Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Tror ikke den er morken. Min erfaring med O-ringer er at de varer lenge.

Har mere tro på at sporet er litt for dypt for O-ringen, slik at den tetter for dårlig.

Hadde det vært mere trykk fra pumpa så kunne dette endt riktig ille.

Har ellers god tillit til O-ringer, har valgt nippler fra Microplex. De er med O-ring,

de er enklere å få tette en ved bruk av gjengeteip.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som flere viser til gummiringen som ikke er tett lengre. Systemet mitt har også gått 24/7 siden medio mars i år (kjøpt i romjula).

 

Det ser nesten ut som om guggen som ligger i selve kjøleblokka har koagulert til en fast klump. Blodpropp. HJEEELP, BW settet mitt har fått blodpropp! Det må skiftes ut. Jeg slår ikke på den stakkars pcen før jeg har fått byttet settet. Var det ikke psdata som hadde juletilbudet på hardware.no?

 

Teorien om at ting ikke går som normalt kan også vises til overklokkingen. I begynnelsen gikk maskinen primestabil på 3.6GHz, men i det siste har jeg måttet klokke ned til 3.3 for at den skal være stabil, så kjøleeffekten er nok ikke den samme. Har uansett stående batterivann og frostveske nå så jeg må bytte hvertfall blokka.

 

Hvilken blokk anbefaler dere? Mist sin, eller noen annen?

 

DrE

Lenke til kommentar
Det er som flere viser til gummiringen som ikke er tett lengre. Systemet mitt har også gått 24/7 siden medio mars i år (kjøpt i romjula).

 

Det ser nesten ut som om guggen som ligger i selve kjøleblokka har koagulert til en fast klump. Blodpropp. HJEEELP, BW settet mitt har fått blodpropp! Det må skiftes ut. Jeg slår ikke på den stakkars pcen før jeg har fått byttet settet. Var det ikke psdata som hadde juletilbudet på hardware.no?

 

Teorien om at ting ikke går som normalt kan også vises til overklokkingen. I begynnelsen gikk maskinen primestabil på 3.6GHz, men i det siste har jeg måttet klokke ned til 3.3 for at den skal være stabil, så kjøleeffekten er nok ikke den samme. Har uansett stående batterivann og frostveske nå så jeg må bytte hvertfall blokka.

 

Hvilken blokk anbefaler dere? Mist sin, eller noen annen?

 

DrE

Hadde forholdsvis samme problemene som deg, BW guffa koagulerte inne i cpu blokka og ladge et rent helvete, det var heller ikke akkurat så visuelt pent.

Skiftet Vann 4 ganger samt kjørte gjennom radiatorrens, det løsnet faktisk opp guffa og nå har jeg hatt oppi Destilert Baterivann + Glycol og systemet fungerer mye bedre.

 

Men har merket at ytelsen temperaturmessig har gått ned litt, dette er nok pga at Guffa har gode varmeoverføringsegenskaper i forhold til vann + glycol, forskjellen er på hele 3-5C tror jeg.

 

Skal se om det er mulig å oppdrive litt Water wetter da jeg tror det er det som skal till for å forbedre vannegenskapene og få bedre kjøleegenskaper.

Lenke til kommentar
Men har merket at ytelsen temperaturmessig har gått ned litt, dette er nok pga at Guffa har gode varmeoverføringsegenskaper i forhold til vann + glycol, forskjellen er på hele 3-5C tror jeg.

 

Dette stemmer med min erfaring.

 

Skal teste en Prescott om ikke alt for lenge, så får sakene prøvd hva de er gode for. Kjører med blokk sammenføyd med silikonbasert pakningsstoff, to radiatorer i serie samt to pumper....

Water wetter
Hva, hvor, hvor mye, hvor dyrt og rapport her takk...

:)

Lenke til kommentar
Men har merket at ytelsen temperaturmessig har gått ned litt, dette er nok pga at Guffa har gode varmeoverføringsegenskaper i forhold til vann + glycol, forskjellen er på hele 3-5C tror jeg.

 

Dette stemmer med min erfaring.

 

Skal teste en Prescott om ikke alt for lenge, så får sakene prøvd hva de er gode for. Kjører med blokk sammenføyd med silikonbasert pakningsstoff, to radiatorer i serie samt to pumper....

Water wetter
Hva, hvor, hvor mye, hvor dyrt og rapport her takk...

:)

Fant en litt eldre test som tar for seg forskjellige tilsetninger til vannet, det er også interesant lesing det som står på forumet deres :

Tilsetningsstoffer til vann

 

Utifra denne testen så kan vi si om Water wetter :

 

*Lukter ille.

*Må skiftes ut hver 6 måned.

*Reduserer overflatespenningen til vannet og dermed muligjør bedre varmeoverføring fra kjøleblokka til vannet.

 

Hmm, da finnes det allerede flere tilsetningsstoffer jeg har lyst å prøve :)

Lenke til kommentar

Det var da en overaskende stor temperaturforskjell... Er det altså "vanlig" at man kan oppnå så stor forskjell i cpu temp ved å bruke andre ting enn vann/frostvæske?

Opplever dere tilsvarende kaldere vanntemp eller?

 

Muffinman Skrevet 27/09/2005 : 18:11

Kjører med blokk sammenføyd med silikonbasert pakningsstoff, to radiatorer i serie samt to pumper....

He he, her kan man altså nesten snakke om raid5 i vannkjøling. Med 2 sett i paralell og et i serie er BW både trygt og godt :p (bortsett fra trippel fare for lekkasje kanskje...)

Lenke til kommentar
Jeg synes det ligner litt på denne: :p

 

logo_outside_half.jpg

...som jeg fant så usmaklig at jeg pirket den av min siste anskaffelse første dagen.

 

BTW, åpnet en flaske med BW-guffe og tømte den rett i sluken. Dette stoffet forurenser blokka innvendig såpass mye at jeg ikke ville bruke mer av det. Når jeg byttet til vann/glykol demonterte jeg blokka og rufset den skikkelig opp innvendig med dremel`en, fikk bort belegget da. Det var da jeg bestemte meg for å bruke pakningsstoff til sammenføyning.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...