Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryr meg vel egentlig ikke så veldig mye.. Bare lurer jeg :p Hva om jeg stryker på konten også da? Si at jeg bruker 5 forsøk på eksamen, vil jeg da få innfridd stipendet for det året der jeg fikk lånet (som da blir 2år siden)

Nei, du kan ikke holde på ubegrenset lenge. En i klassen min brukte fem eller seks forsøk på exphil (fikk til gjengjeld A da han først bestod), men da fikk han ikke omgjøring for de studiepoengene.

 

Kjapp leting på Lånekassens hjemmesider:

 

Hvis du blir forsinket i fulltidsutdanning, kan du få støtte i inntil ett år utover normert studietid. Blir du mer enn ett år forsinket, får du ikke mer støtte.

Så hvis du stryker på konten, kan du antageligvis prøve deg på neste ordinære eksamen også, men det burde da være siste sjanse (så vidt jeg kan forstå ut fra dette).

 

http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Forsinkelse_avbrudd_endringer/Forsinkelse/

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt fra tidligere innlegg, så fungerer det på denne måten (rett meg hvis jeg tar feil):

- Per skal ta exphil, han stryker og får dermed 60 - 7,5 = 52,5 studiepoeng det året.

- Per har da 7,5 studiepoeng i minus.

- Per tar 60 studiepoeng neste år, er han fremdeles 7,5 studiepoeng i minus.

- Dette går fint, helt til Per er 60 studiepoeng i minus, skjer det, så slutter lånekassen med utbetalinger.

- Hvis per et år tar 67,5 studiepoeng, får han da 7,5 mer enn han trenger det året. Dette går da inn på "ekstrakontoen" og han er ikke lenger 7,5 studiepoeng i minus, men har nok studiepoeng til å få fullt stipend.

 

Såvidt jeg har skjønt, så gjelder det siste uansett når i studieforløpet han tar disse ekstra studiepoengene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bryr meg vel egentlig ikke så veldig mye.. Bare lurer jeg :p Hva om jeg stryker på konten også da? Si at jeg bruker 5 forsøk på eksamen, vil jeg da få innfridd stipendet for det året der jeg fikk lånet (som da blir 2år siden)

Nei, du kan ikke holde på ubegrenset lenge. En i klassen min brukte fem eller seks forsøk på exphil (fikk til gjengjeld A da han først bestod), men da fikk han ikke omgjøring for de studiepoengene.

 

Kjapp leting på Lånekassens hjemmesider:

 

Hvis du blir forsinket i fulltidsutdanning, kan du få støtte i inntil ett år utover normert studietid. Blir du mer enn ett år forsinket, får du ikke mer støtte.

Så hvis du stryker på konten, kan du antageligvis prøve deg på neste ordinære eksamen også, men det burde da være siste sjanse (så vidt jeg kan forstå ut fra dette).

 

http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Forsinkelse_avbrudd_endringer/Forsinkelse/

 

Det er jeg ganske sikekr på at ikke stemmer, det lassa mener er at om du har 5 år studiepoeng, så får du støtte for maks 6 år, med en gang du er mer enn ett år forsinket, så får du ingen utbetalinger i det hele tatt. Om du tar 30 studiepoeng det første året, og 90 det siste (og 60 de tre årene i mellom), så skal det være omgjøringsmessig likt som å ta 60 i året alle 5 årene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis du blir forsinket i fulltidsutdanning, kan du få støtte i inntil ett år utover normert studietid. Blir du mer enn ett år forsinket, får du ikke mer støtte.

Så hvis du stryker på konten, kan du antageligvis prøve deg på neste ordinære eksamen også, men det burde da være siste sjanse (så vidt jeg kan forstå ut fra dette).

 

http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Forsinkelse_avbrudd_endringer/Forsinkelse/

Det du siterer er ment å tolkes slik: Hvis du har mer enn 60 studiepoeng i minus, vil du ikke få penger inn på konto fra Lånekassen lenger. Det sier ingenting om hvorvidt man får omgjort studiepoeng.

Lenke til kommentar

Ja, følte alt var hakket "teitere". Vi fikk ingen typisk diff. som sisteoppgave, men mye annet var teit. Delbrøken var mer avansert enn de andre, rotasjonen var teit ettersom den var såpass generell. For min del gikk den bra annet enn litt slurv, men pratet med flere som ikke tenkte man kunne bruke x^2+y^2=a^2. Her hadde det vært snillere med en vanlig rotasjonsoppgave, f. eks.

Lenke til kommentar

Utrolig teit eksamensett i forhold til alle tidligere..

 

Hvordan regnes poeng? Teller hver oppgave like mye?

 

Jeg greide ikke oppg 5, og greide heller ikke vise hva summen ble i oppg 7..

 

Det blir vel 81.25% ?

 

Håper da ikke det! Bomma på oppg 3(Båtoppgaven). Utrolig, men sånt skjer. Satser på at siden den egentlig var ganske enkel, så skal den kanskje ikke telle så mye :p. Klarte også å slurve og glemte eksponenten 2 på delbrøksoppgaven, og da ble integralet helt annerledes enn fasit. Siste oppgaven rakk jeg så vidt å begynne på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...