Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BW settet mitt har fungert fint siden jeg fikk byttet pumpe rundt april.

Maskinen har stått og putret så godt som konstant siden da og jeg har vært godt fornøyd.

 

Da jeg nå skulle installere noe ekstra i maskinen så jeg at ekspansjonstanken

har implodert! Det vil si vakum i tanken. Når jeg nå åpner

påfyllingskorken for å tilføre luft i denne tanken, sprekker tanken i et hjørne i bunn.... :no:

 

Noen som har opplevd lignenede? Kan jeg forvente å få dette på garanti?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er jo ikke spesielt lurt, denne tanken er jo kun laget for påfylling og er skikkelig simpelt konstruert. Har faktisk sett folk som har koblet den inn i sløyfa og deretter klaget på høye temperaturer....ikke så rart kanskje, i og med at indre diameter i niplene på denne tanken knapt er større enn et knappenålshode.

 

Men det er folk til alt - og enda litt til.

:)

Lenke til kommentar

jeg brukte den ekstra tanken, men før jeg monterte den så jeg at niplene hadde svært tynne hull så jeg borret ut større hull på de niplene.

 

ett spm.

 

tempen på systemet mitt har gått opp 5-7 grader siden jeg monterte settet så det er klart at vesken begynner å bli dårlig så hvordan skal jeg å fram for å rense og bytte ut kjølevesken?

Lenke til kommentar

Det var refill tanken jeg mente.

Nei den er ikke knyttet til vannkretsen annet enn det som stod i bruksanvisningen.

(En slange fra øverste kobling på pumpen til nederste på refilltanken)

 

Har enda ikke fått svar fra PSData om de vil ta den i retur. Hvor lang tid bruker de tror dere?

 

Fikk en tank fra en kompis som har sluttet med BW. Denne er også kraftig "implodert" men foreløpig tett.

Etter noen timers kjøring åpnet jeg påfyllingskorken og den fyllte seg med luft.

 

Skal det være så mye "vakum" i vannsystemet?

Lenke til kommentar
Det var refill tanken jeg mente.

Nei den er ikke knyttet til vannkretsen annet enn det som stod i bruksanvisningen.

(En slange fra øverste kobling på pumpen til nederste på refilltanken)

5015597[/snapback]

Nå har ikke jeg bruksanvinsingen liggende for mine sett lenger, men jeg tviler sterkt på at det står at denne tanken skal være montert under drift. Den skal nok kobles til slik under fylling av systemet, og deretter fjernes.

Lenke til kommentar
Det var refill tanken jeg mente.

Nei den er ikke knyttet til vannkretsen annet enn det som stod i bruksanvisningen.

(En slange fra øverste kobling på pumpen til nederste på refilltanken)

5015597[/snapback]

Nå har ikke jeg bruksanvinsingen liggende for mine sett lenger, men jeg tviler sterkt på at det står at denne tanken skal være montert under drift. Den skal nok kobles til slik under fylling av systemet, og deretter fjernes.

5016087[/snapback]

 

Stemmer nok det ja.

Men lurer litt på hvordan er@ser klarer å få "vakum" i den tanken hvis han kun har koblet til slange nede på refiltanken.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal jeg koble fra denne hver gang da? Da faller vel vitsen vekk med "enkelt" påfyll?

 

Om det er vanlig med "undertrykk" i systemet kan jeg forså det da refillboksen ikke er noe solid eller med "trykk" ventil.

 

Jeg har ikke noe lekasje i systemet som kan forklare at det blir undertrykk så raskt.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal jeg koble fra denne hver gang da? Da faller vel vitsen vekk med "enkelt" påfyll?

 

Om det er vanlig med "undertrykk" i systemet kan jeg forså det da refillboksen ikke er noe solid eller med "trykk" ventil.

 

Jeg har ikke noe lekasje i systemet som kan forklare at det blir undertrykk så raskt.

 

tja, uten vakum hadde ikke vannet gått rundt?

prøvd å åpne en av ventilene,; merker du fort at vannet renner ned mot pumpene og luften går tilbake i slangene. Jeg kan ikke helt gi en god forklaring på hvor vannet blir (eftersom jeg straks må fylle på nok en gang). Men når vannet synker må det fylles av noe, og det er luft, derfor blir det vakum..........

 

forstått? :cool:

Lenke til kommentar
tja, uten vakum hadde ikke vannet gått rundt?

prøvd å åpne en av ventilene,; merker du fort at vannet renner ned mot pumpene og luften går tilbake i slangene. Jeg kan ikke helt gi en god forklaring på hvor vannet blir (eftersom jeg straks må fylle på nok en gang). Men når vannet synker må det fylles av noe, og det er luft, derfor blir det vakum..........

 

forstått? :cool:

5031351[/snapback]

:) Hadde det vært en så enkel forklaring...

Tingen er jo at dette skjer selv om systemet er "utluftet".

Skulle tro jeg hadde en lekasje siden vakum oppstår så raskt.

Når jeg åpner boksen suger den til seg luft, det skjer ingenting i slangene (synlig hvertfall).

 

Jaja, takk for hjelpen uansett...

 

Hvor lang tid skal det ta før jeg kan forvente meg tilbakemelding fra psdata angående retur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...