Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fikk jeg en ny blokk fra PSData på RMA. Samtidig kjøpte jeg 2m høykvalitet silikonslange hos Tess på Tananger.

 

Nå har jeg renset radiatoren og pumpa med batterivann og "904 Radiator Rens".

 

Jeg har montert opp og lekkasjetestet systemet i 24timer. De nye slangene har 6mm innerdiameter og har bittelitt tykkere ytterdiameter enn originalslangene. Det var tight fit for å få "låsemutterene" fast når jeg monterte. Dette og det faktum at silikonslangene varer lengre har gjort meg sikker på at lekkasje ikke skal komme den veien vertfall.

 

Håper bare selve blokka har lengre levetid enn den forrige.

 

Jeg har som sagt brukt standard Shell batterivann. I tillegg hadde jeg oppi en dæsj med "Waterchill - Anti Algae Fluid" som jeg hadde liggende. Er det noe annet guffe jeg burde ha hatt i kjølevannet nå?

 

Når sant skal sies så hadde jeg ikke noe som helst algevekst eller "forstoppelse" i den gamle originale BW installasjonen heller, og den gikk 24/7 i 7mnd før jeg oppdaget at blokka begynte å lekke.

 

En ting jeg la merke til nå når jeg startet og har kjørt systemet i 24 timer er at det er en svak knatrelyd fra pumpa. Jeg kan ikke si at den er særlig merkbar, kun når jeg legger hodet inntil pumpa, men jeg kan ikke huske å ha hørt lyden før, så derfor lurer jeg på om det er noe jeg bør stresse med? Er lyden der hos dere?

 

Lyden høres ut omtrent som når bittesmå vannbobler går gjennom pumpa. "knatring" :ermm:

 

DrE

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da er jeg med i lekkgjengen.......Thermaltake settet har stått og gått siden mars 05 neærmest 24/7. Ca 2 uker siden begynte PC'n å slå seg av etter en stund. Fant ut at pumpa startet og stoppet som det passet den og tempen steg til tider såpas at PC'n slo seg av. Omtrent samtidig som dette problemet dukket opp fikk jeg artefakter på skjermen ved spilling og filmtitting uten at div. driver endringer hjalp. Trodde det hadde noe med en nedklokking! av skjermkortet å gjøre, noe jeg måtte gjøre for å fjerne artefakter på Age of Empires III (For nysgjerrige ref: http://forum.agecommunity.com/ibb/posts.aspx?postID=29025 )

 

Nok om det. Skrev til MPX sist søndag og ønsket å reklamere på pumpen..... ca 2 timer (!!) senere satt jeg ved PC'n og jobbet med "Smartguardian" på vakt med temp rundt 30 grader. Plutselig kom det gnistrelyder og "Elrøyk" ut i rommet...... Heldigvis satt jeg der og fikk dratt ut stikkkontakten mens det sto en liten flamme(!) ut av hovedkortet......

Hva hadde skjedd?? Thermaltake blokka hadde lekket over skjermkortet og ned på PCI-IDE kontrolleren under og PCI slotten med IDE kortet sto i brann!

Skjermkortet hadde rikelig med ”kjøleveske” i slotten, så det forklarte artefaktene jeg fikk….. Settet har stått urørt i PC’n i flere måneder og er helt sikkert montert riktig.

 

Skrev til MPX der jeg krever erstatning for Hovedkort, Skjermkort, PCI kontroller og selve vannkjølingen. Fra MPX fikk jeg det hyggelige svaret

 

”Hei

 

Vi trenger ordrenr. eller fakturanr. på disse varene. Vi dekker de varene som er kjøpt hos oss, forutsatt at vannkjølingen er montert etter bruksanvisningen.

 

Ha en fin dag

 

Med Vennlig Hilsen

XXXette XXXXsen

WebDistribusjon AS”

 

Ordrenummer hadde de allerede fått i første mail, og jeg skrev en lang mail der jeg krever erstatning i henhold til forbrukerkjøpsloven, som også innbefatter skade på utstyr. MPX får kreve erstatning av Thermaltake som har laget dette elendige settet. Det burde vel streng tatt tas ut av salg.

Etter dette har jeg ikke hørt ett pip fra MPX og er mektig irritert. Er avhengig av PC og måtte derfor kjøpte ett nytt (Identisk DFI SLI-DR) hovedkort i går og konstaterte at skjermkortet er ødelagt. Testet blokka i dag tidlig ved at jeg blåste veske igjennom og det ser ut som om den lekker fra o-ringen…. Filmet det hele med dårlig videokamera og om noen vil se kan dere prøve å laste ned her http://www.savefile.com/files/5521082 ......

 

Jeg fikk min lekkasje etter 8 måneder og andre kan vel få den etter 24?! Hadde ikke jeg sittet der hadde hele kåken gått opp i flammer!

Noen bilder:

post-4243-1132247492_thumb.jpg

post-4243-1132247093_thumb.jpg

post-4243-1132247237_thumb.jpg

post-4243-1132247270_thumb.jpg

post-4243-1132247846_thumb.jpg

post-4243-1132247136_thumb.jpg

post-4243-1132247177_thumb.jpg

post-4243-1132247377_thumb.jpg

Endret av drvcd
Lenke til kommentar

kipe greier :( håper det fixer seg for deg ,og andre som har problemer.

Jeg kjøpte også det settet til Jul...

Men har heldigvis ikke innstalert det enda.. Å kommer nok aldri til å gjøre det.

Med hw deler for 1000 vis av kroner tør jeg jeg bare ikke. kipt å brenne det nye 9700gtx kortet.. + +

 

noen som vil kjøpe ?....

Lenke til kommentar
kipe greier :(  håper det fixer seg for deg ,og andre som har problemer. 

Jeg kjøpte også det settet til Jul...

Men har heldigvis ikke innstalert det enda..  Å kommer nok aldri til å gjøre det.

Med hw deler for 1000 vis av kroner tør jeg jeg bare ikke.  kipt å brenne det nye 9700gtx kortet.. + +

 

noen som vil kjøpe ?....

5168585[/snapback]

 

uff uff, litt enig med deg, virker som om man må ta "sjansen" på å sette settet inn i datamaskinen, har bigwater jeg å, jeg tør heller ikke montere settet i min hovedPC dom jeg har gitt 14-15tusen for, for litt over 1år siden. så satt det i min sekunderære maskin som ikke er verd mer enn antageligvis ikke er verdt mer enn 2000kr, har fungert uten lekkasjer foreløpig... siden mars i år. sannsynligvis vil det gå nok gå til blokksberg etter en tid, som det kan se ut som de de fleste/endel andre vil gjøre etter en tid..

Lenke til kommentar

Eneste jeg har igjen av møkkasettet er radiatorene. Og de skal nok også byttes ut snart.

 

Begge kjøleblokkene lekker. Og 2 pumper er blitt sendt på rma. Den ene av de er defekt igjen.

 

Annbefaler ingen å kjøpe dette settet. Og de som har det bør sterkt vurdere å

ta det ut før det ryker. Ofte mye rimeligere å kaste det enn å la det ødelegge hele maskinen.

 

Bigwater SE har jeg like liten tro på da det er samme pumpa og kjøleblokka. (Ja det er ekstern tank) Omtrent uansett hvilke andre sett man velger kommer man bedre ut enn TT sitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...