Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det optimale ville jo vært å ha god standard, beliggenhet og pris, men en så perfekt verden lever vi vel ikke i. Men beliggenhet er ihvertfall viktig.

 

Har heller ikke så veldig peiling på hva som er for dyrt for en førsteårsstudent, siden jeg aldri har bodd på egenhånd før. For øyeblikket ser nemlig Bloksberg veldig bra ut, men vet jo egentlig ikke om 3810 + strøm er for mye eller overkommelig for meg når jeg skal studere ...

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke lagt for mye i å ha den perfekte, fantastiske drømmehybelen når jeg flytter til Trondheim. De fleste flytter i praksis etter en stund når de blir bedre kjent med byen, får venner osv.

 

Moholt er helt OK krypinn for de første månedene i Trondheim selv om rommene er litt små. Det går da også buss hvert 10. minutt om man er såpass lat.

Lenke til kommentar

Jeg veit med meg selv at jeg ikke hadde orka å sykla/gått til og fra i det hele tatt, kanskje bare på senvåren. Liker luksusen å kunne spasere lett hjem fra byen, ta en snartur på gløs, snartur inn i byen, sitte lenge på gløs uten å måtte tenke på å måtte gå LENGE for å komme seg hjem, stikke hjemmom å spise mat om jeg vil det etc. Men det er kanskje bare jeg som er lat.

Lenke til kommentar

Bloksberg ligger jo veldig bra til, men det er vel bare 9(?) hybler der så det er ikke så lett å få plass. Ellers ligger Nedre Singsaker egentlig enda bedre til, for ikke å glemme Magoto.

De skal vel åpne en del flere hybler på Berg nå i januar? Er egentlig hele studentbyen ferdig til høst? 668 studentboliger vil komme godt med. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg selv bare erfaring fra Nedre Singsakerslette, men jeg kan bare komme på to ulemper ved å bo her: 1. det er dyrt (ca. 4200 pr. måned inkludert strøm) og 2. det er mange "gamle" studenter som bor her, så er man førsteårsstudent og vil heller bo med andre førsteårsstudenter enn 4. og 5. årsstudenter er kanskje ikke Nedre Singsakerslette det riktige valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...