Gå til innhold

"Raseoppgjør" i Arendal


Anbefalte innlegg

Hovedproblemet er at Norge ikke greier å integrere alle innvandrerne som kommer til Norge, derfor mener jeg at vi burde minske inntaket til vi har et skikkelig system som gir dem den hjelpen ol de trenger.

 

Er ikke så rart det smeller en gang i blandt når man stiller en asylsøker om valget mellom å bli sendt ut av landet og å gjøre noe kriminelt slik at personen havner i fengsel her. Da er det selvfølgelig noen som i ren desperasjon velger det siste alternativet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedproblemet er at Norge ikke greier å integrere alle innvandrerne som kommer til Norge, derfor mener jeg at vi burde minske inntaket til vi har et skikkelig system som gir dem den hjelpen ol de trenger.

 

Er ikke så rart det smeller en gang i blandt når man stiller en asylsøker om valget mellom å bli sendt ut av landet og å gjøre noe kriminelt slik at personen havner i fengsel her. Da er det selvfølgelig noen som i ren desperasjon velger det siste alternativet.

Så du mener vi IKKE burde kaste ut kriminelle asylsøkere/asylsøkere uten grunnlag for opphold, fordi de kan gjøre kriminelle handliner "i depsperasjon"?

 

Dette må være det største pisspreiket jeg har hørt noensinne..

 

Edit: Om asylsøkerene virkelig har et så enormt behov for å gjøre kriminelle handlinger i desperasjon, kan vi jo foreslå at vi burer dem inne mens saken behandles.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Edit: Om asylsøkerene virkelig har et så enormt behov for å gjøre kriminelle handlinger i desperasjon, kan vi jo foreslå at vi burer dem inne mens saken behandles.

Jess, hvis de allerede føler seg traumatisert, så hjelper det nok å bure dem inn :thumbup: Blir sikkert utrolig produktive medlemmer av samfunnet når de slippes ut. Fantastisk idé!

Lenke til kommentar
Edit: Om asylsøkerene virkelig har et så enormt behov for å gjøre kriminelle handlinger i desperasjon, kan vi jo foreslå at vi burer dem inne mens saken behandles.

Jess, hvis de allerede føler seg traumatisert, så hjelper det nok å bure dem inn :thumbup: Blir sikkert utrolig produktive medlemmer av samfunnet når de slippes ut. Fantastisk idé!

Ja, noen hundre voldtekter og voldssaker "i desperasjon" må man jo tåle for at asylsøkerene ikke skal føle seg "traumatisert", eller hva?

 

Jeg snakker jo ikke om en "konsentrasjonleir", men heller om bevoktede asylmottak.

Lenke til kommentar
Edit: Om asylsøkerene virkelig har et så enormt behov for å gjøre kriminelle handlinger i desperasjon, kan vi jo foreslå at vi burer dem inne mens saken behandles.

Jess, hvis de allerede føler seg traumatisert, så hjelper det nok å bure dem inn :thumbup: Blir sikkert utrolig produktive medlemmer av samfunnet når de slippes ut. Fantastisk idé!

Ja, noen hundre voldtekter og voldssaker "i desperasjon" må man jo tåle for at asylsøkerene ikke skal føle seg "traumatisert", eller hva?

 

Jeg snakker jo ikke om en "konsentrasjonleir", men heller om bevoktede asylmottak.

Og hvordan tror du den mentale psyken til asylsøkerne som kommer gjennom ditt fantastiske system blir? Uansett, blir nok umulig å luke gjennom alle "slemmingene".

 

"Kriminelle og voldelige folk til høyre, lovlydige til venstre, takk!" :ermm:

Endret av Jerre
Lenke til kommentar
Hovedproblemet er at Norge ikke greier å integrere alle innvandrerne som kommer til Norge, derfor mener jeg at vi burde minske inntaket til vi har et skikkelig system som gir dem den hjelpen ol de trenger.

 

Er ikke så rart det smeller en gang i blandt når man stiller en asylsøker om valget mellom å bli sendt ut av landet og å gjøre noe kriminelt slik at personen havner i fengsel her. Da er det selvfølgelig noen som i ren desperasjon velger det siste alternativet.

Så du mener vi IKKE burde kaste ut kriminelle asylsøkere/asylsøkere uten grunnlag for opphold, fordi de kan gjøre kriminelle handliner "i depsperasjon"?

 

Dette må være det største pisspreiket jeg har hørt noensinne..

 

Edit: Om asylsøkerene virkelig har et så enormt behov for å gjøre kriminelle handlinger i desperasjon, kan vi jo foreslå at vi burer dem inne mens saken behandles.

Flott feiltolkning det der.

 

Ja, selvfølgelig er jeg for at de kastes ut, men det er ikke så lett som du kanskje tror, det er ikke bare et knips, så sitter personen på et fly ut av landet, slikt tar gjerne lang tid pga byrokrati osv.

Det er når personen får vite at den skal kastes ut at det vanligvis renner over.

Veldig mange av disse "kriminelle utlendingene" er annengenerasjons innvandrere, skal disse og kastes ut av landet?

 

Selvfølgelig kunne vi konsentrere dem i leirer hvis det hadde passet deg bedre ??

Så kunne vi satt opp et skilt "arbeid gjør fri"... Det ville ihvertfall integrert dem skikkelig, gjort dem til ekte normenn.

 

Poenget mitt er at det er ganske åpentlyst at vi ikke klarer å håndtere den mengden asylsøkere og innvandrere vi tar inn den dag i dag. Å fjerne årsaken til at vi får disse problemene istedet for å ende opp med å måtte sette dem i "arbeitslager" og tro at det kommer til å gjøre dem til bedre mennesker.

 

Ja, piss meg i øret..

Lenke til kommentar

Vel dere argumenterer fint imot, men ser ikke et eneste konstruktivt forslag på å forhindre kriminaliteten.

 

Jeg sier ikke at likferd sitt forslag er det beste eller det smarteste men sånn som situasjonen er idag så blir de tatt for snilt i utgangspunktet, det må gjøres noe seriøst en eller annen plass.

 

Vi hører daglig om voldtekter, knivdrap, pistoldrap, flykapring med øks, busskapring osv osv osv lista blir ikke kortere, de fleste av disse har blitt begått av nye innvandrere og ikke andre generasjons innvandrere for disse står for mye av den organiserte kriminaliteten og ikke drapene/voldtektene/kapringene.

 

Dere kan da ikke påstå at dette er kun desperasjon fordi dem har fått negativt svar på asylsøknader osv, isåfall så hjelper det hvertfall ikke med det systemet vi har idag.

 

Jeg ser at de "røde" i politikken sitter på pinnen og forsvarer alle kriminelle innvandrere med alle slags rare ting, ser derimot meget få løsnings forslag fra den siden. Dere må snart innse alvoret i denne situasjonen. Det kan være en av dere som ender opp som offer eller en av deres nærmeste som blir voldtatt eller knivstukket snart.

 

Jeg sier så absolutt ikke at Nordmenn ikke gjør noe kriminelt, men det skal ikke mye vett til for å se den meget uheldige trenden i samfunnet idag. Dere kan mase så mye dere vil om integrasjon osv hva hjelper det når mennesker ikke vil integreres eller de har fått avslag og ikke skal integreres. Dere må innse at uansett så kan vi ikke ta imot alle som vil inn. Det går ikke uansett hvor rike vi er.

 

EDIT:

 

Et lite forslag:

 

Effektiviser behandlingen slik at ting tar kortere tid.

De sitter allerede på mottak, skill dem som har fått avslag fra resten og sett dem på egne avdelinger som de ikke kan forlate sånn uten videre, for sånn som det er idag så har de som har fått avslag full mulighet til å reise hvor de vil i landet enda de er her ulovlig, med anre ord begrens demmes sjangser til å gjøre kriminelle handlinger mest mulig. Få dem som har fått positivt svar ut i samfunnet kjappere enn det skjer idag.

 

 

 

min utfordring til alle som var så negative mot likferd sitt forslag:

 

Kom med et forslag dere syns er bedre som vil ha en like god virkning mot innvandrer kriminaliteten.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Forslag:

 

1, begrense innvandringen.

 

2, Skape et bedre system rundt dem som kommer til landet. Viktig at ikke alle blir plassert på samme sted, slik skaper bare fremmedfrykt, en form for "ghettoer" og hindrer integreringen.

 

3, La dem forstå med en gang hvor at "dårlig oppførsel" ikke tolereres og vil bli slått hardt ned på. Slik at de bla er kjent med at koranen ikke overgår norsk lov osv.

 

3, lang prøvetid, skjer noe kriminellt, så er det rett tilbake til der du kom fra, og da hjelper ikke noen familiegjenforening el.

 

4, Visumanordning.

 

5, Obligatorisk norskkurs.

 

6, Nærmere oppfølgning, sett mange tilfeller av at asylsøkere får søknaden sin innvilget pga forfølgelse og sikker død som venter dem hvis de drar tilbake. Hva skjer så? Et halvt år senere drar de på ferie til hjemlandet... HVA ER DET FOR NOE???

 

7, Yrkesveiledning, også obligatorisk med mindre personen har særutdannelse innen et yrke.

 

Dette er noen av mine forslag.

Lenke til kommentar

Jeg ser dere kommer med sammenligninger til konsentrasjonsleirer og arbeidsleirer, selv om jeg klart sa at det ikke var det jeg tenkte på..

 

Det er en forskjell på å sperre alle asylsøkere inne på celler med piggtråd og vakttårn, og å ha en viss kontroll på asylsøkere man ikke vet identiteten på.

Lenke til kommentar

mange gode forslag

 

2, Skape et bedre system rundt dem som kommer til landet. Viktig at ikke alle blir plassert på samme sted, slik skaper bare fremmedfrykt, en form for "ghettoer" og hindrer integreringen.

 

Vel dette blir vel praktisert allerede, problemet er bare at de står fritt til å flytte hvor dem vil etter kort tid og meget få av dem velger å fortsette å bo i distriktene og flytter til de større byene.

 

6, Nærmere oppfølgning, sett mange tilfeller av at asylsøkere får søknaden sin innvilget pga forfølgelse og sikker død som venter dem hvis de drar tilbake. Hva skjer så? Et halvt år senere drar de på ferie til hjemlandet... HVA ER DET FOR NOE???

 

Dette kan jeg skrive under på at hender ganske ofte, mitt mest ekstreme eksempel går på en chilliensk familie som reiste tilbake til pinoche regimet enda faren i familien skulle vert etterlyst der nede. De reiste tilbake første gang etter halvannet år i norge og var der årlig etter det. familien på 4 sa de brukte ca 100.000 på en tur nedover, hvordan kan dette gå an da det var kun faren som jobbet?

Lenke til kommentar
Det kom ikke som noen overraskelse på meg at kidnapperne av Fabian Bengtson (siba arving) trolig er utlendinger. kilde. De tillhører sikkert en terroristreligion også

<Off topic>

 

Nå har ikke jeg giddet å følge diskusjonen her noe særlig, men må bare kommentere dette...

 

Med de holdningene du viser i dette innlegget kan jeg love deg at du ikke hadde blitt særlig populær hos familien Bengtsson...

Lenke til kommentar
Blå/Grønn/Brunfarge på øynene er ikke rasebetinget, men en genetisk mutasjons-feil. Folk med blå øyne mangler et gen som man normalt finner ved hornhinnene hos alle dyreraser inklusive mennesket. Alle mennesker er somregel født med blå øyne, og så danner hornhinnen pigmentene ved hjelp av det genet som normalt skal være der, noe som resulterer i brune/grønne øyne så vidt jeg vet.

 

 

Karma

Litt Offtopic, mer av ren nysgjerrighet, men hva med de som endrer øyefarge, f.eks den ene perioden er de grønne, den andre perioden er de blågrønne, tredjeperioden er de matt blå...

Mangler de også et gen?

 

 

Så litt ontopic:

En annen kommentar er om fremmedfrykt. Slik jeg opplever det her i Oslo er det som om 90% av de som har redd våre "nye landsmenn" er de eldre. Dette er også den gruppen som er minst i kontakt med disse nye landsmennene. Men på en annen side betyr dette at fremmedfrykt nærmest vil forsvinne når generasjonen går sin gang.

Det er ikke det at de er fremmede som er problemet, men når de skal gjenge seg problemene dukker opp. Slik jeg oppfatter gjenger, er de dannet bare for å få dagene til å gå, også var det "tilfeldigvis" 120 andre afrikanere i gata. Virker som om de fleste får tilbud om å starte på bar bakke i Oslo.

 

Så lenge de ikke begår seriøse lovbrudd kan de gjerne bli for min del.

Lenke til kommentar
En annen kommentar er om fremmedfrykt. Slik jeg opplever det her i Oslo er det som om 90% av de som har redd våre "nye landsmenn" er de eldre.

Jeg er også usikker og redd for våre nye landsmenn. Dette har jeg svært mange av mine venner med meg i, så det er nok ikke bare eldre. dessverre er det så mange sorte får blandt dem, at man aldri kan være sikre på dem.

Lenke til kommentar
Jeg er også usikker og redd for våre nye landsmenn. Dette har jeg svært mange av mine venner med meg i, så det er nok ikke bare eldre. dessverre er det så mange sorte får blandt dem, at man aldri kan være sikre på dem.
Vel, der ser du JoachimR. Tror du det er lett for en innvandrer når han treffer på slike som deg, som hele tiden mistenkeligjør dem. Man blir lett frustrert av slik. De fleste innvandrere er lovlydige, men de må allikevel hele tiden bevise for slike som deg at de er lovlydige. Det er forståelig at slik usikkerhet og redsel kommer, men prøv å ikke aksepter det. Du kan bli positivt overrasket. ;)

 

Gjør en nordmann en kriminell handling, så er det "ja det var dumt gjort". Gjør en innvandrer det, så er det "ja han er jo innvandrer, så hva kan man vente?".

 

Legg merke til at hver gang en innvandrer gjør noe kriminelt så er det "28 åring av somalisk opprinnelse" o.l i media. Men med en gang det er en nordmann så står det ikke "28 åring av norsk opprinnelse". Det er også min påstand at media hauser det mye mer opp når en utlending gjør en kriminell handling, enn når en nordmann gjør en liknende handling.

 

 

ChrchBrnr: Vel, mitt første forslag er at vi slutter å behandle alle innvandrere med mistenksomhet og forhåndsdømming. Og vi må tillate dem de samme frihetene som nordmenn har. Diskriminerer vi dem så får vi ihvertfall ikke de til å respektere vore lover.

 

Faktum er at helt siden den første asylsøknaden ble innvilget så har de blitt sett på med fremmedfrykt og mistenksomhet. Det har aldri vært en tid i Norge hvor innvandrerene har sluppet å møte slikt. Kanskje det er på tide de får oppleve det for en gangs skyld?

Lenke til kommentar
gjelder ikke dette også våre "gamle" landsmenn? finnes utrolig mange tullinger blant oss, så jeg vet nå ikke helt om jeg tør å ta bussen ned til byn. Man vet jo aldri?

Vennine av min mor tør faktisk ikke ta offentlige transportmidler, i redsel for å havne ved siden av en raner, drapsmann, etc.

Vel, det er vel større sannsynlighet at bussen kræsjer enn at det skal forekomme. Eller, kanskje ikke i Oslo ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...