Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal


Anbefalte innlegg

Og dessuten er det jo bare tull på Eller hva med at utlendinger ikke gidder å gå på skole og aldri gidder å skaffe seg jobb slik at de går på sosialen hele tiden og deretter går å kjøper seg de dyreste klærne de kan finne og går i banken og låner penger til BMW eller Mercedez! Dette er ingen myte, men fakta!

:!: Fakta ja, skulle likt å sett den banken som lånte ut penger til en sosialklient som ville kjøpe seg Mercedes. Ta deg en bolle Niclas, dette er til og med for dumt til å være rasistisk, nesten på grensen til å bli flyttet til humor.

Hva er det her med å "ta en bolle" :blink:

 

Kanskje vi burde se på det sånn: Hva om situasjonen var nordmenn i utlandet?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra SSB :

Innvandrermenn i Oslo begår kriminelle handlinger dobbelt så ofte som nordmenn. Fersk statistikk avslører forskjellene i kriminalitet mellom mannlige innvandrere og andre menn i Oslo.Tallene fra Statistisk sentralbyrå (SSB) er ikke til å misforstå: I alle aldre begår mannlige innvandrere mer kriminalitet enn andre menn. - I første omgang når man ser på tallene viser de en klar overrepresentasjon i lovbrudd blant ikke-vestlige innvandrere, sier Dag Ellingsen, rådgiver i SSB.

 

Innvandrere som ikke kommer fra Vest-Europa er mer kriminelle enn andre nordmenn. På landsbasis er totalt 28 av 1000 norske menn kriminelle. Blant ikke-vestlige innvandrere er 42 av 1000 menn, kriminelle, viser en rapport fra Statistisk sentralbyrå (SSB).

 

Av 111 personer som i fjor ble anmeldt for voldtekt i Oslo, var 72 av ikkevestlig opprinnelse. Og antall voldtektssaker øker sterkt.

 

Hvert 4. drap begått av utlendinger

I 2003 ble hver fjerde drap begått av en utenlandsk statsborger eller av en med utenlandsk opprinnelse.

Det viser årsrapporten fra Kripos.

 

25% av drapene 7% av befolkningen.

 

-------------

 

Innvandrere fra den tredje verden og Øst-Europa er nå overrepresentert innen alle former for kriminalitet. Det fastslår forsker Pål Frogner ved Politihøgskolen.

 

Mens innvandrere tidligere kun toppet krimstatistikkene for grov vold og narkotika, er de nå også overrepresentert innen bedrageri, vinning, utpressing, ran, drap og drapsforsøk. Eneste unntakene er brudd på løsgjengerloven og veitrafikkloven. Her er nordmenn overrepresentert

Lenke til kommentar
Innvandrermenn i Oslo begår kriminelle handlinger dobbelt så ofte som nordmenn. Fersk statistikk avslører forskjellene i kriminalitet mellom mannlige innvandrere og andre menn i Oslo.Tallene fra Statistisk sentralbyrå (SSB) er ikke til å misforstå: I alle aldre begår mannlige innvandrere mer kriminalitet enn andre menn. - I første omgang når man ser på tallene viser de en klar overrepresentasjon i lovbrudd blant ikke-vestlige innvandrere, sier Dag Ellingsen, rådgiver i SSB.

 

Innvandrere som ikke kommer fra Vest-Europa er mer kriminelle enn andre nordmenn. På landsbasis er totalt 28 av 1000 norske menn kriminelle. Blant ikke-vestlige innvandrere er 42 av 1000 menn, kriminelle, viser en rapport fra Statistisk sentralbyrå (SSB).

 

Av 111 personer som i fjor ble anmeldt for voldtekt i Oslo, var 72 av ikkevestlig opprinnelse. Og antall voldtektssaker øker sterkt.

 

Hvert 4. drap begått av utlendinger

I 2003 ble hver fjerde drap begått av en utenlandsk statsborger eller av en med utenlandsk opprinnelse.

Det viser årsrapporten fra Kripos.

 

25% av drapene 7% av befolkningen.

 

-------------

 

Statistikk sier ingenting om det er fordi de er innvandrere de er kriminelle.

 

Har du noe statistikk som kan vise hvor mange som ble kriminelle først etter at de kom til Norge?

 

Og hva betegner "utenlandsk opprinnelse". Omhandler det også de mange tusen spedbarna som er adoptert opp gjennom årene?

 

Tror du det er lett for en som får våpen i hånden som 8 åring og hele livet sitt blitt oppdratt til å drepe å omvende seg?

 

Eller for de som er opplært til at mannen er kvinnen overlegen å akseptere at det er en usannhet?

 

For skal vi ta imot flyktninger, så må vi bare akseptere at flere av dem har opplevd et h.elvete på jord som vi ikke klarer å forestille oss.

 

Vi kan godt stenge grensene for flyktninger, men da vil konsekvensene bli fordømmelse fra de fleste land i den vestlige verden.

 

Merk at jeg her har uttrykt for flyktninger og ikke innvandrere. Er ikke helt det samme.

 

Er tendensene de samme i alle vestlige land? Er det noen land som har klart integrering litt bedre?

 

Det kunne vært interessant å vite :hmm:

Lenke til kommentar
Vel hva kan man si? Nicklas, du holder et saklig nivå som jeg sist opplevde på ungdomsskolen.

 

Men du vil vel lære etterhvert. Det er synd du har et slikt inntrykk av innvandrere.

 

Forresten, hadde du blitt født i Strømstad, fordi din mor tok en svipptur innom for å kjøpe billig sprit, men måtte føde, ville du da ikke vært nordmann? Ville du da vært svensk?

 

Heldigvis er det ikke du som setter standarden for hvem som har lov til å kalle seg norsk.

Ja, jeg er 15 år. Og ja, det er synd at jeg har et slikt inntrykk av utlendinger. Jeg skulle gjerne hatt et annet.

 

Ja, jeg skulle ønske du hadde et annet inntrykk av utlendinger.

Endret av NiwT
Lenke til kommentar
Innvandrere som ikke kommer fra Vest-Europa er mer kriminelle enn andre nordmenn. På landsbasis er totalt 28 av 1000 norske menn kriminelle. Blant ikke-vestlige innvandrere er 42 av 1000 menn, kriminelle, viser en rapport fra Statistisk sentralbyrå (SSB).

Det er en grei statistikk, men den mangler halve sannheten, som er årsak.

 

F.eks sett den samme statistikken på følgende

 

1: Hvor mange % nordmenn som lever daglig med tanken,begrepet eller opplevelsen av rasisme på en negativ måte i hverdagen sin rettet mot seg

vs hvor mange innvandrere som daglig lever med rasisme rettet mot seg og har dette som en baktanke konstant hele tiden og føler seg utrygge pga. dette.

 

2: Hvor mange % nordmenn har flyttet seg fra land A med utrygge fysiske og/eller politiske forhold og blir plassert ett sted de ikke kjenner språket, kulturen og samtidig blir møtt ofte med rasisme.

 

3: Hvor mange % nordmenn, som pga forhold 1 og 2, allerede er dårlig økonomisk stilt i livet, og går med en overbærende følelse av at livet deres er bare en skygge av seg selv, hvor de står på bar bakke.

 

De tingene er jo en utløsende faktor. De gjenstående innvandrerne som allikevel ikke har blitt plaget av eller påvirket eller opplevd punkt 1,2 eller 3, og allikvel da tar et valg om å bli kriminell / voldelig / snylter, er minimal.

 

HVis vi tar 1000 nordmenn som ikke har noen relasjon til de 3 punktene over, og og 1000 innvandrere som ikke har noen relasjon til de 3 punktene over heller, og lar de starte med likt utgangspunkt, så vil nok den statistikken bli helt lik mellom de to.

 

Hvis vi tar 1000 nordmenn som er i de 3 situasjonspunktene ovenfor, og 1000 innvandrere som er i de 3 situasjonspunktene ovenfor, så vil også statistikken mellom de to være lik.

 

Forskjellen i realiteten er at det er en mye høyere % blandt innvandrere i Norge, som er påvirket av de 3 punktene kraftig, enn % av nordmenn som er påvirket av de 3, eller lignende situasjonspunkter.

 

Husk også at raten med forholdet anmeldelse, eller internt opgjør/løsning nordmenn imellom, er større ved kriminelle handlinger, som f.eks voldtekt, enn den er når en innvandrer begår samme handling mot en nordmann han/hun ikke har noe forhold til.

I praksis, f.eks er det langt flere som har blitt voldtatt av medborgere av nordmenn, men som velger å ikke si noe om det, eller anmelde det. Det kan være pga av vennepress hos ungdommer, det kan være voldtekt innen familie, misbruk, innen ekteskap osv. Ting som ikke blir nødvendigvis anmeldt. Forholdet internt hos invandrere av samme art er mindre, rett og slett fordi det er færre % innvandrere som har familie/nære venner i sin omkrets når de først kommer til landet enn % nordmenn som har en omgangskrets av nære/familie.

 

Når Kari blir voldatt av f.eks en innvandrer på brugata i Oslo en kveld, så er det større sjanse for at hun anmelder det, enn hvis hun blir f.eks voldtatt av kompisen til broren sin på en hjemmefest. Det er lettere for Kari å anmelde innvandreren som hun ikke har noen relasjon til, enn å anmelde kompisen til broren, som kan medføre snakk i "bygda" , intern konflikt med venner av både han/henne osv osv.

Dvs når hun anmelder kompisen til broren, ser hun for seg større/lengre og vanskeligere konsekvenser av det, enn om det hadde vært en person hun ikke har noe kjennskap til.

 

 

Det er mange situasjonsforhold som ikke kommer med i beregningene og statistikken til SSB.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
At du presterer å kalle en motdebetant for en rasist pga han mener at mange innvandrere er kriminelle , snyltere osv, beviser egentlig bare hvor uopplyst og useriøs du er i debatten!

Takk, jeg er glad i deg også.

 

Hadde du lest hele grunnlaget, så ser du at han sier ikke "mange" utlendinger.

Han generaliserer, noe som gir inntrykk av at han mener alle under en kam, og forutintar/forhåndsdømmer hvem som har den initielle skylden i sammenstøtet som om det skulle vært en fakta, uten at de fakta ar kommet på det rene enda via media/artikkelen eller andre kilder.

 

Hadde du også tatt deg tid til å sjekke tidligere poster, så ser du at grunnlaget mitt er også pga. tidligere uttalelser som har kommet fra personen de siste 6-7 dagene med lignende båssetting av andre folkegrupper.

 

Synd at du føler det slik at jeg er useriøs og uopplyst. Men for all del,

vi bor i et fritt land.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Så punkt 1-3 gjør at det er forståelig at de er 7% av befolkningen og 25% av drapene, det er jo helt SYKT!!

 

Hvis alt som skal til for at en innvandrer blir drapsmann er at han opplever litt rasisme og at han har lite penger så er de jo alle tikkende bomber.

 

Jeg tror heller ikke de opplever så mye rasisme, de fleste nordmenn er jo positive til innvandrere. Kanskje på barneskolen men etter det så er det vel minimalt.

Lenke til kommentar
Jeg tror heller ikke de opplever så mye rasisme, de fleste nordmenn er jo positive til innvandrere. Kanskje på barneskolen men etter det så er det vel minimalt.

Haaaha! Fint at du lever i en drømmeverden.

 

Slik jeg oppfatter det er ikke bare snakk om åpenlys rasisme hvor en person kaller en annen for noe stygt. Problemet er fremmefrykt. Innvandrerne får ikke jobb, og senere blir de beskyldt for å ikke ville jobbe.

Lenke til kommentar
Jeg tror heller ikke de opplever så mye rasisme, de fleste nordmenn er jo positive til innvandrere. Kanskje på barneskolen men etter det så er det vel minimalt.

Haaaha! Fint at du lever i en drømmeverden.

 

Slik jeg oppfatter det er ikke bare snakk om åpenlys rasisme hvor en person kaller en annen for noe stygt. Problemet er fremmefrykt. Innvandrerne får ikke jobb, og senere blir de beskyldt for å ikke ville jobbe.

Hva vet du om det?

Lenke til kommentar
En vakker dag da jeg skulle gå til skolen, møtte jeg på en utlending, han kom fra en glinsende BMW og hadde matrix skinn frakk og masse gull ringer og skikkelig masse gele i håret og han gikk inn på sosial kontoret. Hvordan ellers kan han ha fått råd til det der uten hjelp fra banken eller sosialen?

Biler kan man låne av venner/foreldre, "matrix-frakker" får du kastet etter deg for tiden, gullsmykker trenger ikke å være ekte, og gelé koster 10kr boksen på Nille. Summa summarium, et par hundrelapper.

Lenke til kommentar
Jeg tror heller ikke de opplever så mye rasisme, de fleste nordmenn er jo positive til innvandrere. Kanskje på barneskolen men etter det så er det vel minimalt.

Haaaha! Fint at du lever i en drømmeverden.

 

Slik jeg oppfatter det er ikke bare snakk om åpenlys rasisme hvor en person kaller en annen for noe stygt. Problemet er fremmefrykt. Innvandrerne får ikke jobb, og senere blir de beskyldt for å ikke ville jobbe.

Hva vet du om det?

Nei, det fant jeg bare på av meg selv. :roll:

 

For det første så sa jeg at det var slik jeg oppfattet det. Jeg fremla ikke dette som noe fakta, så jeg trenger strengt tatt ikke svare for dette.

 

Jeg har hørt historier, jeg har lest artikler, du kan gå utenfor døren og stikke fingeren i jorden. Leter du lenge nok finnes det sikkert "statistikker" over hvor mange som hadde heller ville ansatt en norsk "ukvalifisert" person, fremfor en utdannet person av utenlandsk opprinnelse. Hvorfor? Trolig fordi du og media er med på å skape fremmedfrykt.

 

---------------------------

 

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/19/420725.html

Lenke til kommentar
-klippe masse tekst-

allerede er dårlig økonomisk stilt i livet

-klippe masse tekst-

hehehehehehe jeg ler så jeg driter på meg .

 

for og i det hele tatt komme seg til norge har di brukte MASSSE penger ,så alt for ille kan det ikke være med økonimien , di er kanske blakke når di kommer , men staten KASTER penger etter invandrere.

 

når jeg gikk på Gk almen fikk jeg ca 3000 i bortboer stipend , to invandrere i klassen , fikk 9000 hver i stipend for og bo HJEMME , dårlig økonimisk stilt HAHAH

 

annnet eksempel , i en lite komuni i rogaland har di desentralisert asylmotak , for og kunne integrere invandrerne i sammfunnet FÅR di det samme som alle andre nordmenn har , dvs hus , og allt annet jall , + penger , problemet er bare at di får ting som er unødvendig dyre og gjerne bedre enn det alle andre normale mennesker har råd til,

 

uten for hus der de bor ligger det gjerne 5-15 NYE DYRE merke sykler , di går bare i dyre merkekler (snakker om barn på barne/ungdoms skolen )

 

di blr og overbeskyttet på skolen , mange/noen av di er pøbler , men hvist en norsk unge sier i fra får han/hun kjeft for og være rasist eller besked om at dette ikke er pent og legge skylda på andre

 

det er og voksne som NEKTER og jobbe , NEKTER og lære norsk ,

 

og rett etter at dette asylmotaket kom ble det plutselgi opentlyst narkotika salg der , klart det fantes jo før , men ikke i sånne former

 

 

og bare for og ta med en halv morsom historie , jeg hadde en ford transit 9 seter som jeg skulle selge for ca 1 år tilbake , vell det var en asylmotaker som ville kjøpe denne , MEN han kunne ikke eie bilen selv , og han ville betale i US dollar ( det tok han og ca en uke og opdrive pengene) og så var han veldig intresert på hvor mange som kunne sitte i bilen og om den var god for lenger turer ned gjennom europa !!!!!!

 

ikke alle er snille , men noen finnes det ja

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...