Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal


Anbefalte innlegg

gjelder ikke dette også våre "gamle" landsmenn? finnes utrolig mange tullinger blant oss, så jeg vet nå ikke helt om jeg tør å ta bussen ned til byn. Man vet jo aldri?

Vennine av min mor tør faktisk ikke ta offentlige transportmidler, i redsel for å havne ved siden av en raner, drapsmann, etc.

Vel, det er vel større sannsynlighet at bussen kræsjer enn at det skal forekomme. Eller, kanskje ikke i Oslo ;)

Jeg har blitt frastjålet lommebok på bussen liksom. Men da hadde Majorsuten politistasjon heldgvis fått ekstra midler for å etterforske kriminalitet begått mot ungdom, det ble etterforset litt og jeg ble innkalt og fikk se bilder av "utlendingsarkivet".

 

(Hører med at det høyst sannsynlig var en inder/asiat.. Fikk forøvrig dekket tapene mine fra Reiseforsikringen).

 

Legg merke til at hver gang en innvandrer gjør noe kriminelt så er det "28 åring av somalisk opprinnelse" o.l i media. Men med en gang det er en nordmann så står det ikke "28 åring av norsk opprinnelse". Det er også min påstand at media hauser det mye mer opp når en utlending gjør en kriminell handling, enn når en nordmann gjør en liknende handling.

Wow, så rart.... Norge er faktisk fullt av nordmenn av norsk opprinnelse, det skal ikke være nødvendig og nevne det da..

 

Forøvrig er det mye mer kriminalitet blandt de ikke-vestlige innvandrene, enn blandt etniske nordmenn/vestlige innvandrere. Det er det vanskelig for dere å nekte for..

 

Faktum er at helt siden den første asylsøknaden ble innvilget så har de blitt sett på med fremmedfrykt og mistenksomhet. Det har aldri vært en tid i Norge hvor innvandrerene har sluppet å møte slikt. Kanskje det er på tide de får oppleve det for en gangs skyld?

Man er nødt til å være mistenksomme når man vet at ti promille av innvandrerbefolkningen er registrert kriminelle, mens bare 6,5 promille av de vestlige innvanderne og etniske nordmenn. (mener at tallene var omtrent slik, lenge siden jeg så statistikken..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har blitt ranet på offentlig gate midt i bogstadveien på lyse dagen, av en nordmann.

 

Jeg har fått grisejuling av 4 personer som er dobbelt så store som meg på danskebåten, dvs. 4 mot 1, jeg var litt brisen, de var fulle av bol. Alle var nordmenn.

 

Det betyr ikke at jeg går og er mistenksom mot alle nordmenn av den grunn. Når du snakker om promille, så at "bare" 6.5% av vestlige er kjente/registrerte kriminelle, gjør at man ikke skal være mistenksomme mot dem da?

 

Skal vi ta samme statistikken og måle hvor mange promille av vestlige befolkninger som har vært med i krigs, sett familie bli torturert og skutt, vært utdannet som professorer og vitenskapsmenn i landet sitt, for så å bli tvunget til å måtte rømme til et annet land de ikke får andre jobber enn som vaskehjelp, og måle det opp med hvor mange promille av ikke-vestlige innvandrere som har vært med i krigs, sett familie bli torturert og skutt, vært utdannet som professorer og vitenskapsmenn i landet sitt, for så å bli tvunget til å måtte rømme til et annet land de ikke får andre jobber enn som vaskehjelp?

 

La oss gjøre det, og så når vi har fått promillen, så setter vi det opp mot promillen av hvor mange av dem som er kriminelle. Sannlynelighetsberegning kaller man det.

 

Et eksempel:

 

Antall ikke-vestlige innvandrere med en grusom skrekk-preget fortid (%): 23%

Antall vestlige befolkninger med en grusom skrekk-preget fortid: 1%

 

antall ikke-vestlige registrerte kriminelle: 10%%.

antall vestlige registrerte kriminelle: 6,5%%.

 

La oss ta med enda noen tall i statistikk-eksempelet:

 

antall ikke-vestlige innvandrere som opplever rasisme når de ankommer ett nytt sted: 37%.

antall vestlige befolkning som opplever rasisme til daglig eller når de ankommer ett nytt sted: 8%.

 

I et slikt eksempel vil si at de ikke-vestlige har da klart å holde seg ganske godt i tøylene på tross av sin skrekk-bakgrunn og på tross av den stygge velkomsten de ofte får, i forhold til hva vestlige gjør.

 

Det må være forferdelig fælt for moren til venninden din og deg å måtte leve på majorstua hvor kriminaliteten er helt ute av kontroll og man nærmest ikke kan gå ut uten å bli ranet. Jeg skjønner nesten ikke hvordan du tør å gå ut av døra jeg. Tross alt, ingenting har med uflaks å gjøre, slike hendelser skjer jo hver dag med alle som bor der, det vet jeg selv etter å ha bodd der i lenger tid. Fryktelig kriminellt område.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Vel slik jeg ser det er det vel ingen som ikke mener at det er mange invandrere som har hatt det fælt.

 

Det er jo også mange nordmenn som har hatt det fælt i oppveksten (misshandling osv) som har ført dem ut i kriminaliteten.

 

Poenget her er at når vi ikke har et apperat til å ta oss av slike offer kan vi ikke fortsette å ta dem inn.

Dette er jo menesker som trenger en enorm oppfølging, ikke bare sosial penger og en lieilighet.

Når vi ikke kan gi dem oppfølging må vi heller prøve å hjelpe dem der de er, tror pengene rekker mye lengere da.

Og de fleste vil vel bo i sitt hjemland :hmm:

 

Husker jeg leste om en spørreundersøkelse blandt menn i afrika (husker ikke hvor) som gikk på dette med kvinnesyn.

Dette var virkelig skremmende, langt over halvparten mente det var greit å tvinge en kvinne til sex.!

De svarte også at dersom de hadde fått aids ville de prøve å spre det mest mulig.

Det er klart at det blir kultur kollisjon!

Det krever mye jobb å ta inn slike mennesker.

 

Derfor må vi ta inn ferre, men integrere de bedre.

Eneste løsning tror nå jeg.

 

Vi tar oss jo ikke av "våre egene" engang, bare se på de eldre.... (snakker om konsentrasjonsleir :cry: )

Lenke til kommentar

Forøvrig er det mye mer kriminalitet blandt de ikke-vestlige innvandrene, enn blandt etniske nordmenn/vestlige innvandrere. Det er det vanskelig for dere å nekte for..

 

 

Man er nødt til å være mistenksomme når man vet at ti promille av innvandrerbefolkningen er registrert kriminelle, mens bare 6,5 promille av de vestlige innvanderne og etniske nordmenn. (mener at tallene var omtrent slik, lenge siden jeg så statistikken..)

 

 

Spørsmålet er hvorfor det er slikt. Er det de ikke vestlige innvandrerene som har gener som gjør dem mer kriminell? Hvorfor skal 9/10 av lovlydige innvandrere bli mistenkeligjort og utsatt for fremmedfrykt? Det er ingen logikk i det, er bare frykt og følelser som tar overhånd

 

Wow, så rart.... Norge er faktisk fullt av nordmenn av norsk opprinnelse, det skal ikke være nødvendig og nevne det da..

Og hva tjener det offentligheten at det gang på gang blir utdypet? Har man bodd i Norge siden man var 3mnd, blir man likevel stemplet som en med "utenlandsk" opprinnelse. Det eneste det medfører er økt fiendlighet og fremmedfrykt mot innvandrere.

Lenke til kommentar
Derfor må vi ta inn ferre, men integrere de bedre.

 

Eneste løsning tror nå jeg.

I den virkelige verden er nok det dessverre den eneste løsningen foreløpig ja.

Det er bedre for innvandrerne, og bedre for oss. Vi må også lære oss å ikke samle alle på ett sted, som bare fører til mer isolering istedet for integrering, som du nevnte tidligere.

 

Som moren min alltid sa til meg som liten, ikke forsyn deg med mer enn du tror du klarer/orker, og hvis du orker mer etterpå, kan du alltids forsyne deg med litt mer.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Poenget her er at når vi ikke har et apperat til å ta oss av slike offer kan vi ikke fortsette å ta dem inn.

Dette er jo menesker som trenger en enorm oppfølging, ikke bare sosial penger og en lieilighet.

Når vi ikke kan gi dem oppfølging må vi heller prøve å hjelpe dem der de er, tror pengene rekker mye lengere da.

Og de fleste vil vel bo i sitt hjemland :hmm:

Hva er en asylsøker? Hva er kravene for at man skal kunne søke asyl i Norge?

Lenke til kommentar
Hva er kravene for at man skal kunne søke asyl i Norge?

 

Vet ikke hva kravene skal være men det er vel 9 av 10 asylsøkere som ikke har legimitasjon på hvem de er og hvor de er fra når de skal søke asyl.

 

Vet ikke hvordan det er nå men før så kom iaf maaaaaaaaaaaaange av de inn.

 

Så det er tonnevis med folk her som egentlig ikke var forfulgt osv.

Lenke til kommentar

Hva er en asylsøker? Hva er kravene for at man skal kunne søke asyl i Norge?

Begrepene ”asylsøker” og ”flyktning” brukes lett om hverandre, men juridisk sett har det betydning å holde begrepene atskilt, ikke minst i forhold til enkelte trygdeytelser. En flyktning er enten blitt godkjent på forhånd gjennom FN-systemet, eller så blir vedkommende anerkjent som flyktning etter en søknadsprosess i Norge.

 

Med asylsøker menes en person som kommer til Norge på eget initiativ, og søker om asyl senest kort tid etter at han er kommet hit.

 

I utgangspunktet har asylsøkere og deres familiemedlemmer begrensede rettigheter i trygdesystemet. Det er slått fast i en egen ”forskrift om trygdedekning for asylsøkere og deres familiemedlemmer” at asylsøkere har rettigheter på lik linje med alle andre i forhold til helsetjenester og medisiner. Dette innebærer blant annet også at asylsøkere har rett til fastlege.

 

Etter å ha vurdert en asylsøknad vil Utlendingsdirektoratet enten anerkjenne asylsøkeren som flyktning i henhold til FNs flyktningkonvensjon, innvilge opphold på humanitært grunnlag, eller avslå søknaden.

Lenke til kommentar
Skal vi ta samme statistikken og måle hvor mange promille av vestlige befolkninger som har vært med i krigs, sett familie bli torturert og skutt, vært utdannet som professorer og vitenskapsmenn i landet sitt, for så å bli tvunget til å måtte rømme til et annet land de ikke får andre jobber enn som vaskehjelp, og måle det opp med hvor mange promille av ikke-vestlige innvandrere som har vært med i krigs, sett familie bli torturert og skutt, vært utdannet som professorer og vitenskapsmenn i landet sitt, for så å bli tvunget til å måtte rømme til et annet land de ikke får andre jobber enn som vaskehjelp?

 

Fy faen! Hva er det du sier??! Vask munnen din gutt! Med grønnsepe!! Skal vi liksom godta at de er kriminelle fordi de kommer fra andre land? Det er jammen meg det værste jeg har hørt, PÅ LENGE! "Dakkar Achmed Mustafa har opplevd krig, da er det greit at han stjeler fra Rimien på hjørnet, og raner de hvite ungdommene som bor på helt motsatt kant av byen. Da er det greit at man terroriser sine hvite velgjørere. Nei, dakkaj achmed Mustafa har opplevd krig han!"

 

Fy av meg, jeg blir kvalm av den unskyldningen der.

 

Nytt forslag: Send faktura til landet de kommer fra med beløpet de har kostet vårt samfunn pga. "krigene de har opplevd". For femti år siden, hvor mange prosenter av nordmennene hadde da opplevd krig? TEMMELIG MANGE. Stjal vi og terroriserte vi for det? Nei..

 

antall ikke-vestlige innvandrere som opplever rasisme når de ankommer ett nytt sted: 37%.

antall vestlige befolkning som opplever rasisme til daglig eller når de ankommer ett nytt sted: 8%

Tenker du da også på oss som opplever rasisme der vi bor? Jeg ble f.eks. av noen sånne negere kalt "pottithomo" da jeg kom ut fra Ferner.. Rasisme det også, tenk litt på det.. JEG BLIR UTSATT FOR RASISME I MITT HJEMLAND! Er ikke det horribelt, da vet ikke jeg..

 

Det må være forferdelig fælt for moren til venninden din og deg å måtte leve på majorstua hvor kriminaliteten er helt ute av kontroll og man nærmest ikke kan gå ut uten å bli ranet

Har du fulgt med litt? Ungdomsgjenger fra østkanten tar t-banen opp til Majorstuen-området, og begår barneran. Det er jo bevist og er ingen tvil om.

Min mors veninne tbviler jeg på at du ser gående lengre nede enn Hegdehaugsveien 1 liksom.. Og merk at hun ikke er den eneste som man kan tro det om..

 

Og hva tjener det offentligheten at det gang på gang blir utdypet? Har man bodd i Norge siden man var 3mnd, blir man likevel stemplet som en med "utenlandsk" opprinnelse. Det eneste det medfører er økt fiendlighet og fremmedfrykt mot innvandrere

 

Ikke nødvendigvis. Min mor har bodd i Norge siden hun var en måned gammel, da familien emigrerte totalt fra Tyskland. I en etterlysning av henne ville det neppe bli tatt med "utenlandsk opprinnelse". Men hvorfor de tar det med når det gjelder ikke-vestlige.. Det er jo rett og slett at man skal vite hva man ser etter om den det gjelder er etterlyst. Og når "neger" er et forbudt ord, da må man si "etnisk utenlandsk opprinnelse".

Lenke til kommentar
Fy faen! Hva er det du sier??! Vask munnen din gutt! Med grønnsepe!! Skal vi liksom godta at de er kriminelle fordi de kommer fra andre land? Det er jammen meg det værste jeg har hørt, PÅ LENGE! "Dakkar Achmed Mustafa har opplevd krig, da er det greit at han stjeler fra Rimien på hjørnet, og raner de hvite ungdommene som bor på helt motsatt kant av byen. Da er det greit at man terroriser sine hvite velgjørere. Nei, dakkaj achmed Mustafa har opplevd krig han!"

 

Fy av meg, jeg blir kvalm av den unskyldningen der.

Har du sett meg skrive "vi skal derfor godta at innvandrere gjør kriminelle handlinger" ? Nei, jeg skriver bare at den første analysen/statistikken han kom med forteller bare halve sannheten, og gir derfor et feil-bilde av balansen mellom kriminalitet hos vestlige og ikke-vestlige. Dvs. det er han som bruker statistikken som en unnskyldning for å kunne forhåndsstemple alle innvandrere som er ikke-vestlige.

 

Realiteten er at kriminelle handlinger skal ikke godtas, men stigmatisering av hele grupper skal heller ikke godtas. Kriminalitet må bekjempes der den holder til, ikke generaliseres og bekjempes med teppebombing av en hel folke-kategori.

 

"Gjenger" fra "østkanten" kommer inn og bedriver ran på Majorstuen, vri på det så mye du vil, saken er at Majorstuen er ett av de tryggeste stedene å bo og ferdes på i Oslo by. Vet ikke moren til venninna di det så tror jeg hun må komme seg ut litt mer.

 

PS: Nå gjør du det igjen, setter opp skiller mellom klasser og grupper i befolkningen, når skal du lære? Mener du at folk fra østkanten er værre enn de fra vestkanten? Tror neppe du vet hvor mange folk det bor på frogner/majorstuen som er rent lite jordnære og plasserer alt her i verden i en liten "ramme" / boks på samme måte som du gjør nå. Jeg har bodd på både frogner og majorstuen lenge, så jeg vet dette av erfaring basert på mer enn engangstilfeller.

 

Ang. vaske munnen sin, du banner jo i annenhvert avsnitt du kommer med i posten din, du sier at folk som gir en vanlig beskrivelse over statistikk må vaske munnen sin enda de ikke har brukt banne-ord i den beskrivelsen?

 

Vask øynene dine først, så du ser hva du leser før du svarer, så kan du vaske munnen din, du banner for mye synes jeg.

 

 

Foreslår at du roer deg ned 10 hakk.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

 

Fy faen! Hva er det du sier??! Vask munnen din gutt! Med grønnsepe!! Skal vi liksom godta at de er kriminelle fordi de kommer fra andre land? Det er jammen meg det værste jeg har hørt, PÅ LENGE! "Dakkar Achmed Mustafa har opplevd krig, da er det greit at han stjeler fra Rimien på hjørnet, og raner de hvite ungdommene som bor på helt motsatt kant av byen. Da er det greit at man terroriser sine hvite velgjørere. Nei, dakkaj achmed Mustafa har opplevd krig han!"

 

 

Du har et lite problem med at du leser for mye mellom linjene. Han forklarer her hvorfor enkelte innvandrere har sitt syn på livet, som f.eks. barn som blir opplært til å drepe i krig. Så han trenger ikke vaske munnen sin, han prøver å opplyse deg. Så ikke vær så arrogant og tillegg han meninger han aldri har gitt

 

Han har aldri sagt at vi skal godta det. Slik jeg ser det er det lettere for en innvandrer å falle til kriminalitet pga sin bakgrunn, enn det er for en som er født og oppvokst i dette landet. Så det er noe man må ta til etteretning i integreringspolitikken, slik at man kan hjelpe de som har opplevd f.aenskap i livet sitt.

 

Nytt forslag: Send faktura til landet de kommer fra med beløpet de har kostet vårt samfunn pga. "krigene de har opplevd". For femti år siden, hvor mange prosenter av nordmennene hadde da opplevd krig? TEMMELIG MANGE. Stjal vi og terroriserte vi for det? Nei..

Vi som resten av verden opplevde en verdenskrig. Innvandrere opplever borgerkriger, sult og naturkatastrofer og må flykter til en helt ny samfunnsform med andre verdier. Det var lettere for nordmenn å flykte til Sverige og England, enn for en afrikaner å flykte til Norge, det kreves en større tilpassing.¨

 

Hvorfor tror du vietnamsoldater fikk det så tøft når de kom hjem til sitt eget land?

Tygg litt på den du.

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig med både Karma og JoachimR

 

Dvs, vi skal ikke tillate kriminelle å få bosette seg her i norge, dette fordi disse ikke er vårt ansvar som samfunn og fordi vi har store problemer med å takle våre egne kriminelle og psykisk ustabile. Det blir ikke en enklere oppgave om vi skal ta på oss kriminelle innvandrere i tillegg. Jeg mener at etter 1 alvorlig overtredelse av norsk lov for en 1 generasjons innvandrer så er det rett tilbake, da snakker vi ikke å kjøre på rødt lys eller å stjele en snickers på rema1000, men drap, voldtekt, væpna ran, kapring osv.

 

Jeg mener videre som jeg tidligere har sagt at om man kjører en knallhard policy på dette med innvandrerkriminalitet og om man setter de som har fått avslag på oppholdssøknad på overvåket avdeling og begrenser demmes bevegelsesfrihet så vil dette slå positivt ut for både de mange lovlydige innvandrere og nordmenn.

 

Jeg mener også at å stigmatisere hele folkegrupper blir meget feil, men man må jo kunne si at folk i fra enkelte land har en større tilbøyelighet for å utføre meget alvorlige kriminelle handlinger enn andre, om dette skyldes krig i hjemland eller ikke så spiller det en MEGET liten rolle for den og familien til den som blir utsatt for denne kriminaliteten, uansett hvilken nasjonalitet de har. Ta et land som somalia, folk fra dette landet har fått et hardkjør i media i det siste og det med full rett, ikke kom her og si at vestlige innvandrere og nordmenn har stått for like mye alvorlig kriminalitet som disse har det siste året.

 

Jeg sier ikke at alle fra somalia er kriminelle, men jeg prøver å si at Norske myndigheter burde ta dette til etterretning og sette en sperre på innvandring fra dette landet til vi har et mottaks system som kan skille ut de farligste elementene før de får fritt leide til det norske samfunnet.

 

Vi er et lite land når det gjelder antall etniske nordmenn, vi tar inn 16.000 mennesker til landet i året, dette er et tall som er alt for høyt i forhold til hva vi har kapasitet til å ta imot på en skikkelig måte, man kan si hva man vil om hvor rike norge er men vi har ikke ubegrenset med midler. Det er litt skremmende å tenke på at det hvert år kommer inn nok folk til å fylle Grimstad by, og at man har så å si ingen kontroll på mange av disse. Jeg vet ikke nøyaktig antall innvandrere i norge idag men at det er meget mange er jeg ikke i tvil om.

 

Dere som har så masse statistikk tall osv kan vel si meg hvor stor del av Oslo's befolkning som er innvandrere. (ja da snakker jeg 2ndre generasjon også).

Lenke til kommentar

Hva er en asylsøker? Hva er kravene for at man skal kunne søke asyl i Norge?

Begrepene ”asylsøker” og ”flyktning” brukes lett om hverandre, men juridisk sett har det betydning å holde begrepene atskilt, ikke minst i forhold til enkelte trygdeytelser. En flyktning er enten blitt godkjent på forhånd gjennom FN-systemet, eller så blir vedkommende anerkjent som flyktning etter en søknadsprosess i Norge.

 

Med asylsøker menes en person som kommer til Norge på eget initiativ, og søker om asyl senest kort tid etter at han er kommet hit.

 

I utgangspunktet har asylsøkere og deres familiemedlemmer begrensede rettigheter i trygdesystemet. Det er slått fast i en egen ”forskrift om trygdedekning for asylsøkere og deres familiemedlemmer” at asylsøkere har rettigheter på lik linje med alle andre i forhold til helsetjenester og medisiner. Dette innebærer blant annet også at asylsøkere har rett til fastlege.

 

Etter å ha vurdert en asylsøknad vil Utlendingsdirektoratet enten anerkjenne asylsøkeren som flyktning i henhold til FNs flyktningkonvensjon, innvilge opphold på humanitært grunnlag, eller avslå søknaden.

spørsmålet mitt var hva kriteriene var for at man skulle få godkjent asyl.

Lenke til kommentar

Det blir en individuell sak. Ifølge FNs flyktningkonvensjon skal alle asylsøknader gis individuell behandling. Så myndighetene kan bestemme at asylsøskerne er berettiget til asylstatus gjennom flyktningkonvensjonen eller at det er et humanitært grunnlag. Hvi du vil ha mer detaljert så søk på flyktningkonvensjonen p google ;)

 

Norge har sagt seg villig til å ta imot et visst antall flyktninger hvert år, noe som FN definerer hvem er.

De som kommer til Norge på egenhånd vil Norge se på på en individuell basis. Dette er asylsøkere og det er i realiteten ingen begrensning her på hvor mange Norge tar inn, det eneste kriteriumet er om Norge mener at det er et humanitært grunnlag. Som f.eks at personen er forfulgt i sitt hjemland pga religion, politisk overbevisning osv. Kort sagt, er det fare for vedkommende å dra tilbake til hjemlandet så er det grunn nok til å gi asyl.

 

Det er ikke slik at Norge vil si "nå har vi innvilget 1000 mennesker asyl, derfor er det stopp i år, vi sender resten av søkerne hjem" fordi dette vil i realiteten si at Norge sender mennesker hjem til en mulig død.

 

Det Norge kan begrense er hvor mange flyktninger man er villig til å ta imot. Norge er et av de få landene i verden som faktisk har sagt nei til en forespørsel om å øke flyktningkvoten sin, noe regjeringen avgjør.

 

Men, kort sagt, det er en individuell ting om man blir innvilget asyl. Det kommer litt ann på regjeringen som sitter med makten. Men er det overhengende fare for liv så blir asyl innvilget, uansett om Norge ikke ønsker flere innvandrere.

 

Når det kommer til flyktninger så er dette noe som kontrolleres helt og holdent av regjeringen.

 

Sorry for at jeg ikke kan gi deg et detaljert svar, men som sagt google litt og les FN Konvensjonen, så kanskje du finner det du leiter etter ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...