Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal


Anbefalte innlegg

Det kom ikke som noen overraskelse på meg at kidnapperne av Fabian Bengtson (siba arving) trolig er utlendinger. kilde. De tillhører sikkert en terroristreligion også

Terroristreligion???? :dontgetit:

 

Er det et nytt ord?

I så fall tenker du vel på kristendom, for det er vel INGEN religion som har stått bak mer krig, vold og terror, enn den! :whistle:

Vel er enig med at kristendommen har en blodig historie, men var dette et nytt forsøk på å gi de "hvite" skylden for noe? er du en av de som er anti-rasist men samtidig rasist mot din egen "rase" hehe må bare spør ;)

 

All religion er terror

 

Det er som jeg alltid har sagt, religion er rota til alt ondt.

 

Men det er jo et tankekors at et av norges største fengsel har fler innsatte med innvandrer bakgrunn enn etniske nordmenn. Det er jo også et tankekors at en meget stor prosentdel av de mest alvorlige kriminelle handlinger begåes av mennesker med innvandrer bakgrunn.

 

Det er også et stort tankekors at de norske styresmaktene ikke har sett dette komme og fått til mottiltak.

 

Som jeg sa tidligere, det gavner ingen at det er sånn, både nordmenn og innvandrere/flyktninger lider på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Religion og faschisme skiller ikke på hudfarge, men på tro og vantro.

Det finnes mange svarte, brune, gule kristne her i verden, akkuratt som det finnes mange hvite muslimer, sikher, jøder osv osv.

 

 

Karma

sant nok det karma, men det er jo ikke til å stikke under en stol at kristendommen har vært de "hvites" religion akkurat som islam har vært en arabisk/muslimsk religion.

 

Når du sier Buddhisme så tenker ikke du automatisk på en nordmann gjør du vel? eller når du sier Islam så tenker ikke du på en same? når jeg sier kristendom så tenker du ikke på en araber eller?

 

Men uansett så spiller det liten rolle. Religions motsetninger vil alltid spille en rolle i verdens situasjonen mer på vondt enn på godt. Mange av "raseskillene" har opphav i religion.

 

Når det gjelder den arendals situasjonen så tror jeg dere skal lese det innlegget fra han som bor i Arendal, jeg bor selv ikke langt der ifra og vet godt at arendal ikke er noen rasistby.

Lenke til kommentar

Jeg vet, men Arendal har vært en rasistpreget by tidligere, og ting tar tid. dvs. det tar lang tid før folk glemmer, spesiellt de som har relasjon til de som har vært utsatt for rasisme. Dvs. problemet eksisterer enda i form av etterbølger, barn av tidligere rasist-ofre som har fått med seg litt biter av historien her og der, også begynner de å blåse det opp og gjøre noe ut av det. Det er jo samme prinsippet som i det hele tatt har fått mange nordmenn til å bli rasister. De har hørt noe styygt fra en som kjenner en som kjenner en som gjorde noe stygt for lenge siden, og *vips* så er intrykket dems forandret hvis de sluker det som rå fisk.

 

Problemet er at mange sluker alt som rå fisk, og handler derretter.

 

Det kommer til å ta tiår før hele Norges befolkning har fått det 100% med seg at f.eks lokalbefolkningen ikke er mye preget av rasister der lenger. Lenge etter det siste tilfellet har skjedd. Dårlige nyheter/rykter sprer seg fort, mens gode nyheter brer seg somregel i sneglefart, noe mediene også gjørt sitt beste for at skal være sånn, de gidder ikke rapportere eller gjøre stor-sak ut av "Nå har Arendal blitt rasistfritt!!", men krangler en nordmann med en iraner om hvem av de to som skal betale strømregninga denne måneden når de er samboere og forelsket, så gjør de stor-oppslag av det med en gang: "rase-krig!! oi oi oi!!".

 

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Evangelister / Smiths venner / Kristen / katolsk / protestant osv osv. = Kristendommens merkelige under-grener.

Muslim / Islamist(Islamic) = Islam.

Buddhist = Buddhisme / Zen osv.

Jøde = Jødedommen

 

osv osv.

 

Alle religionene tror på en Gud / overnaturlig skapning, utenom Buddhismen som egentlig ikke er en religion, men en filosofi/livstil med valgfrihet på hva man vil tro på.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...