Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

m3tro89 Skrevet 27/09/2005 : 23:43

  QUOTE (Simen1 @ 27/09/2005 : 21:46)

Er det en dråpe du har tatt bilde av eller er det ned i en kopp eller noe sånt? 

 

 

Det er vel ca. 2-3dl

Ganske fasinerende bilde ja. Men 2-3 dL i hva da..? Det ser jo litt ut som en dråpe pga formen og at jeg ikke ser noen kant liksom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
m3tro89 Skrevet 27/09/2005 : 23:43

  QUOTE (Simen1 @ 27/09/2005 : 21:46)

Er det en dråpe du har tatt bilde av eller er det ned i en kopp eller noe sånt? 

 

 

Det er vel ca. 2-3dl

Ganske fasinerende bilde ja. Men 2-3 dL i hva da..? Det ser jo litt ut som en dråpe pga formen og at jeg ikke ser noen kant liksom.

Pastbeger, sånn som det er syltetøy i..

alt det hvite rundt er kantene, også er begeret litt "misformet".

Lenke til kommentar
æsj, for en nasty ekkel gugge.. takler ikke å vite at jeg har det i mine BW slanger også!!

Forsåvidt enig, men ønsker du å rense systemet så skyll ut med vann et par ganger og ha oppi radiatorrens, da får man bort alt av gugga etter ca 24T med middelet i omløp.

Det tok faktisk bort det jeg hadde i slangene også, trengte bare å klemme på slangene for å få bort det siste.

Lenke til kommentar

Liten update til min tidligere utblåsning:

 

Etter å ha demontert systemet mitt har jeg funnet ut at "guggen" ikke i det hele tatt er koagulert slik jeg tidligere antok. Derimot har den totalt endret farge til mørkegrønn, men da jevnt over. Ingen klumper altså.

 

Dette endrer jo selvfølgelig ikke det faktum at kjøleblokka lekker og at jeg sender den i retur til psdata. Sendte feilbeskrivelse med bilde og fikk straks svar med RMA nr så det ordner seg nok. Hadde ikke ventet annet fra PSdata heller. De bruker å være serviceminded etter hva jeg har opplevd.

 

så... stikker på postkontoret og shipper blokka mi jeg. Så får jeg vurdere om jeg ikke følger Targa_PCs tips om ny blokk fra Norek.

 

DrE

Lenke til kommentar
Forsåvidt enig, men ønsker du å rense systemet så skyll ut med vann et par ganger og ha oppi radiatorrens, da får man bort alt av gugga etter ca 24T med middelet i omløp.

Det tok faktisk bort det jeg hadde i slangene også, trengte bare å klemme på slangene for å få bort det siste.

Har allerede koblet opp raddis og pumpe i lukket krets, så jeg skal hive oppi litt radiatorrens og la dette gogjøre seg et døgn. Radiatorrens regner jeg med jeg kan kjøpe hos Radiatorservice på Forus, eller vet dere om en billigere plass?

 

Biltema?

 

DrE

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt offtopic, men jeg hadde en drøm her om dagen som jeg føler for å dele:

 

Det starta med at PSData kom på døra fordi de hadde hørt at jeg hadde problemer med vannkjølingssettet(BW). Ja vel? Stemmer jo det, men det vannkjølingssettet er jeg møkk lei! Og da tilbyr de seg å ta imot de defekte delene og gi meg et splitter nytt sett. I drømmen blir jeg helt fra meg og skriker og hyler "NEEEEEI, OOOORKER IKKE MER, TAKLER DET IKKE, LA MEG SLIPPE DET RÆÆLET!" ... så til slutt klarer de å prakke på meg et nytt sett, og da våkna jeg.

 

...

 

Vennligst ikke relater denne historien til virkeligheten, se på det som god support fra psdata sin side ellernoe.

Lenke til kommentar

Er det noen som har forsøkt å spe ut denne guffa med noe, som f.eks. batterivann? Jeg er klar over at det beste er å rense hele dritten og fylle på nytt vann, men spørsmålet er om jeg gidder (er lat). Kan selvfølgelig fylle på mer grønn guffe, men innbiller meg at det må være bedre å tynne den ut litt med vann da den begynner å bli rimelig mørk...

Lenke til kommentar

Det er vel ren H2O som forsvinner når det minker i systemet, derfor vil det være fornuftig å etterfylle med destillert vann. Om man etterfyller med the green ooze vil konsentrasjonen av tilsetninger osv øke for hver etterfylling.

 

Personlig ville jeg, om jeg ble tvunget til å bruke guffa, ganske enkelt bytte all væsken når nivået nærmet seg minimum.

Lenke til kommentar

Om du kan få tak i nipler med 1/4" BSP-gjenger og 1/4" slangeansats, så er du i mål.

Tror det kan bli en vanskelig kombinasjon, så regn med å mekke en eller annen overgang.

Nå vet jeg tilfeldigvis at BW-slangene lar seg true inn i de slangene som må brukes for denne nippelen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302339&cks=PRL

Men det betinger også at du kjøper en bit med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310220&cks=PRL

 

Det kan i alle fall være en løsning. :yes:

Lenke til kommentar
Er det noen som har forsøkt å spe ut denne guffa med noe, som f.eks. batterivann? Jeg er klar over at det beste er å rense hele dritten og fylle på nytt vann, men spørsmålet er om jeg gidder (er lat). Kan selvfølgelig fylle på mer grønn guffe, men innbiller meg at det må være bedre å tynne den ut litt med vann da den begynner å bli rimelig mørk...

Anbefaler deg å kvitte deg med guffa, den kan nemelig føre til propp i vannslangene og et eventuelt stygt trykkøkning som kan føre til cpu stans og tidlig hjernedød :p

 

Hvis du stikker innom en bensinstasjon og kjøper deg litt radiatorrens så tar du og bytter ut guffa med springvann + en rimelig dasj, lar det stå på i noen timer for å så skifte ut med destilert vann + glycol (om du da ikke ønsker å ta det hele med destilert vann for å være på den sikkre sida men dog dyrere).

 

Edit : Trengte 3 skylninger med springvann + 1 rensesyklus før det hele begynnte å bli bra!

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...