Gå til innhold

Kva irriterer deg mest i dataverdenen?


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Bedrevitere på forum ol.

Hva kan vel vi for at vi vet bedre? ;)

 

- CRT-skjermer (avdanket for lenge siden).

og - nei.

 

Bla bla bla...

Til dere to:

 

Vennligst les tittelen på dette temaet: Kva irriterer deg mest i dataverdenen?

 

Og, jeg har helt egne grunner for å irritere meg over CRT-skjermer. Dette på grunn av jobben jeg gjør hver eneste dag. That's it. Jeg trenger ikke å forsvare mine synspunkter, siden de er, ja, mine synspunkter. :)

 

 

EDIT: Må bare legge til en ting. Dimensionx, jeg kjøper ikke utstyr for å bære det. Men, jeg skjønner at du synes det er tøft å vise hvor stor og sterk du er. :!:

Endret av Swag
Lenke til kommentar

fakta er at CRT har et bedre bilde enn samtlige LCD skjermer uansett hvordan du ser på det. joda, de har en frekvens men den er virkelig ikke så plagsom som at du faktisk kan se pixlene i en LCD skjerm. CRT er stor, men du er virkelig pingle om du kjøper dårligere utstyr for å orke å bære ting fra og til LAN.

 

visse personer(Øyvind hvor er du?) er nok ekstremt uenig med meg nå, og har lang erfaring og masse kunnskaper som dem kan motbevise påstander osv.(Øyvind hvor er du igjen?)

alikevel kan dem ikke nekte for at CRT er langt fra "utdanket", og alltid har et klarere bilde enn LCD skjerm. personlig får jeg aldri vondt i øya av CRT men heller av LCD. bokstaver osv blir helt ødelagt synes jeg på LCD.

 

så føy den til min liste:

at LCD er så popluært når det er så dårlig. den lille plassen den tar er ikke bar dyr for lommeboka, men også for synet.

veit ikke åssen LCD du har testa men.. bokstavene ser helt lik ut... Skaff deg bedre briller

Lenke til kommentar

Jeg tåler ikke:

 

* Quicktime

* RealPlayer

* Symantec

* Windows ME

* Virus, spyware og adware

* Internet Exploder

* Counter-Strike

* RIAA

* MPAA

* Fanboys

* AMD- vs. Intel-kriger, Nvidia- vs. ATI-kriger

* Dobbeltmoral

* Orddelingsfeil på dette forumet

* Feil bruk av 'hvem' på dette forumet. (Hvem skjermkort er best?)

* Fjortenåringer som hater Windows uten å ha noen gode argumenter for det

* Fjortenåringer som elsker Linux fordi det er "leet"

* Folk som forventer at ansatte i Elkjøp, Expert, Euronics, etc skal kunne absolutt alt om alt.

* Syting

* Klaging

* Idioter

* Deg

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar

at det ikke finnes et gaming os, man har windows, men det sluker jo halve maskina i seg selv. og har vanvittig mye greier man strengt tatt aldri bruker. Jeg vet at windows er meget brukervennlig, jeg er ikke anti windows eller anti linux, har med tiden innsett at dette er to forskjellige os til to helt forskjellige ting, windows er laget for alt, også gaming, det jeg mener er at man skulle hatt en gaming os. Og nå fikk jeg en idé :dribble:

Lenke til kommentar

Det er nok mye som irriterer meg, men kan jo nevne det jeg kommer på i farta...

 

- At det skal være så mange forskjellige standarder (DVD for eksempel).

- De som kaller kabinettet for harddisk eller lignende.

- MSN 7.0 (Pr. dags dato ihvertfall).

- Q-Tec...

- Chieftech Trådløst tastatur og mus.

- At hele PCen henger når man setter inn en CD/DVD/Diskett (I Windows XP på en del maskiner, vet ikke om det er et generelt problem).

- Folk som trykker inn Caps-Lock for å skrive en stor bokstav, og så slår den av igjen - for så å skrive videre (i stedet for bare å trykke ned shift + bokstaven)

- "Dette programmet har utført en ulovlig operasjon..."

- Windows Media Player kan til tider irritere meg mye

- PCen til naboen (Jeg er den som må fikse når det er noe galt, og i løpet av oktober-november reinstallerte jeg den pcen sikkert 6 ganger)

- De som bruker tar bort alt bortsett fra http://www. når de skal skrive en ny adresse på internett.

- Dårlige CRT-skjermer

- Harddisker som tar kveld med masse viktig data på.

- Når virus/spyware o.l. krasjer hele pcen/gjør den treg osv

- Når PC'en min (hovedpc'en) ikke fungerer.

 

- Og til slutt; kanskje ikke helt datarelatert men "ord delings feil" og skreivefeiler med hvilken/hvem..

 

Vegard

Lenke til kommentar
- De som kaller kabinettet for harddisk eller lignende.

- MSN 7.0 (Pr. dags dato ihvertfall).

- Folk som trykker inn Caps-Lock for å skrive en stor bokstav, og så slår den av igjen - for så å skrive videre (i stedet for bare å trykke ned shift + bokstaven)

- "Dette programmet har utført en ulovlig operasjon..."

- De som bruker tar bort alt bortsett fra http://www. når de skal skrive en ny adresse på internett.

 

- Og til slutt; kanskje ikke helt datarelatert men "ord delings feil" og skreivefeiler med hvilken/hvem..

Word, som de tøffe hiphoperne sier :)

Lenke til kommentar

Mye jeg kjenner meg igjen i her nå ja.

 

Det absolutt værste jeg vet er murphys lov, som ser ut til å være særdeles aktiv i denne hobbyen vi alle bedriver; pc. Uansett hvor godt forberedt og kunnskapsrik du enn måtte være, klarer det alltid å snike seg inn en hel rekke problemer som stjeler timene fra din ellers håndterlige hverdag. Når du så endelig finner løsningen på problemet (som ikke nødvendigvis skjer), er den gjerne så provoserende enkel at du skammer deg over å i det hele tatt brukt krefter på bagatellen.

 

"Mine fem øre" :yes:

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
at nyere og "bedre" programvare bare krever mer og mer systemressurser. (eks. windows xp) burde det ikke være omvendt?

 

men på en annen side, da ville jo hardwareprodusentene lide store tap.. konspirasjon? hmm.. :D

Merkelig at windows xp definitivt starter kjappere enn win2k på min duron 900 med 384mb da.

 

Irriterer meg over folk som skal uttale seg bombastisk og tar feil.

Lenke til kommentar
at nyere og "bedre" programvare bare krever mer og mer systemressurser. (eks. windows xp) burde det ikke være omvendt?

 

men på en annen side, da ville jo hardwareprodusentene lide store tap.. konspirasjon? hmm.. :D

Merkelig at windows xp definitivt starter kjappere enn win2k på min duron 900 med 384mb da.

 

Irriterer meg over folk som skal uttale seg bombastisk og tar feil.

win2k er jo et skikkelig bra system da, faktisk. xp er litt halveis i forhold når det gjelder sikkerhet hvertfall(har kommet seg nå). jeg vet ikke hvorfor xp booter raskere, men win2k booter latterlig tregt, men er til gjengjeld også mye mer stabilt for de som trenger det. xp er nok et litt mindre hardcore system som er mer brukervennlig(brukervennlighet går ofte utover sikkerheten og mulighetene til å selv kunne kontrollere maskina desverre)

 

det man trenger er det gaming os! er skikkelig fett gaming os, som inneholder en webbrowser. Hadde vært genialt!!

 

ang det som ble kommentert lengre opp her: ikke en windows xp light(det finner vel allerede? windows light eller hva det nå heter) ikke noe xp eller windows greier, kan sikker bli laget av ms siden de er gode på det de gjør, de har mange gode utviklere og mye ressurser

Lenke til kommentar
at nyere og "bedre" programvare bare krever mer og mer systemressurser. (eks. windows xp) burde det ikke være omvendt?

 

men på en annen side, da ville jo hardwareprodusentene lide store tap.. konspirasjon? hmm.. :D

Merkelig at windows xp definitivt starter kjappere enn win2k på min duron 900 med 384mb da.

 

Irriterer meg over folk som skal uttale seg bombastisk og tar feil.

Og oppstartstiden sier noe om hvor mye ressurser OS et bruker?

 

Jeg orker ikke komme med mine mer eller mindre saklige observasjoner på maskiner med <256 MB minne, men det som hvertfall kan pekes ut er at XP tar nesten dobbelt så stor plass på disk selv om det praktisk talt er samme OS'et.

Lenke til kommentar
at det ikke finnes et gaming os, man har windows, men det sluker jo halve maskina i seg selv. og har vanvittig mye greier man strengt tatt aldri bruker. Jeg vet at windows er meget brukervennlig, jeg er ikke anti windows eller anti linux, har med tiden innsett at dette er to forskjellige os til to helt forskjellige ting, windows er laget for alt, også gaming, det jeg mener er at man skulle hatt en gaming os. Og nå fikk jeg en idé :dribble:

Enig :yes:

 

Det som er mest irreterende er at alt er så dyrt :cry:

Lenke til kommentar

I denne anledning nevner jeg at noe av det som irriterer meg er folk som absolutt skal ha det til at Windows 2000 er så mye bedre enn XP.

Når dette skal begrunnes så faller det til stadighet ned på at Windows XP har så masse wizards og skins og ser så barnslig ut. Da er det irriterende at folk ikke forstår at skins kan skrus av, og wizards unngås. Alt i alt er nemlig XP akkurat som 2000, bare forbedret.

 

Win XP er stabilt som et fjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...