Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal


Anbefalte innlegg

Det er de i stand til, men blanding gir et langt bedre og sunnere utvalg. Dersom en "rase" er tilstrekkelig stor, kan den selvfølgelig klare å holde seg "ren" og samtidig unngå større grader av innavl. Blandingsalternativet vil imidlertid gi en langt bedre genvariasjon?

Og dette baserer du på?

Biologi og genetik. Det er altså jeg som baserer meg på vitenskap, mens du baserer deg på ideologi og følelser.

Anbefaler "Bios" (bøker for 2BI og 3BI) hvis du vil ha en liten introduksjon.

Vel jeg har ingen intensjoner om å kjøpe skolebøker for BI (er ikke det handelsskolen? bare lurer/correct me if I am wrong :p)

 

Har du noe jeg kan lese her å nå? som beviser at et super menneske vil oppstå om man blander alle raser i en og samme rase.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sukk. 2BI og 3BI er fagkoder for 2. og 3. klasse biologi på vanlig VGS. Hvis du ikke vet dette, er oddsene gode for at du enda ikke har gått på videregående, og det er dermed ikke rart at du har et noe utsvevende rasebegrep.

 

Edit: Jeg har heller aldri sagt noe om et supermenneske. Jeg sa bare at genetisk mangfold er til det bedre, og at blanding dermed er bra. Slå opp på "gene pool" på Wikipedia, du.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Hmm, ja da kan man begynne å lure på hvordan mennesker i det hele tatt har overlevd evolusjonen.

Du ser på det fra en veldig feil virkelighetsoppfatning...

 

Med en gang du påstår at mennesker er delt inn i "raser", så blir det feil. Mennesker med forskjellig hudfarge kan ikke sammenlignes med forskjellige dyrearter!

 

Mennesket er _en_ rase og derfor blir påstandene dine _fullstendig_ tåpelige. De første menneskene var mørke i huden fordi de kom fra steder rundt ekvator. Hudfargen bleknet da etterhvert på folk som flyttet nord og sørover. Dette er helt naturlig og har ingenting med rase og gjøre.

Vis du hadde lest mine tidligere innlegg så hadde du skjønt hva jeg mener om ord som rase og ren i denne sammenheng.

 

Men det er et faktum at selv om vi i utgangspunktet er like så er det nok en rasegruppering av oss, dette på grunn av såvel fysiske trekk og atributter som psykiske atributter.

 

Men sett under ett er vi en og samme rase.

Jepp vi er en rase og til de som sier noe annet ser tydeligvis ikke fakta.

 

Det finnes ikke en hvit / svart / Gul / Grønn Rase, derimot er det forskjell i de ytre trekkene til hver enkelt individ som gjør oss veldig spesiel, mennesket har tilpasset seg klimaet på hver enkelt region og blitt den man er i dag. Å hate et annet menneske pga at han/hun har en annen hudfarge er det samme som å hate seg selv.

 

Om det er noen som bestrider dette så bør de stille seg følgende spørsmål : Hvordan er det da mulig at kopulasjon mellom Gul / Sort gir et avkom som igjen kan kopulere med hvit /svart / Gul og som igjen gir et komplett individ uten genetiske abnormaliteter?

Lenke til kommentar

La meg ta noen eksempler:

 

Alle burde vite at hvite mennesker har utviklet seg for å takle kulde bedre enn sorte mennesker som igjen takler varme bedre. Tror dere dette er tilfeldig? Vi har alle opphav i en og samme "rase" men har utviklet oss etter miljøet rundt oss. Mao spesialisert genene til miljøet.

 

Om man blander dette får man en hybrid som er mindre spesialisert og takler varme dårligere og kulde dårligere. Om dere kan motbevise dette så skal jeg trekke min argumentasjon for å opprettholde et mangfold med engang.

 

Dette kalles evolusjon

 

Om vi nå skulle få en oppvarming av jorden og sett en stor naturkatastrofe som setter oss langt tilbake i teknologi etc så vil altså de sorte menneskene ha en mye større sjangse for å overleve enn de hvite og motsatt om det skulle bli kaldere.

 

Uansett så blir det meget teit å diskutere dette fordi en mix som jeg har tatt til grunne for min argumentasjon (jeg satt ting på spissen til de grader for å få frem et poeng) vil ta så lang tid at vi mest sannsynlig ikke eksisterer lenge nok til å finne det ut.

Lenke til kommentar

Mennesket (hvitt, sort, gult, grønt, whatever) er et tropisk dyr, som ikke hadde klart seg i noen deler av Europa, hadde det ikke vært pga. at vi vha. vårt intellekt kler på oss.

Varme/kulde-bestandighet er en svært lite viktig egenskap i dag. Dette ser vi blant annet på at med våre teknologiske hjelpemidler klarer en hvit og en svart seg like bra i kalde og varme klima.

Lenke til kommentar
Sukk. 2BI og 3BI er fagkoder for 2. og 3. klasse biologi på vanlig VGS. Hvis du ikke vet dette, er oddsene gode for at du enda ikke har gått på videregående, og det er dermed ikke rart at du har et noe utsvevende rasebegrep.

 

Edit: Jeg har heller aldri sagt noe om et supermenneske. Jeg sa bare at genetisk mangfold er til det bedre, og at blanding dermed er bra. Slå opp på "gene pool" på Wikipedia, du.

Vel jeg er bare en voksen mann uten spesiell utdannelse annet enn tømrerfag og fagskole, så det er jo ikke så rart at jeg er som i forhold til deg, du som nester er for bioingeniør å regne.

 

Hadde du lest innleggene mine og de innleggene jeg har svart på hadde du skjønt men det er vel for mye forlangt at noen skal gidde det.

 

Jeg ender denne diskusjonen her for min del. Ikke kom med at jeg mangler argument/bevis for mine argument. Jeg har sagt mitt.. vil dere vite hva jeg mener så gå tilbake i tråden les innleggene jeg svarer på og les mine svar.

 

Kanskje dere skjønner hvor jeg vil hen.

Lenke til kommentar
Mennesket (hvitt, sort, gult, grønt, whatever) er et tropisk dyr, som ikke hadde klart seg i noen deler av Europa, hadde det ikke vært pga. at vi vha. vårt intellekt kler på oss.

Varme/kulde-bestandighet er en svært lite viktig egenskap i dag. Dette ser vi blant annet på at med våre teknologiske hjelpemidler klarer en hvit og en svart seg like bra i kalde og varme klima.

Jeg sa i tilfelle en katastrofe som gjør nullstiller teknologien. igjen et eksempel på at deler av mine innlegg blir ignorert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...