Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns at de skal sendes tilbake til sitt eget land. For meg vil ALDRI en utlending bli en nordmann i mine øyne uansett om personen har bodd i Norge i 50 år.

Jeg kan ikke fatte selv hvor lei jeg er av slike utlendinger som bare kommer her og kommer her og tror de eier alt! Dette er VÅRT land! Og dessuten er det jo bare tull på omtrent alle utlendinger! Det er ikke uten grunn at utlendingene er kjent for å stjele og rane, drepe og true, sloss og skyte! Eller hva med at utlendinger ikke gidder å gå på skole og aldri gidder å skaffe seg jobb slik at de går på sosialen hele tiden og deretter går å kjøper seg de dyreste klærne de kan finne og går i banken og låner penger til BMW eller Mercedez! Dette er ingen myte, men fakta! Selvfølgelig finnes det normale utlendinger, men jeg har møtt flest tullinger. Det er vel spesielt muslimer ... folk som kommer fra irak og andre land rundt der nede.

Dette må bli slutt snart! Så derfor så stemmer dere FRP, Carl I. Hagen er mannen vi alle har ventet på.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med flere av dere.

Hvorfor politikerne ikke sender utlendinger rett ut igjen(om det er svensker eller slike som er nevnt i den artikkelen) synes jeg er rart.

 

Skal de komme til norge, så får de jaggumeg oppføre seg!!

 

Edit:

Leste innlegget over, og hagen gjør ikke bare bra ting, men han er den beste til å håndtere utlendinger!

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Har Jokke skrevet at alle utlendinger er "usikre elementer" ?

Nei, det har han ikke...

 

Tar jeg ikke feil er han 2 eller 3 generasjonsinnvandrer selv.

Det er riktig, dog er jeg i så måte vestlig innvandrer, og kan vel påstå å ha tilpasset meg Norge meget godt.

 

Skal de komme til norge, så får de jaggumeg oppføre seg!!

Du skriver en smule grovt, men grunnkonturen er jeg enig i. Dette gjelder en russer, og det gjelder en neger fra sorteste Afrika.

 

Jeg kan trekke frem flere poster hvor du kommer med rasistiske utrykk som drar alle i en folkegruppe under en kam. Mulig at du ikke anser det som rasistisk, men hvis du undersøker hva rasisme er for noe, som ikke har noen ting med hudfarge å gjøre, så vil du fort se at dine utrop er i overnstemmelse med begrepet "rasisme".

Jeg kan ikke benekte for at jeg, i noen episoder her på forumet har ytret meg en smule rasistisk. Men her, i denne tråden, var jeg meget bevisst for å unngå slike beskyldninger..

 

 

Som sagt, skal jeg skrive til forumstyret og be noen revurdere saken. Forhåpentligvis har noen mer innsikt enn moderatoren som gav meg warn for noe slikt.

Lenke til kommentar
Og dessuten er det jo bare tull på omtrent alle utlendinger!

 

Det stemmer ikke.

 

Dette er ingen myte, men fakta!

 

Da burde du ha greid å poste noen kilder også.

 

 

Selvfølgelig finnes det normale utlendinger, men jeg har møtt flest tullinger. Det er vel spesielt muslimer ... folk som kommer fra irak og andre land rundt der nede.

 

Da har du møtt et veldig dårlig utvalg. Det er mye innvandrerkrimnalitet, men samtidig er det et voldsomt sprik mellom de forskjellige gruppene. Personer fra muslimske land, særlig Somalia og Irak har den tvilsomme gleden av å toppe statistikken, amerikanerne bunner den.

 

Dine personlige synspunkter gidder jeg ikke å kommentere.

Lenke til kommentar

Det som er, er at (Ja for å nevne hudfarger og være litt rasistisk i følge noen av dere..) de fleste hvite er gode mennesker, negre også, bortsett fra enkelte land i afrika som er veldig krigsherja, men kriminaliteten dems skyldes ofte psykiske problemer pga det de har opplevd. Men de som kommer fra irak og slike land, de er kriminelle uten grunn for å si det på den måten! (Og når jeg sier de, så mener jeg absolutt ikke alle, men vi ser jo at de fleste ikke er normale i hue)

Jeg syns usikre utlendinger burde blitt plassert langt opp, bortgjemt i Finnmark hvis de absolutt må inn i dette landet!

 

EDIT: Dere som alltid skal ha kilder ... kilden er Nicklas. Dette er mine erfaringer.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

For ordens skyld: Rasisme:

rasisme blir forstått som ideen om at det finnes ulike raser eller etniske grupper som har ulike egenskaper, og at disse egenskapene legitimerer negativ forskjellsbehandling. Det er en begrunnelse og rettferdiggjøring av negativ forskjellsbehandling av enkeltpersoner eller grupper med utgangspunkt i deres "rase", hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse.

 

Ser ikke helt at JoachimR overtrådte den grensen i denne tråden.

 

Det er en fristende tanke å hive ut innvandrere som bryter loven. Men vi må være litt mer snartenkt enn det. Får vi innvandrere som får norsk statsborgerskap så er de som norsk å regne. Skal vi straffe innvandrere hardere enn det andre nordmenn bli, så er det diskriminering av det norske rettsvesen. Er ikke akkurat særlig oppegående av oss med et rettsvesen som bryter lover :roll:

 

Det er naivt å tro at man skal få innvandrere som alle er lovlydige. Vi nordmenn er jo langt fra lovlydig.... ;)

 

Skal vi hive ut kriminelle innvandrere så får vi ta å hive ut de kriminelle nordmennene også.

 

Edit: Nicklas sitt innlegg over kvalifiserer mer til rasisme enn det JoachimR sitt innlegg gjorde. Fordi han skiller hvite og negre. Men det er nok ikke bevisst fra hans side.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Har Jokke skrevet at alle utlendinger er "usikre elementer" ?

Tar jeg ikke feil er han 2 eller 3 generasjonsinnvandrer selv.

 

Ja, når han generaliserer så gjør han det. Han gjør ingen innsats for å poengtere at han mente det ene tilfellet, og la all vekt på at det var en generell forklaring. Det står jo der svart på hvitt.

 

Tøys. Det går ikke an å bortforklare kriminelle episoder.

 

Men allikevel er du i din fulle rett å bortforklare kriminelle episoder hvor det har hendt at det er nordmenn som startet/utfører det? Hva vet du om hvem som startet sammenstøtet/bråket? Eller alle sammenstøt/bråk mellom utlendinger og nordmenn for den saks skyld. Hva er det du egentlig snakker om? Vet du det selv?

 

 

Karma

Lenke til kommentar
Har Jokke skrevet at alle utlendinger er "usikre elementer" ?

Tar jeg ikke feil er han 2 eller 3 generasjonsinnvandrer selv.

 

Ja, når han generaliserer så gjør han det. Han gjør ingen innsats for å poengtere at han mente det ene tilfellet, og la all vekt på at det var en generell forklaring. Det står jo der svart på hvitt.

 

Det er din oppfatning. Min er en annen.

 

Tøys. Det går ikke an å bortforklare kriminelle episoder.

Men allikevel er du i din fulle rett å bortforklare kriminelle episoder hvor det har hendt at det er nordmenn som startet/utfører det? Hva vet du om hvem som startet sammenstøtet/bråket? Eller alle sammenstøt/bråk mellom utlendinger og nordmenn for den saks skyld. Hva er det du egentlig snakker om? Vet du det selv?

 

Vet du?

 

Basert på det faktumet at både utlendingene og nordmennene faktisk _frivillig_ samlet seg for å delta i dette gateslaget så finner jeg det underlig at det er den ene parten som får skylden. Hadde man et ønske om å ikke delta i slåsskampen så var det jo bare å ikke stille opp.

 

edit: quotegnål.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Hvis vi først og fremst skal ta inn folk fra andre land, så er det både dems ansvarå integrere seg, men det er også regjeringens og samfunnets ansvar å ikke gjøre den integreringen for dem vanskeligere enn det den er allerede.

 

Enkelte kommer som fra land hvor de nettopp har sett familien blitt henrettet osv. Og hvis de bare blir plassert et sted, uten et ordentlig psykriatisk apparat rundt seg, så sier det seg selv at det går galt.

 

Når det gjelder kriminalitet, det er ingen "genetisk" eller geografisk eller hudfarge forskjell på kriminalitet som konsept. Forskjellen ligger i at hvis integrasjon i samfunnet de kommer til feiler, så har mennesker en tendens til å bli / føle isolasjon, noe som er en god grobunn for å leve en hverdag hvor alt skal forsvares, noe som fører til kriminalitet.

Isolasjon betyr også over-integrasjon innad, dvs. hvis man samler alle som kommer fra et spesiellt land på ett og samme sted, og alle de opplever dårlig integrasjon i dette landet. Da får de også mindre respekt for lovene, og vil føle seg mer isolert fra det norske samfunnet, utvikle rasistiske holdninger ovenfor nordmenn osv.

 

Etter min mening så har alle skylda her. Nordmenn, utlendingene, samfunnet osv. Slik det er i dag holder rett og slett ikke mål, og det fører til større kriminalitet blandt innvandrere og mer frykt og rasisme begge veier, både mot innvandrerne, og mot nordmenn. Veien fra frykt og rasisme kombinert, til vold er aldri lang.

 

Hvis det viser seg at Norge A/S ikke klarer å følge opp, da må man være realistiske og stoppe å ta inn invandrere, det blir bare å flytte fra aksen til ilden. Både for vår egen skyld, og for innvandrernes skyld, som da heller kan få sin plass i et annet land hvor de har et system for integrasjon som fungerer bedre enn det Norge opererer med per idag slik at de får grobunn til å gjøre borgernytte på lik linje med lokalbefolkningen i det aktuelle landet.

 

Men å si at alt er innvandrernes skyld, og la vær å ta dem inn pga. det argumentet, blir bare virkelighetsfjernt / for dumt. Hvis det er en grunn til å ikke ta dem inn, så er det fordi systemet vi har i dag ikke er godt nok til at det fungerer tilfredsstillende i gjenomsnittet.

 

Det er mitt synspunkt.

 

Karma

Lenke til kommentar
Basert på det faktumet at både utlendingene og nordmennene faktisk _frivillig_ samlet seg for å delta i dette gateslaget så finner jeg det underlig at det er den ene parten som får skylden.  Hadde man et ønske om å ikke delta i slåsskampen så var det jo bare å ikke stille opp

Så, rent hypotetisk, hvis noen truer f.eks familien din, dødstrusler kanskje, over lengre tid. Og du føler at du må forsvare familien din, og setter deg i mot truslene, som fører til utfordring om å møte opp til kamp.

 

Og du føler at det er hva du da må gjøre for å få en slutt på det, er du kriminell du da og en bråkmaker?

 

Igjen, bare rent hypotetisk, og sikkert ikke slik situasjonen var akkuratt der og da, men mye av bakgrunnen for mange sammenstøt i Arendal bygger nettopp på langvarig hets av hele innvandrer-familier fra den lokale befolkningen i form av slike trusler. Mange av innvandrer-ungrommen føler da for å samle seg og forsvare familien og seg selv, når de samtidig blir irrasjonelle og blinde i lengden av hat som bygger seg opp, det er en tikkende bombe, og slettes ikke bare innvandrernes feil.

 

Slikt skaper hat over tid, hadde jeg vært den 14 år gamle sønnen i en innvandrer-familie som hadde gått med trusler hengende over meg og familien daglig, tror jeg neppe at jeg ville blitt rolig til sinns etter hvert og ville følt meg såpass truet at jeg ville nok tatt affære til slutt selv jeg også.

 

Hvorfor kan du ikke bare innse at du vet ikke årsaken til bråket eller hvem som startet det, og alt foreløpig er spekulasjoner, da er det galt å fremføre det som en fakta at enten ene eller den andre siden er den som startet eller er kriminelle. Det står ikke noe om hva de kranglet om, eller hvorfor, det er ikke kommet frem enda. Men allikevel er enkelte her veldig raske med å definere det som en fakta at alt var utlendingenes feil, at de er kriminelle og usikre elementer.

 

Jeg kjenner endel folk fra Arendal, som kan fortelle at det er ikke akkuratt gode holdninger til utlendinger der, og det har heller aldri vært det, fra dag en av. Da mener jeg ikke alle som bor der har slike forutintatte holdninger, men mange nok til at det har vært et problem lenge før noen innvandrer lagde noen som helst problemer der.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Vel, slik jeg ser det er det flykninger og asylsøkere nok å ta av.

 

Så hvorfor ikke sende de som ikke kan oppføre seg tilbake dit de kom fra, og ta inn lovlydige folk som også kan være en ressurs for landet.

 

Mener seff ikke at fartsovertredelser skal føre til utvisning, men derimot voldtekter, drap, ran osv.

 

Dette er nå min politikk, sier ikke at alle behøver å være enig :cool:

Lenke til kommentar
Vel, slik jeg ser det er det flykninger og asylsøkere nok å ta av.

 

Så hvorfor ikke sende de som ikke kan oppføre seg tilbake dit de kom fra, og ta inn lovlydige folk som også kan være en ressurs for landet.

 

Mener seff ikke at fartsovertredelser skal føre til utvisning, men derimot voldtekter, drap, ran osv.

 

Dette er nå min politikk, sier ikke at alle behøver å være enig  :cool:

Din politikk ja. Synd for deg at den er diskriminerende da ;)

 

Nordmenn er i like mye stand til å begå drap, ran, voldtekt o.l. Hvorfor skal innvandrere straffes hardere enn nordmenn?

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke sende de som ikke kan oppføre seg tilbake dit de kom fra, og ta inn lovlydige folk som også kan være en ressurs for landet.

 

Mener seff ikke at fartsovertredelser skal føre til utvisning, men derimot voldtekter, drap, ran osv.

 

Dette er nå min politikk, sier ikke at alle behøver å være enig  :cool:

Helt enig, men jeg er også i den tro at folk ofte blir det de blir dømt til å være.

 

F,eks, hvis jeg går å holder dama mi i jernbånd, er sykelig sjalu, og anklager henne for utroskap ofte, selvom hun ikke er det, gjør jeg det lenge nok, så er sjansen stor for at dama mi faktisk føler seg så dømt til slutt på forhånd at hun tenker at det at det vil være liten forskjell om hun til slutt går å er utro.

 

Dvs. man kan ikke bare reagere i ettertid, man burde jo også forbygge og gi et godt grunnlag for at noen skal føle seg stolt på, slik at man får et sterkere ønske om å leve opp til den tillitten.

 

Det er menneskelig psykologi, og spiller en stor rolle IMO.

 

Jeg ser ingen grunn til å bruke ressurser på å huse voldtekstmenn, ranere, drapsmenn som ikke har mangeårig plettfritt vandel i Norsk borgerskap før de begikk den sterkt kriminelle handlingen. Det koster staten og fengslene midler som kunne vært brukt på f.eks bedre forebyggende integrasjon av innvandrere i samfunnet istedet. Det har lite med straff å gjøre, men med å velge det som er mest til konstruktiv fordel både for innvandrere og lokalt innfødte.

 

Innvandrere som har bodd her i flere år, fungert i samfunnet på linje med alle andre derimot, ser jeg ingen grunn til å behandle annerledes enn en lokal innfødt nordmann ved kriminelle handlinger.

 

Når jeg sier innvandrer, så gjelder det ikke bare flyktninger fra ett spesifikt land, men alle som ikke er lokalt innfødt. F.eks svensker, dansker, amerikanere, pakistanere osv osv osv.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Og dessuten er det jo bare tull på Eller hva med at utlendinger ikke gidder å gå på skole og aldri gidder å skaffe seg jobb slik at de går på sosialen hele tiden og deretter går å kjøper seg de dyreste klærne de kan finne og går i banken og låner penger til BMW eller Mercedez! Dette er ingen myte, men fakta!

:!: Fakta ja, skulle likt å sett den banken som lånte ut penger til en sosialklient som ville kjøpe seg Mercedes. Ta deg en bolle Niclas, dette er til og med for dumt til å være rasistisk, nesten på grensen til å bli flyttet til humor.

Lenke til kommentar
Og dessuten er det jo bare tull på Eller hva med at utlendinger ikke gidder å gå på skole og aldri gidder å skaffe seg jobb slik at de går på sosialen hele tiden og deretter går å kjøper seg de dyreste klærne de kan finne og går i banken og låner penger til BMW eller Mercedez! Dette er ingen myte, men fakta!

:!: Fakta ja, skulle likt å sett den banken som lånte ut penger til en sosialklient som ville kjøpe seg Mercedes. Ta deg en bolle Niclas, dette er til og med for dumt til å være rasistisk, nesten på grensen til å bli flyttet til humor.

Humor? Kanskje. Dumt? Ja. Ekstremt generaliserende? Hell yea

Lenke til kommentar

Karma

 

Ord!

 

Tengte ikke på å nevne det med integrerte innvandrere, men jeg er enig der ja.

 

Jeg tengte mer på de som ikke vil integrere seg, men vil "fortsette der de slapp".

De er heldigvis i sterkt mindretall, men fører til stigmatisering av grupper som bare gjør ting værre.

De ødelegger for det store flertallet, derfor mener jeg at de bør utvises.

 

Er jo uansett ikke mange dette er snakk om, samt at jeg tror det ville blitt mye bedre for de som er igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Og dessuten er det jo bare tull på Eller hva med at utlendinger ikke gidder å gå på skole og aldri gidder å skaffe seg jobb slik at de går på sosialen hele tiden og deretter går å kjøper seg de dyreste klærne de kan finne og går i banken og låner penger til BMW eller Mercedez! Dette er ingen myte, men fakta!

:!: Fakta ja, skulle likt å sett den banken som lånte ut penger til en sosialklient som ville kjøpe seg Mercedes. Ta deg en bolle Niclas, dette er til og med for dumt til å være rasistisk, nesten på grensen til å bli flyttet til humor.

Som sagt så er dette egne erfaringer. Ved min skole er det et sosial kontor. En vakker dag da jeg skulle gå til skolen, møtte jeg på en utlending, han kom fra en glinsende BMW og hadde matrix skinn frakk og masse gull ringer og skikkelig masse gele i håret og han gikk inn på sosial kontoret. Hvordan ellers kan han ha fått råd til det der uten hjelp fra banken eller sosialen? Så her er det DU som kan ta deg en bolle! Alt jeg sier høres rart ut tydeligvis, men hvert eneste ord er sant og jeg har sett det med mine egne øyne. Egentlig så driter jeg i hva dere tror om utlendinger, men jeg sier bare min mening og deler mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Ved min skole er det et sosial kontor. En vakker dag da jeg skulle gå til skolen, møtte jeg på en utlending, han kom fra en glinsende BMW og hadde matrix skinn frakk og masse gull ringer og skikkelig masse gele i håret og han gikk inn på sosial kontoret. Hvordan ellers kan han ha fått råd til det der uten hjelp fra banken eller sosialen?

 

Arv, kriminalitet, jobb, lottogevinst....?

 

Kan finnes mange svar. Spør han neste gang du ser han ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...