Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Over til noe helt annet: Noen som tok algdat-eksamen i dag? Tror de har satt ny NTNU-rekord i lav vanskelighetsgrad på det faget.

 

Uttelling på teorispørsmålene i oppgave 1 var 45%. Resten av eksamen var omtrent like banal, med lite dyptgående stoff, og det var hele 6(!) oppgaver!

Vel, nå har vel tidligere eksamener tillatt hjelpemidler, så med det i mente har vel ikke alle de vært alt for avskrekkende heller.

 

Men skal si meg enig i dagens eksamen var overraskende lett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en helt ålreit eksamen. Jeg klarte ikke den aller siste i tillegg til at jeg ikke visste hva "linear probing" var for noe. Jeg formulerte meg kanskje litt flåsete her og der. Jeg telte gjennom poengene mine og fant ut at jeg ligger godt innenfor en C, kanskje en B med litt godvilje.

 

Men jeg regner med at den godviljen ikke kommer siden alle syns det var en så lett eksamen :)

 

Bare håper på at jeg ikke blir normalfordelt fra en C til en D ihvertfall :S

Lenke til kommentar

Jeg hadde min første muntligeksamen denne uken, det var en flott erfaring! Eksamen skulle vare i 40 minutter og gikk ut på at man skulle trekk to emner og snakke om disse. Emnene var delt i to kategorier, der den ene var hovedemner og skulle ta ca 30 minutter av eksamen, mens den andre var sideemner og skulle ta 10 minutter. Ikke noe unaturlig så langt. Problemet er at pensum til hovedemnet jeg, og noen andre, trakk var en forelesning på 2 timer, og litteraturen som var tilgjengelig var bilder foreleseren hadde tatt fra forskjellige plasser i verden. Med andre ord var det sjanseløst å lese seg opp på dette før eksamen. Se for dere at dere har eksamen i betongkonstruksjoner og tilgjengelig litteratur er noen bilder knipset i realfagsbygget.

 

NTNU slutter aldri å overraske, hipp hurra!

Endret av KjellV
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde min første muntligeksamen denne uken, det var en flott erfaring! Eksamen skulle vare i 40 minutter og gikk ut på at man skulle trekk to emner og snakke om disse. Emnene var delt i to kategorier, der den ene var hovedemner og skulle ta ca 30 minutter av eksamen, mens den andre var sideemner og skulle ta 10 minutter. Ikke noe unaturlig så langt. Problemet er at pensum til hovedemnet jeg, og noen andre, trakk var en forelesning på 2 timer, og litteraturen som var tilgjengelig var bilder foreleseren hadde tatt fra forskjellige plasser i verden. Med andre ord var det sjanseløst å lese seg opp på dette før eksamen. Se for dere at dere har eksamen i betongkonstruksjoner og pensum er noen bilder knipset i realfagsbygget.

 

NTNU slutter aldri å overraske, hipp hurra!

jidg7a.gif

Lenke til kommentar

Jeg hadde min første muntligeksamen denne uken, det var en flott erfaring! Eksamen skulle vare i 40 minutter og gikk ut på at man skulle trekk to emner og snakke om disse. Emnene var delt i to kategorier, der den ene var hovedemner og skulle ta ca 30 minutter av eksamen, mens den andre var sideemner og skulle ta 10 minutter. Ikke noe unaturlig så langt. Problemet er at pensum til hovedemnet jeg, og noen andre, trakk var en forelesning på 2 timer, og litteraturen som var tilgjengelig var bilder foreleseren hadde tatt fra forskjellige plasser i verden. Med andre ord var det sjanseløst å lese seg opp på dette før eksamen. Se for dere at dere har eksamen i betongkonstruksjoner og pensum er noen bilder knipset i realfagsbygget.

 

NTNU slutter aldri å overraske, hipp hurra!

 

Hvordan gikk det da :p?

Lenke til kommentar

Jeg klarte faktisk å karre meg til en ok karakter, men det har lite med saken å gjøre. Hvordan de kan regne dette som et av fagets tre hovedbolker er umulig for meg å forstå. NTNU er virkelig blandet drops.

 

Sendte forresten en epost til de ansvarlige da det var snakk om studentsøk på it's learning og spurte om hvorfor det lå ute så mye informasjon. Fikk svar i dag: de har nå fjernet "avansert søkefunksjon" for studenter. En forbedring, men fortsatt langt fra perfekt.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Over til noe helt annet: Noen som tok algdat-eksamen i dag? Tror de har satt ny NTNU-rekord i lav vanskelighetsgrad på det faget.

 

Uttelling på teorispørsmålene i oppgave 1 var 45%. Resten av eksamen var omtrent like banal, med lite dyptgående stoff, og det var hele 6(!) oppgaver!

Overraskende behagelig eksamen ja. Dessverre med tanke på normalfordelingen, men en deilig start på ferien. Hadde trodd jeg kom til å dunke hodet i pulten mye mer, og spise mye mindre julemarsipan, enn jeg gjorde. Måtte se etter en ekstra gang at det ikke manglet en side noe sted. :p

Jeg frykter dog at jeg har oversett et av Hetlands ninjatriks, men har ikke funnet noen enda. :roll:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Hadde eksamen idag tidlig...følte jeg ikke kunne nok og fikk panikk. Leverte blankt :(...Når jeg senere kom hjem og fikk roa meg ned, gikk jeg gjennom eksamen på nytt, og fant ut at jeg lett kunne svart på en god del.

 

Så nå sitter jeg og er drittsur på meg selv, har gjort det de siste 9 timene. Så spørsmålet mitt er: Når jeg nå skal ta konten på sommeren, vil det være likt pensum som det det var til denne eksamen?

 

Grunnen er at foreleseren vår var litt syk, så han fikk ikke gått igjennom hele det opprinnelige pensumet, så pensum var redusert til eksamen, jeg risikerer vel ikke å måtte lære meg resten på nytt nå?

Endret av Babyloner
Lenke til kommentar

Jeg hadde min første muntligeksamen denne uken, det var en flott erfaring! Eksamen skulle vare i 40 minutter og gikk ut på at man skulle trekk to emner og snakke om disse. Emnene var delt i to kategorier, der den ene var hovedemner og skulle ta ca 30 minutter av eksamen, mens den andre var sideemner og skulle ta 10 minutter. Ikke noe unaturlig så langt. Problemet er at pensum til hovedemnet jeg, og noen andre, trakk var en forelesning på 2 timer, og litteraturen som var tilgjengelig var bilder foreleseren hadde tatt fra forskjellige plasser i verden. Med andre ord var det sjanseløst å lese seg opp på dette før eksamen. Se for dere at dere har eksamen i betongkonstruksjoner og tilgjengelig litteratur er noen bilder knipset i realfagsbygget.

 

NTNU slutter aldri å overraske, hipp hurra!

 

Bygningsteknikk?

Lenke til kommentar

Hva er ulempene med å ikke møte opp på eksamen?

 

Jeg har meldt meg opp i et svadafag på Dragvoll. Egentlig for å kompensere for et annet fag midlertidig (studiepoeng) grunnet et tungt frivillig verv. Viste seg at det gikk greit å kombinere frivillig verv og normal skolehverdag dette semesteret. Dette fant jeg derfor ut etter 15.november, og har ikke behov for å ta eksamen i Dragvollfaget.

 

Har heller ikke lyst til å møte opp bare for å levere noe vissvass.

 

Derfor lurer jeg på hva ulempene med å ikke møte opp er.

Bortsett fra det at det står "Ikke møtt" på studweb. (Dette kommer vel ikke på vitnemålet regner jeg med, da med tanke på at dette er et fag utenfor studieplanen).

Lenke til kommentar

Er vel ingen straff for å ikke møte opp. Jeg fikk beskjed på IME-fakultetet at hvis man f.eks melder seg opp i et perspektivemne og deretter lar være å møte opp på eksamen/stryker/ikke har gyldig fravær, så kan man faktisk bli tvunget til å holde seg til det faget hvis fakultetet er kjipe (har surra litt med de idiotfagene selv, så tror det egentlig var en advarsel for min egen del).

 

Dvs at du ikke kan bytte til et annet perspektivemne neste semester/år. Tviler på at dette er så veldig vanlig, men fikk i alle fall vite at de kan nekte deg å bytte. Utover dette ser jeg ikke helt det store problemet ved å ikke møte opp - sett bort i fra at man sløser bort penger for NTNU sin del, så for samvittighetens skyld burde man kanskje melde seg av innen fristen hvis det er mulig.

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...