Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg hadde gladelig stilt opp for og bli kvitt noen "uønskede" snyltere som ikke har interesse og jobbe/gå på skole

Jøss, du kjenner dem såpass godt? Står ingenting i artikkelen om hvem som begynte det hele, bare at det ble slengt rasistiske bemerkninger minst én vei (ja, sikkert begge veier).

Lenke til kommentar

Jeg mener at vi bør slippe inn utlendinger i Norge, men så fort de prøver seg på på noe tull, så bør de kastes rett ut av landet.

For det finnes mange utlendinger som gjør en god jobb, og er en ressurs for landet.

 

Nytt land, nye lover, og hvis folk ikke kan respektere det, så kast de ut.

Sånn bør det være.

Lenke til kommentar
Beklagelivis har vi sluppet inn for mange usikre elementer til vårt land, og her ser vi hvordan disse usikre elementene tuller det til, for seg selv og andre.

Du er en rasist. Det er ikke alle utlendinger som er "usikre" elementer for landet vårt. Kriminelle , uansett hudfarge er usikre elementer. Og i enkelte områder pga. bakgrunn og isoleringsbehandling når de kommer inn til landet vårt, så har de større potensiale for å bli kriminelle enn f.eks enkelte nordmenn som er født med sølvskje i munnen ( kan du være en av dem mon tro? ).

 

I enkelte områder er det faktisk oss selv som er skyld i at utviklingen resulterer i sånne episosder, og i Arendal er det neppe en hemmelighet at allerede når den første utlendingen ble plassert der, ble de hatet og mobbet av de fleste i området. Arendal er ikke akkuratt drømmestedet for en innvandrer å bo.

 

Det er mange utlendinger som kommer hit, som ikke er kriminelle, farlige, respektløse, men som allikevel blir sett ned på av personene rundt dem i nær-området fra dag en av. Hvem er det som tuller til i de tilfellene da tror du?

 

 

Tenk deg bedre om før du ytrer deg rasistisk på forumet. Rapportert.

 

 

Karma

Lenke til kommentar
Beklagelivis har vi sluppet inn for mange usikre elementer til vårt land, og her ser vi hvordan disse usikre elementene tuller det til, for seg selv og andre.

Du er en rasist. Det er ikke alle utlendinger som er "usikre" elementer for landet vårt. Kriminelle , uansett hudfarge er usikre elementer. Og i enkelte områder pga. bakgrunn og isoleringsbehandling når de kommer inn til landet vårt, så har de større potensiale for å bli kriminelle enn f.eks enkelte nordmenn som er født med sølvskje i munnen ( kan du være en av dem mon tro? ).

 

I enkelte områder er det faktisk oss selv som er skyld i at utviklingen resulterer i sånne episosder, og i Arendal er det neppe en hemmelighet at allerede når den første utlendingen ble plassert der, ble de hatet og mobbet av de fleste i området. Arendal er ikke akkuratt drømmestedet for en innvandrer å bo.

 

Det er mange utlendinger som kommer hit, som ikke er kriminelle, farlige, respektløse, men som allikevel blir sett ned på av personene rundt dem i nær-området fra dag en av. Hvem er det som tuller til i de tilfellene da tror du?

 

 

Tenk deg bedre om før du ytrer deg rasistisk på forumet. Rapportert.

 

 

Karma

Du bør tenke deg bedre om før du stempler folk som "rasist", noe som forøvrig er et så utvannet uttrykk at det har mistet sin mening.

 

Ja, det er et faktum at staten Norge har slurvet med grensekontrollen. Enkelte innvandrere vet man ikke det riktige navnet på engang.

 

 

Du er forresten rapportert.

Lenke til kommentar
Du er forresten rapportert.

Og du er rapportert for kraftig misbruk / lite gjennomtenkt bruk av rapportering nå. Skal du rapportere noen, så ha i det minste en godt saklig grunn hevet over en hver objektiv tvil. Det holder ikke at du subjektivt ikke liker at jeg rapporterer han, eller subjektivt ikke er enig med meg.

 

At jeg sier at JoachimR er en "rasist" er ikke personlig, det er en objektiv tydelig fakta han selv har bevist her gjentatte ganger og det er subjektivt forstyrrende / provoserende for noen, mens andre subjektivt liker det. Men uansett subjektiv smak, noen liker rasisme, andre ikke, så er det umulig å nekte for at fra et objektivt standpunk så kommer han med rasistiske utsagn, oppfører seg som en rasist, og dermed er en rasist fra en utenforstående objektivt vinkling, og det er regler mot slikt i forumet.

 

JoachimR har utrykt rasistiske og klasseskillende holdninger gjentatte ganger de siste dagene i flere tråder her og vært forutintatt / forhåndsdømmende om saker uten å sjekke eller å ha tilgang til fakta i saker, som f.eks denne saken, hvor det ikke står noe om hvem som begynte det hele, men allikevel går han automatisk utifra at det må være utlendingenes sin feil, og han generaliserer utlendinger som usikre elementer, og at det alltid er de som tuller det til for seg selv.

 

Dvs. han har selv velvillig provosert frem og gjort seg velfortjent med å bli kallt en rasist. Det er en fakta han selv har bevist, ikke et "stempel".

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Jeg er enig med karma her, for uten å ha lest saken nøye så er det utlendingene som har skylden. Begge parter er skyldige, men det er den hvite ungdommen som startet det hele, så jeg peker i den retning når det gjelder skyld. JoachimR har mange på kanten meninger, og en god del over kanten, men jeg gidder ikke å gå nærmere inn på det nå. :roll:

Lenke til kommentar
Det er ikke alle utlendinger som er "usikre" elementer for landet vårt. Kriminelle , uansett hudfarge er usikre elementer

 

Har jeg sagt at alle utlendinger er usikre elementer? Nei. Har jeg nevnt noe som helst om hudfarve? NEI. Får jeg 10 % øket warn? JA. Er det unfair? Ja.

 

JoachimR har utrykt rasistiske og klasseskillende holdninger gjentatte ganger de siste dagene i flere tråder her og vært forutintatt / forhåndsdømmende om saker uten å sjekke eller  å ha tilgang til fakta i saker, som f.eks denne saken, hvor det ikke står noe om hvem som begynte det hele, men allikevel går han automatisk utifra at det må være utlendingenes sin feil, og han generaliserer utlendinger som usikre elementer, og at det alltid er de som tuller det til for seg selv.

 

Et klasseskille vil man aldri bli kvitt, og av den grunn går jeg heller ikke inn for å bli det. Det er ikke forbudt og synes det er greit med forskjellige klasser i vårt vakre land.

 

Rasist er jeg ikke, jeg er kanskje ikke så glad i utlendinger, men jeg hindrer dem ikke tilgang til vårt land. Som slagordet i USA: Secure borders with open doors!

 

Dette er et diskujonsforum. Her bør det være lov å diskutere. Jeg vil i løpet av eftermiddagen kontakte forumsstyret for en revurdering av saken. Warn for å ha skrevet at vi har sluppet in usikre elemter i vårt land, det er for drøyt.

 

Dvs. han har selv velvillig provosert frem og gjort seg velfortjent med å bli kallt en rasist. Det er en fakta han selv har bevist, ikke et "stempel".

 

Jeg skjønner jo ikke at jeg har sagt noe rasitisk, hadde jeg skrevet nigger, så ja, da hadde jeg forstått det, men her snakker jeg om usikre elemter, uansett opphav.

Lenke til kommentar

Når du anser det som bedre å klassifisere utlendinger som "usikre elementer" enn "mennesker" da er det like stor generalisering av en folkegruppe som å f.eks kalle noen "nigger".

 

Du sier at du ikke har sagt "alle", men du sier heller ingenting for å påpeke at du kun mente de i det ene tilfellet, dvs. da generaliserer du, og "alle" er den stumme lyden i "generalisering".

 

Jeg kan trekke frem flere poster hvor du kommer med rasistiske utrykk som drar alle i en folkegruppe under en kam. Mulig at du ikke anser det som rasistisk, men hvis du undersøker hva rasisme er for noe, som ikke har noen ting med hudfarge å gjøre, så vil du fort se at dine utrop er i overnstemmelse med begrepet "rasisme".

 

Du går også automatisk ut ifra at det må være utlendingene som startet det hele ved å si at de tuller det til for seg selv, enda du ikke innehar noen kilde-informasjon om hvem som startet sammenstøtet.

Dvs. du velger side, før du har sett ann situasjonen, kun basert på at de er utlendinger. Hvilken annen logisk grunn skulle du ha hatt til å velge en side uten å vite hvem som har startet det annet enn forutintatthet? Ren gjetning?

 

Hvis du også har lest litt tidligere informasjon om Arendal, og om rotfeste av enkelte rasistiske holdninger, så står Arendal ganske høyt oppe på listen over lokalbefolkning som har gjort det vanskelig for utlendinger gjennom årene, og hadde du ikke hatt en rasistisk holdning, ville det vært mer logisk at du hadde trodd heller at det var nordmennene som startet det, basert på Arendals tidligere historikk over fornærmelser ovenfor utlendinger.

 

Uansett, ville å skylde på hverken den ene eller andre siden i konflikten ikke være noe som er basert på fakta sålenge man ikke har kilde-materiell med informasjon om hvem som startet sammenstøtet.

 

Jeg synes det er synd, at du ikke ser selv at du kommer med diskriminerende utrykk som har provosert mange i flere tråder nå. Ikke fordi de ikke er enig, ikke fordi de har en annen mening, men fordi du gjør det til alt annet en en meningssak, du gjør det til "fakta" som ikke kan motsies for det er jo en lov/fakta slik du fremlegger det, dvs du klassifiserer og generaliserer, du representerer en diskriminerende mening som om det er en objektiv fakta, og du godtar ikke at det du føler er en mening og ikke en lov/fakta.

 

Istedet utrykker ikke disse utropene dine som en mening, du sier ikke "jeg synes" "IMO / jeg mener". Du legger det istedet frem som en bekfreftelse på en fakta i tillegg til at det er allerede et diskriminerende emne du legger ut.

 

Det er ille nok å synes / mene noe diskriminerende, men enda værre å fremlegge det som en fakta som alle skal ta som en selvfølge.

 

Det med at klasseskiller finnes, det stemmer, men i alle poster jeg har sett fra deg hvor emnet kommer opp, så setter du deg selv som øverst av alle klassene i alle tilfellene, og snakker nedverdigende om følgende klasser under.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Beklagelivis har vi sluppet inn for mange usikre elementer til vårt land, og her ser vi hvordan disse usikre elementene tuller det til, for seg selv og andre.

Du er en rasist. Det er ikke alle utlendinger som er "usikre" elementer for landet vårt.

 

 

Har Jokke skrevet at alle utlendinger er "usikre elementer" ?

Tar jeg ikke feil er han 2 eller 3 generasjonsinnvandrer selv.

 

 

I enkelte områder er det faktisk oss selv som er skyld i at utviklingen resulterer i sånne episosder

 

Tøys. Det går ikke an å bortforklare kriminelle episoder.

Lenke til kommentar
jeg hadde gladelig stilt opp for og bli kvitt noen "uønskede" snyltere som ikke har interesse og jobbe/gå på skole

Jøss, du kjenner dem såpass godt? Står ingenting i artikkelen om hvem som begynte det hele, bare at det ble slengt rasistiske bemerkninger minst én vei (ja, sikkert begge veier).

vell jeg vill bli kvitt alle type snyltere uavhengig av rase hudfarge og narsonalitet , et rasshull er et rashull uansett om han(hun) er svart eller hvit.

Lenke til kommentar

Det finnes mange utlendinger som har integrert seg, lært seg språket og begynt å jobbe. De er hjertelig velkommen og flere vil vi ha. Men de som tyr til kriminalitet bør en vise null toleranse for, spark de ut av landet med en gang. Sånne folk vil vi ikke ha. Når de kommer til oss så må de oppføre seg. Hvorfor hører en alltid så mye om utlendinger som er involvert i drap, ran, utpressing osv?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...