Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som går på sivilingeniør linjen "Industriell kjemi og bioteknologi"? Hvordan er det? Hva blir man etter endt studie?

Man blir sivilingeniør i enten kjemi (organisk/fysikalsk), prosessteknologi, bioteknologi eller materialteknologi, alt etter fordypningen du velger fra tredje årskurs av. Dette representerer ganske ulike retninger innen kjemi, så om du er usikker på hva du vil velge så har du en del forskjellige muligheter her. Men dette gjelder vel for de fleste av siv.ing.-linjene.

 

Arbeidsoppgavene er naturlig nok også veldig forskjellige. Noen ender opp i oljebransjen, andre innen legemiddelindustrien. Noen blir metallurger og jobber på smelteverk, mens noen forblir i den akademiske verden innenfor sitt fagfelt (stipendiatstilling og så videre). Med andre ord stort mangfold også her - igjen, dette gjelder vel for de fleste linjene. Vanskelig å gi presise svar her. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg skal begynne på I&IKT etter sommeren mest sannsynlig. Siden jeg sluttet på videregående i 2009 tenkte jeg det kunne være en god ide å ta oppfriskningskurset i matematikk de holder fra 8. august. Problemet er at teknobyen (som er der jeg skal bo) ikke åpner før den 16. og "tak over hodet" garantien ikke begynner før den 14.

 

Noen som har noen forslag til et billig sted jeg kan bo 8-14 august? Eller skal jeg bare drite i hele oppfriskningskurset?

Lenke til kommentar

Oi, den var jo veldig praktisk! Herved laget og lagret!

Men infrastruktur står fortsatt som 11 timer her, regner med at jeg ikke skal møte opp på absolutt alt der heller da...

Er nok ikke 11 timer nei. Regn heller med 2-4 forelesningstimer og gruppearbeid på resten. Egentlig så betyr det bare at hele den dagen går med til det faget. Ikke noe å være redd for :)

Lenke til kommentar

Oi, den var jo veldig praktisk! Herved laget og lagret!

Men infrastruktur står fortsatt som 11 timer her, regner med at jeg ikke skal møte opp på absolutt alt der heller da...

Er nok ikke 11 timer nei. Regn heller med 2-4 forelesningstimer og gruppearbeid på resten. Egentlig så betyr det bare at hele den dagen går med til det faget. Ikke noe å være redd for :)

 

Bra, tusen takk :-) Hvilket år går du?

Lenke til kommentar

Oi, den var jo veldig praktisk! Herved laget og lagret!

Men infrastruktur står fortsatt som 11 timer her, regner med at jeg ikke skal møte opp på absolutt alt der heller da...

Er nok ikke 11 timer nei. Regn heller med 2-4 forelesningstimer og gruppearbeid på resten. Egentlig så betyr det bare at hele den dagen går med til det faget. Ikke noe å være redd for :)

 

Bra, tusen takk :-) Hvilket år går du?

Begynner på 3. året nå til høsten. Har strengt tatt ikke hatt BM1 Infrastruktur da, siden det var et nytt fag i fjor.

 

Hvordan har boligjakta vært? Mistenker at det aldri har vært så ille som nå.

Lenke til kommentar

Oi, den var jo veldig praktisk! Herved laget og lagret!

Men infrastruktur står fortsatt som 11 timer her, regner med at jeg ikke skal møte opp på absolutt alt der heller da...

Er nok ikke 11 timer nei. Regn heller med 2-4 forelesningstimer og gruppearbeid på resten. Egentlig så betyr det bare at hele den dagen går med til det faget. Ikke noe å være redd for :)

 

Bra, tusen takk :-) Hvilket år går du?

Begynner på 3. året nå til høsten. Har strengt tatt ikke hatt BM1 Infrastruktur da, siden det var et nytt fag i fjor.

 

Hvordan har boligjakta vært? Mistenker at det aldri har vært så ille som nå.

 

Okei, skjønner :-) Hvilken retning har du valgt?

Vi (jeg og ei venninne) skaffet oss leilighet allerede i april, så det gikk jo bra! Betalte et par mnd ekstra da, og husleia er ganske høy, men man kan vel ikke forvente annet i Trondheim. Veldig verdt det egentlig, for det er deilig å slippe å stresse med det nå.

Lenke til kommentar

Fordelen med vors er at det ofte er en del drikke igjen til nach.

 

Hvis alle som drar på nash kommer rett dit i stedet for vors og fest, så hadde det vært masse drikke på alle! Konklusjon: avskaff vors og fest, og dra heller rett på nash! Masse gøy og masse drikke! ;-) (Og ja, det er ut å skrive nach for nash, lizm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...