Gå til innhold

Kva irriterer deg mest i dataverdenen?


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  • Selgere som prøver å selge deg noe annet en den gjenstanden du kom for å kjøpe.
  • Telefon-selgere.
  • Telefon-selgere som ringer med skjult nummer.
  • Telefon-selgere som ikke forstår at du har reservert deg mot slikt, fortsatt ringer på de mest ugudelige tider, ikke tar et hint om at du ikke er interressert, og ringer opp igjen hvis du legger på, og du må ty til trusler før de gir seg.
  • Telefon-selgere (mulig jeg har nevnt det allerede).
  • Folk som på død og liv må korrigere en annens post selv om det egentlig er unødvendig.


  •  
  • At 0,00144 GB floppydisketter fortsatt brukes av mange.
     

 

Tror en floppy disk blir 0,000144 GB.

 

Oi faen no hater jeg meg selv.. :whistle:

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Folk som på død og liv må korrigere en annens post selv om det egentlig er unødvendig.
At 0,00144 GB floppydisketter fortsatt brukes av mange.

Tror en floppy disk blir 0,000144 GB.

Oi faen no hater jeg meg selv.. :whistle:

Du kan hate meg også :p

 

Jeg står fast på at en floppy = 1,44 MB = 0,001 44 GB. (Husk forskjellen er 3 kommaplasser mellom M og G) Floppyen hater jeg fortsatt.

 

000 001 440 000,- Byte =

000 001 440,000 kiloByte =

000 001,440 000 MegaByte =

000,001 440 000 GigaByte

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Sorry man, but I think you live in the 80s.

Hva i all verden skal det bety?

 

Den eneste forskjellen på XP og 2k grovt sett, er alt tilldallet som følger med (Wizards, theme, Trådløs-plugin)

 

Når jeg føler at alt dette er bare i veien og gjør meg irritert, og når 2k har lik ytelse med XP, hvorfor skal jeg da bruke XP?

Enig.. bortsett fra det at jeg føler 2000 er mer stabilt og yter bedre..

Lenke til kommentar
=VinterUlv,25/12/2004 : 02:25]

  • bla, bla, bla

  • Telefon-selgere.
    bla, bla ,bla
     
     
     

Fikk en telefonselger på øret lille julaften, var nokså opptatt med å pakke gaver, da jeg tok telefonen og hørte stemmen til en forskremt unggutt:

 

"Hei, jeg ringer for xxxxx, snakker jeg med xxxxx?"

"Nei", sa jeg irritert; "dette er hans sønn".

"Er du over atten da?", svarte telefonselgeren snedig og irriterende fort.

"Ja", svarte jeg; "men hvis du ikke legger på blir ikke du så gammel".

 

"Click" hørtes det i andre enden. :D Litt hard, men det får være grenser, lille julaften!

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Greit det var på lille juleaften, men likevel hadde du ikke rett til å true han slik du gjorde, det var mot norges lover. :)

 

Men likevel, det er flere ting som irriterer meg:

 

- Dårlige tastaturer

 

- PC-støy

Basus, det lå ingen reel trussel bak ordene mine, og forhåpentligvis vil denne telefonselgeren vise litt mer høflighet neste gang. På den andre siden er det jo ikke hans skyld at han får oppgitt av arbeidsgiveren sin å jobbe på det tidspunktet. Tro meg; der og da var det verdt det :D

Lenke til kommentar

At tastatur-designerene hater kundene sine så enormt!

 

Skulle nesten tro de satt på kontoret hver dag for å pønske ut en måte å gjøre kundene MEST mulig misfornøyde. Er omtrent umulig å finne et skikkelig tastatur for tiden, de har minst en av følgende ting:

 

Oppkutta enter-tast

Forlenga shift/flytta ><

XXL delete-knapp/ikke insert

Vrengt "page-up/del/home/osv-panelet" 90 grader

Flytta piltastene under høyre CTRL

Rar form på spacetasten

Rar form på enter-tasten

F-lock(hva FAEN røyka tastatur-designerene når de fant på den ideen???)

Ørten ekstrataster/scrollehjul på tastaturet, spredd rundt slik at du ikke kan kappe de av med dremelen. :dremel:

"Self-destruct"-knappen. HVA skal jeg med en tast på tastaturet som setter pcen i hvilemodus???

post-25-1103940429_thumb.jpg

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar
Jeg hater websider som er skrevet på nynorsk, eller forumposter på nynorsk. Hvorfor ha 2 skriftspråk i et så lite land??

Eg hatar websider som er skreve på bokmål, eller forumpostar på bokmål. Kvifor har vi 2 skriftspråk i eit så lite land?

 

Got my point?

Altså.. Nynorsk er jo bare en dialekt!! Vi skjønner nynorsk og nynorsk folk skjønner oss.. Hva er poenget med å lære det??? Kunne like så godt lært trøndersk eller fredrikstad dialekt eller en annen dialekt! Blir for meg helt uforståelig at vi skal bli tvunget til å lære å snakke og skrive noe vi skjønner godt fra før og omvendt.... :nei:

 

Blir litt sånn: "Jeg hater bokmål og nynorsk og trøndersk og finnmarkisk og haldensk og stavangersk og bergensk fordi jeg er fra fredrikstad og vil snakke og lese alt på min egen dialekt"

 

Det blir bare for dumt..... og at vi skal bli påtvunget å lære nynorsk blir bare for dumt...

 

:hrm:

 

Biler? Hæ? er det bilær du menær? Bilær, båtær og andre maskinær
Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
Jeg hater websider som er skrevet på nynorsk, eller forumposter på nynorsk. Hvorfor ha 2 skriftspråk i et så lite land??

Eg hatar websider som er skreve på bokmål, eller forumpostar på bokmål. Kvifor har vi 2 skriftspråk i eit så lite land?

 

Got my point?

Altså.. Nynorsk er jo bare en dialekt!! Vi skjønner nynorsk og nynorsk folk skjønner oss.. Hva er poenget med å lære det??? Kunne like så godt lært trøndersk eller fredrikstad dialekt eller en annen dialekt! Blir for meg helt uforståelig at vi skal bli tvunget til å lære å snakke og skrive noe vi skjønner godt fra før og omvendt.... :nei:

 

Blir litt sånn: "Jeg hater bokmål og nynorsk og trøndersk og finnmarkisk og haldensk og stavangersk og bergensk fordi jeg er fra fredrikstad og vil snakke og lese alt på min egen dialekt"

 

Det blir bare for dumt..... og at vi skal bli påtvunget å lære nynorsk blir bare for dumt...

 

:hrm:

 

Biler? Hæ? er det bilær du menær? Bilær, båtær og andre maskinær

Trøndersk!!!!

Forbanna Nynorsk lærere! De mener at Trøndersk skriftlig er ganske likt NyNorsk!!!

Vi Trøndere har jo ikke noe fast skriftspråk!!!

 

Har absolutt ikke noe imot at folk skriver/snakker Nynorsk, det jeg har noe imot, er at jeg blir pressa til å skrive den møkka-dialekten! Og om jeg ikke gidder å gjøre noe i Nynorsk, så går det utover Norsk-karakteren min og Adferd-karakteren min også!!!

 

Jeg kommer ALDRI til bruke Nynorsk senere i livet! Akkurat slik som jeg aldri kommer til å bruke ligninger med 40.000 ukjente, eller føre et langt regnskap med formelutskrift og alt annet!

 

Oj, litt for mye av det "gode" på en gang der... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...