Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan det er med sykkelparkering v/ NTNU. Er det kun utendørs parkering eller er det mulighet å sette den innendørs et sted? Er det mye tyveri ved NTNU?

 

Er en del overbygde parkeringsplasser, men generelt er vel alt utendørs. Ser jo stadig vekk folk som tar med sykkelen inn, så tror nok det går greit hvis du orker peset.

 

Er tyverier fra tid til annen, så en god lås må man ha!

Lenke til kommentar

*snip*

 

Okei, skjønner :-) Hvilken retning har du valgt?

Vi (jeg og ei venninne) skaffet oss leilighet allerede i april, så det gikk jo bra! Betalte et par mnd ekstra da, og husleia er ganske høy, men man kan vel ikke forvente annet i Trondheim. Veldig verdt det egentlig, for det er deilig å slippe å stresse med det nå.

Jeg endte opp med Konstruksjon, men var en hårsbredd fra å velge Veg og transport.

Fant vel ut at jeg var mer interessert i veianlegget enn transportgrunnlaget som også er en viktig del av den retningen.

 

Modig å skaffe seg bustad allerede i april med tanke på at svaret på opptaket kommer mye senere. Eller dere hadde kanskje reservert plass?

 

Hvilken retning er det du interesserer deg mest for? Link

Lenke til kommentar

Det går nok fint. De er nok mer opptatt av karakterene dine enn at du tok deg et år fri fra studiene. Kjenner flere som brukte mer enn normert tid, og de hadde fint få problemer med å skaffe seg arbeid.

 

Ser arbeidsgivere på når man tok eksamen (dvs. om man har tatt opp faget), og bryr de seg om det? Det gikk ikke så veldig bra på et par av eksamenene forrige semester, og jeg hadde tenkt å ta dem opp senere, men hvis det får arbeidsgivere til å mistenke at jeg fikk E opprinnelig (fikk C)...

Endret av operg
Lenke til kommentar

Det går nok fint. De er nok mer opptatt av karakterene dine enn at du tok deg et år fri fra studiene. Kjenner flere som brukte mer enn normert tid, og de hadde fint få problemer med å skaffe seg arbeid.

 

Ser arbeidsgivere på når man tok eksamen (dvs. om man har tatt opp faget), og bryr de seg om det? Det gikk ikke så veldig bra på et par av eksamenene forrige semester, og jeg hadde tenkt å ta dem opp senere, men hvis det får arbeidsgivere til å mistenke at jeg fikk E opprinnelig (fikk C)...

 

Hadde kun ett fag jeg tok opp selv, men hadde et par taktiske konter. Har uansett ikke fått noe spørsmål om det på intervju. Men det kan jo selvfølgelig ha telt negativt uten at jeg har visst det. Tror allikevel at det burde være helt greit å svare at man tok det opp fordi man følte man kunne klare bedre enn karakteren man fikk. Hvis karakteren i utgangspunktet er dårlig, er det nok uansett bedre å ta det opp enn å la den stå der.

 

CharlieKarl: Er nettopp ferdig med kybernetikk nå, og har strengt tatt aldri hatt behov for pc. Det har ofte vært praktisk, så vil nok anbefale det etter hvert, men overhodet ikke noe som haster. Så hvis du har en som fungerer greit enn så lenge, ville jeg drøyd det til senere så du kan se ann behovet.

Lenke til kommentar

Det går nok fint. De er nok mer opptatt av karakterene dine enn at du tok deg et år fri fra studiene. Kjenner flere som brukte mer enn normert tid, og de hadde fint få problemer med å skaffe seg arbeid.

 

Ser arbeidsgivere på når man tok eksamen (dvs. om man har tatt opp faget), og bryr de seg om det? Det gikk ikke så veldig bra på et par av eksamenene forrige semester, og jeg hadde tenkt å ta dem opp senere, men hvis det får arbeidsgivere til å mistenke at jeg fikk E opprinnelig (fikk C)...

 

Nei, det som betyr noe er hva du kan nå.

Lenke til kommentar

Nei, det som betyr noe er hva du kan nå.

 

Nå = når man søker jobb?

 

I hvor stor grad ser forresten arbeidsgivere på enkeltkarakterer vs. snittet? Er det noen vits i å ta opp ex.phil.?

 

 

Nå kan ikke jeg svare for alle arbeidsgivere da. Men nå = når man søker jobb. Skal du fortsette med PhD ser de kun på karaktersnitt (relevante fag) og publikasjoner. I næringslivet er det nok mer helhetsinntrykket som teller. Tror ikke jeg hadde orket å bruke tid på å ta opp exphil for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

Okei, skjønner :-) Hvilken retning har du valgt?

Vi (jeg og ei venninne) skaffet oss leilighet allerede i april, så det gikk jo bra! Betalte et par mnd ekstra da, og husleia er ganske høy, men man kan vel ikke forvente annet i Trondheim. Veldig verdt det egentlig, for det er deilig å slippe å stresse med det nå.

Jeg endte opp med Konstruksjon, men var en hårsbredd fra å velge Veg og transport.

Fant vel ut at jeg var mer interessert i veianlegget enn transportgrunnlaget som også er en viktig del av den retningen.

 

Modig å skaffe seg bustad allerede i april med tanke på at svaret på opptaket kommer mye senere. Eller dere hadde kanskje reservert plass?

 

Hvilken retning er det du interesserer deg mest for? Link

 

Ikke sant, skjønner :-)

Tja, modig og modig, vi var begge helt sikre på at vi ville gå på NTNU og søkte bare der. Vi er fra Nord-Trøndelag, så det hadde ikke vært noe problem å flytte til Trondheim og jobbe et år mens vi tok opp fag, samt at hvis vi absolutt ikke hadde kunnet dra så skal omtrent halve årstrinnet vårt på vgs flytte til Trondheim :p Så det hadde ikke vært noe problem egentlig ;-)

Jeg tror egentlig at jeg kommer til å gå Konstruksjon eller Bygg og anlegg. Tror at dersom man går konstruksjon og så prosjektering så er man mer eller mindre sikret arbeid, men det er visst en ganske tøff linje. Vi får se hvordan det går med mekanikken. Så, vet ikke helt enda, men tror ikke vei og transport er noe for meg iallefall ;-)

Endret av kvantefysikk
Lenke til kommentar

Skal du fortsette med PhD ser de kun på karaktersnitt (relevante fag) og publikasjoner.

 

Det stemmer ikke helt (med mindre du definerer relevante fag som de to siste årene av studiet). Kravet er B eller bedre de to siste årene og C eller bedre de tre første. Hvis det er flere kandidater som oppfyller kravene og har nogen lunde like bra snitt, begynner man å se på fag som er relevante for det som det skal forskes på, samt publikasjoner og lignende. Men er det en kandidat som er mye bedre enn resten så blir det vedkommende som får tilbud hvis universitetet følger sine reglene. Hvis det er en bedrift som lyser ut i samarbeid med et universitet blir det derimot andre boller.

 

I næringslivet er det nok mer helhetsinntrykket som teller. Tror ikke jeg hadde orket å bruke tid på å ta opp exphil for å si det sånn.

 

Fikk samme inntrykket etter jobbsøking i våres; ingen bryr seg om ex.phil og andre enkeltkarakterer så lenge faget ikke er veldig relevant for det du skal arbeide med. Søker en på jobb som softwareutvikler og har jevnt over bra snitt men dårlig karakter i alle programmeringsfag så tror jeg ikke det teller positivt akkurat. ;)

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det er med sykkelparkering v/ NTNU. Er det kun utendørs parkering eller er det mulighet å sette den innendørs et sted? Er det mye tyveri ved NTNU?

Det er cirka en million sykkelstativ av typen som er gravd ned i bakken på NTNU, så det går fint å låse fast sykkelen (utendørs).

 

Uansett gjør det vel ikke så stor forskjell om du har den innendørs eller utendørs, det er jo fri gjennomgang de fleste steder på NTNU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...