Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal


Anbefalte innlegg

Fremmedfrykt? Vi frykter de aldeles ikke og det er ikke akkuratt noen fremmedfrykt. Vi frykter ikke fremmede ting. Men vi misliker sterkt kriminalitet. Spesielt når noen nettopp har kommet inn i landet så begynner de med en gang.

 

EDIT: Darkness| -> De pistolene vigrid medlemmen ble tatt med var en gammel rusten luger og 2 andre plomberte pistoler. Han har ikke gjort noe galt. Hadde feil person hatt den lugeren så ville det blitt et drap.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fremmedfrykt? Vi frykter de aldeles ikke og det er ikke akkuratt noen fremmedfrykt. Vi frykter ikke fremmede ting. Men vi misliker sterkt kriminalitet. Spesielt når noen nettopp har kommet inn i landet så begynner de med en gang.

Vi? ok, så du snakker for Norges befolkning nå.

 

Fremmedfrykt er en naturlig ting fra menneskets side, om noen er, eller ser annerledes ut enn oss så er det lettere å hate/frykte dem

 

-Men ja, jeg er imot dem som driver kriminalitet, men da mener jeg heller vi burde peke fingeren mot dem som kontrollerer innvandrerne. De aller fleste som driver kriminell aktivitet har en vondt fortid i et sult/krigs herjet område

 

EDIT: Darkness| -> De pistolene vigrid medlemmen ble tatt med var en gammel rusten luger og 2 andre plomberte pistoler. Han har ikke gjort noe galt. Hadde feil person hatt den lugeren så ville det blitt et drap.

 

Feil person? om ikke han var det så vet ikke jeg, vigrid er en gjeng tapere som er sviktet i oppdragelsen

Endret av co2
Lenke til kommentar

Fremmedfrykt er noe som er innbakt i alle raser, både dyr og mennesker, spesiellt hos flokkdyr, hvorav mennesker faller inn under den siste kategorien. Dvs naturen har "innebyggd" rasisme så og si, men slik samfunnet og siviliasjonen til mennesket har utviklet seg er det ikke lenger plass til rasisme og fremmedfrykt, for det er i konflikt med siviliasjonen.

 

At rundt halvparten av de som poster her tror på rasistiske myter og annenhånds rykter, gjenspeiler jo og "lært" seg alt om innvandrere/utlendinger tydeligvis før de har knapt lært seg å skrive godt norsk, bare beviser tydelig at innvandrere som kommer hit, møter mye fordommer, mye rasisme basert på stereotyper, "urban-legends" og myter.

 

Når det da skjer at an innvandrer gjør noe galt, da kaster folk seg over det, det samme gjør mediene, og det blir ramaskrik hver gang. Artig og forutsigbart. Hvis ikke det er en god definisjon og presentasjon på fremmedfrykt, så vet ikke jeg.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
En vakker dag da jeg skulle gå til skolen, møtte jeg på en utlending, han kom fra en glinsende BMW og hadde matrix skinn frakk og masse gull ringer og skikkelig masse gele i håret og han gikk inn på sosial kontoret. Hvordan ellers kan han ha fått råd til det der uten hjelp fra banken eller sosialen?

Biler kan man låne av venner/foreldre, "matrix-frakker" får du kastet etter deg for tiden, gullsmykker trenger ikke å være ekte, og gelé koster 10kr boksen på Nille. Summa summarium, et par hundrelapper.

OMFG.. Ja.. Og skytevåpen får man på Narvesen.. Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke blitt fortalt at utlendinger er slemme. Men jeg har sett på mannen i gata som skiller seg ut fra flertallet som går inn på sosialen i luksus klær. Og jeg har blitt truet på livet av utlendinger på skolen.

Ok, så du er døv og blind du da? Helt utenfor kontakt med media?

 

Og det spiller forresten ingen rolle om våpnene var plombert, gamle eller gudene vet hva. De som ble truet med pistol følte seg livstruet uansett. Har ikke gjort noe galt.. så du forsvarer det han gjorde og synes det er helt ok? Da er du temmelig blåøyd.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Utad utseende/stil osv har også mye med kulturforskjeller og mye wannabe holdning når man kommer til et nytt land.

 

Det er noe enkelte ikke forstår helt tror jeg, at utlendinger har ofte litt andre prioriteringer enn nordmenn. Mange nordmenn pynter seg somregel kun når de skal ut på byen for å drikke seg dritings.

 

Ta en tur til f.eks Spania, der pynter ofte folk seg hver dag, drikker litt vin hver dag, men de jobber like mye, tjener mye mindre, er mye mer sosiale enn nordmenn, derfor blir sosialkulturen helt annerledes, og det å pynte seg får en helt annen mening. Det betyr derimot ikke at de har mer penger, for de fleste har mindre penger enn den gjennomsnittlige Nordmann tro det eller ei.

 

Folk som sier at utlendingene tar jobbene, damene våres osv osv? Hvor mange innvandrere har noen sett som er sjef i store konserner i Norge?

 

Innvandere tar ofte jobber vi nordmenn ikke vil ha engang, innvandrere underkaster seg mye mer enn nordmenn med tanke på service og serviceyrker. Det er mange Nordmenn med innvandrer-kjæreste f.eks, så vi tar damene dems like mye som de tar damene våres.

 

Myter kaller man sånnt, det er naturlige tilfeldigheter som blir omgjort til myter og stereotyper. Eneste fakta her er som jeg skrev ovenfor, innvandrere tar ofte drittjobber vi ikke vil ha. Hvem er det som selger burger til deg i en kald kiosk midt på vinteren klokka 3 om natta i Karl Johans gt. når du kommer ut fra diskoteket? Er det moren eller faren din? eller er det Abdul og Sanjei?

 

Det er ikke balanse mellom f.eks godt utdannede innvandrere og nordmenn i yrkeslivet her i landet. Det finnes rakettforskere som jobber som vaskehjelp i det landet her, for de er alt de får ofte av jobb her i landet. Når endel innvandrere står på sidelinja, ungdommer og ser på den ubalansen, tror du ikke det bygger opp en følelse av sterk diskriminering og gjør dem mer fiendtlige ovenfor nordmenn? Å gå med den viten kan lett få folk til å miste respekten for systemet og loven, og det bygger ofte opp overdrevne myter den andre veien også.

 

Akuratt som X antall her inne rettferdigjør "send dem vekk alle sammen!" basert på hovedsaklig myter, så rettferdigjør mange innvandrere også sine handlinger hovedsakelig basert på myter. It takes 2 to tango.

 

 

Karma

Lenke til kommentar
-Fjernet tekst som ikke var nødvendig-

 

EDIT: Darkness| -> De pistolene vigrid medlemmen ble tatt med var en gammel rusten luger og 2 andre plomberte pistoler. Han har ikke gjort noe galt. Hadde feil person hatt den lugeren så ville det blitt et drap.

så du kaller disse gutta her fornuftige (vigrid gjengen altså)

 

vell la oss se på hva di kalder sunn fornuft

 

Her er 10 Utevettregler som bør leses og gi grunnlag for litt seriøs refleksjon og handling.

 

1. Gå ikke ut på fest uten tilstrekkelig kamptrening.

 

2. Meld alltid fra hvor du går.

 

3. Vis respekt for gjenger og gjengvarslingene.

 

4. Lytt til erfarne kampfolk.

 

5. Vær rustet mot overfall selv på korte turer. Ta alltid med skytevåpen (forutsatt at du har bæretillatelse), kniv (lovlig type, selvsagt) og det utstyr moderne gjengkamp krever.

 

6. Husk mobiltelefon og gassboks (lovlig, selvsagt).

 

7. Gå aldri på fest alene. Aldri.

 

8. Vend i tide, det er ingen skam å snu når du er utenfor ditt eget samfunns område.

 

9. Spar på kreftene og tilkall øyeblikkelig forsterkninger fra egen gjeng.

 

10. Er du ikke medlem av et eget etnisk samfunn så bli det med en gang.

 

[iRONI]ja dette virket jo kjempefornuftig , la oss alle leve etter disse reglene [/iRONI]

Lenke til kommentar
-Fjernet tekst som ikke var nødvendig-

 

EDIT: Darkness| -> De pistolene vigrid medlemmen ble tatt med var en gammel rusten luger og 2 andre plomberte pistoler. Han har ikke gjort noe galt. Hadde feil person hatt den lugeren så ville det blitt et drap.

så du kaller disse gutta her fornuftige (vigrid gjengen altså)

 

vell la oss se på hva di kalder sunn fornuft

 

Her er 10 Utevettregler som bør leses og gi grunnlag for litt seriøs refleksjon og handling.

 

1. Gå ikke ut på fest uten tilstrekkelig kamptrening.

 

2. Meld alltid fra hvor du går.

 

3. Vis respekt for gjenger og gjengvarslingene.

 

4. Lytt til erfarne kampfolk.

 

5. Vær rustet mot overfall selv på korte turer. Ta alltid med skytevåpen (forutsatt at du har bæretillatelse), kniv (lovlig type, selvsagt) og det utstyr moderne gjengkamp krever.

 

6. Husk mobiltelefon og gassboks (lovlig, selvsagt).

 

7. Gå aldri på fest alene. Aldri.

 

8. Vend i tide, det er ingen skam å snu når du er utenfor ditt eget samfunns område.

 

9. Spar på kreftene og tilkall øyeblikkelig forsterkninger fra egen gjeng.

 

10. Er du ikke medlem av et eget etnisk samfunn så bli det med en gang.

 

[iRONI]ja dette virket jo kjempefornuftig , la oss alle leve etter disse reglene [/iRONI]

Jeg syns det er kjempe fornuftig, spesielt når det er slik utlendinger gjør. Møter man på en gjeng så har du ikke noe du skulle sagt om de hadde flydd på deg, noe som hender ALTFOR ofte!! Det virker som dere er over 18år alle sammen. Da har dere iallfall ikke noe å si, for det er den yngre gruppen som angripes mest virker det som om på meg. Dere vet alt høres det ut som!! Dere sier jeg skal få øynene opp for deres meninger, hva med om dere begynner å se litt på mine meninger og eksempler?! Mine eksempler har jeg faktiskt opplevd altfor ofte! Iallfall her hvor jeg bor!

 

Og nå setter jeg strek for mine meninger for nå har jeg sagt hva jeg mener om utlendinger. Vell, egentlig så kan man heller si, hva jeg mener om muslimer.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Alle har vært 15 år en gang og de fleste her trenger ikke se seg så veldig langt tilbake. Der i mot har vi kanskje litt bredere og mer variert erfaring enn en på 15. Fint at du utveksler dine personlige erfaringer, men du må være forsiktig å dra alle under en kam. Slik som du skriver virker det som om alle utlendinger, eller majoriteten av dem, er avskum og kjeltringer. Dette stemmer følgelig ikke. Du må også innse at dine utspill, så grove som de faktisk er, vekker reaksjoner.

 

Når det gjelder statistikker må jeg minne om at de kan virke utrolig villedende. Man kan ikke sette opp en kriminalstatistikk der man separerer grafene på etnisk grunnlag og deretter si at utlendinger er mer kriminelle enn nordmenn uten å forklare dette videre. Setter man opp samme statistikken der man skiller mellom eksempelvis tidligere barnehjemsbarn og barn med to foreldre vil man finne enorme forskjeller. Naturligvis kan man ikke sammenligne to "grupper" slik, men bruker dette eksempelet på grunn av at mange barnehjemsbarn i likhet med mange innvandrere har en traumatisk fortid.

 

Man er rimelig naiv og ignorant om man forventer det samme av en somalisk flyktning som av Ola og Kari. De som fremdeles ikke kjenner til situasjonen i de fleste landene innvandrerne kommer fra rådes til å kontakte støttegruppene som er opprettet av innvandrerne selv. Hør et par historier og jeg kan love dere at deres manglende respekt for innvandrere vil fort forsvinne.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Angående statistikk, så er det lett å vri på de og de viser ikke noe annet enn resultat. Ikke bakgrunnen. Ikke hvorfor eller hvordan.

 

Statistisk sett så var alle nordmenn ca 1m høy elns i år 1000 e.kr.

 

Det er bare til å se på statistikk som viser at nordmenn gjennomsnittlig blir noen få cm høyere ettersom tiårene går. Regner man seg så tilbake, så blir vi rundt 1m. Det er ikke fakta, men en forvrengning av statistikk ;)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke blitt fortalt at utlendinger er slemme. Men jeg har sett på mannen i gata som skiller seg ut fra flertallet som går inn på sosialen i luksus klær. Og jeg har blitt truet på livet av utlendinger på skolen.

Ok, så du er døv og blind du da? Helt utenfor kontakt med media?

 

Og det spiller forresten ingen rolle om våpnene var plombert, gamle eller gudene vet hva. De som ble truet med pistol følte seg livstruet uansett. Har ikke gjort noe galt.. så du forsvarer det han gjorde og synes det er helt ok? Da er du temmelig blåøyd.

Du snakker så stygt om rasisme (noe jeg forsåvidt er enig i). Da syns jeg det er hyklerskt av deg å bruke "blåøyd" som skjellsord! Tenk om noen her hadde brukt f.eks "da er du temmelig neger i huet" eller "da er du temmelig guling" osv.

 

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...