Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg mente en sånn oversikt over øvinger som wingeer linker til for oppfriskningskurs i matematikk. Er litt usikker på om jeg har behov for forkurset (har hatt kjemi 1 som privatist, men for en stund siden og uten labøvinger), så ville se over hva som egentlig gjennomgås.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg fikk nettopp en melding fra en venn at hun har fått leilighet gjennom SiT nå, mens jeg har ikke hørt noe som helst. Hun nevnte noe om at du må oppdatere søknaden hver 2.måned, noe jeg syns de kunne merket litt tydeligere. Så spørsmålet mitt er, hvordan oppdaterer jeg søknaden??? Begynner å haste litt nå. :) Takker for svar.

 

Søknadens status står som "ubehandlet" så lenge du ikke har mottatt tilbud om bolig. Vær oppmerksom på at søknaden kan være slettet fra ventelisten selv om dette ikke kommer fram på denne siden dersom du ikke har oppdatert søknaden i løpet av de siste to månedene.
Lenke til kommentar

NOOO!!! Nå har jeg og alle andre 1-3. klassinger på bygg i praksis mista nesten alt arbeidsarealet vi har brukt de siste årene :(

 

Noen som vet om VM-paviljongen er noe tess?

 

Sakset fra Innsida:

Data- og lesesaler i høstsemesteret (29.6 2011) (Fjernes fra Innsida 13.8 2011)

Lagt inn av: Bjørn Aage Østbye

 

Melding til: Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi: Alle ansatte, Alle studenter

 

Pga usikkerhet omkring fortsatt disponering av VM-paviljongen, har fakultetet satt opp nye datasaler for våre studieprogram. I alt 4 nye saler etableres i Lerkendalsbygget som erstatning for de gamle salene i VM-paviljongen og Lerkendalsbygget. De nye salene er:

 

- rom 2-251 Zevs: 30 PCer med hovedprofil BMT

 

- rom 2-267 Big Ben: 20 PCer med hovedprofil BMT

 

- rom 2-271 Notre Dam: 20 PCer med hovedprofil MT + Geopet

 

- rom 2-281 Tower of London: 25 PCer med hovedprofil PuP

 

De nye salene er disponible for alle, men hovedprofilet gjenspeiler hva slags programvare som er installert. Prioritet gis til reservasjon for hovedprofilets fag.

 

De gamle datasalene vil bli lesesaler. Inntil vi vet noe mer, vil VM-paviljongen fungere som lesesalsbygg for alle studenter.

 

Lenke til kommentar

Hei, en ting jeg har lurt på i en stund... Sånn rent teoretisk, hvis du går på et integrert 5-årig masterløp på NTNU (eller et annet sted for den saks skyld), og avbryter utdanningen etter tre år, kan man da bli tildelt en bachelorgrad, eller sitter mann kun igjen med en avbrutt utdanning?

Lenke til kommentar

Hei, en ting jeg har lurt på i en stund... Sånn rent teoretisk, hvis du går på et integrert 5-årig masterløp på NTNU (eller et annet sted for den saks skyld), og avbryter utdanningen etter tre år, kan man da bli tildelt en bachelorgrad, eller sitter mann kun igjen med en avbrutt utdanning?

 

Man kan søke og få det godkjent som bachelor, kona mi gjorde det når hun byttet fra siving til en annen mastergrad.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du må huske på at bachelorgrader i Norge er litt mer en vits enn i andre land da... Bacheloroppgaven min statsvitenskap var 15 stp, 20 sider, ferdig på 14 dager. Bachelorgraden til ei i klassen min nå på master som har sin bachelor fra Tyskland har 30 stp/80 sider bacheloroppgave som tok 6mnd.

Lenke til kommentar

Det er valgfritt å skrive bacheloroppgave på bachelor matematikk. Kommer man fra siv.ing og har fullført 3. året på industriell matematikk kan man ta ut en bachelor forutsatt at man har tatt tallteori og algebra og tallteori. Kanskje ett fag til, husker ikke, ble gjort en utredning par år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har prøvd å finne ut litt av timeplanen min til neste år. Ser at infrastruktur er satt på på onsdager fra kl. 8.15-19. Kan dette stemme? Lurer også på om hvor lange timene på NTNU er. Ser at alle timene starter kvart over, vil det si at timene går til klokka hel hele tiden?

Lurer også på hvordan de praktiserer f.eks. hvs man har time fra 8.15-10. Har man da en pause midt inni eller ikke (dersom timene varer 45 min)?

Lenke til kommentar

Ja, alle fag starter kvart over, derav "akademisk kvarter". Jeg har blitt helt håpløs til å møte opp til tidspunkt som er nøyaktig hel. Kommer det en e-post med at det er møte 10, ja, da møter man 10:15 med mindre det står 10:00 eksplisitt.

 

Forelesningene varer fra f.eks 0815-09 pause til 0915 og så frem til 10. Ergo, som en fotballkamp.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å sette opp timeplanen på ntnu.1024.no hvis du ikke allerede har gjort det. Det er nok 11 timer totalt av øvinger og forelesninger i ITGK, men du skal bare møte i én av øvingstimene hver uke (to timer hver gang), som gir 2+2 timer forelesninger og 2 timer øvinger, totalt 6 timer som i Infrastruktur.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...