Gå til innhold

Kva irriterer deg mest i dataverdenen?


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi er litt vel voksne til å kalle hverandre navn? Og bonde er faktisk et fint og hederlig yrke som ikke burde brukes til et skjelsord. Hvis du lurer så er jeg født og oppvokst på gård. :hrm:

Det kan vel ha noe med å gjøre at hardt arbeidende normenn i gjennomsnitt betaler adskillige tusenlapper i skatt som går dirkete til støtte for bondenæringen. Og her står skoler og helsevesen og råtner på rot og bøndene skriker etter at mer midler må taes fra skole og helse for å sponse dem ennå mer.. Nei, jeg stemmer for 10% kutt i støtten hvert år intill de gradvis skjønner at de må drive økonomisk for å klare seg og ikke bare snylte på andre innbygere.

 

Kom på en datating til som jeg irriterer meg over:

- Foreldre som tror at utviklingen på PC-fronten går like raskt som med bilder. Dvs. de sitter fortsatt med en 10 år gammel bil og en 10 år gammel PC og synes de begge duger fint. (selvfølgelig uten å ha prøvd noe nyere). For de som ikke gjettet det: Jeg er hjemme på juleferie :)

Lenke til kommentar

Simen1:

 

Skal ikke lage diskusjon over bondekulturen i norge samt hva midlene i norge brukes til, min mor er politiker og jeg har fått innsikt i hvordan midler brukes i kommunene, det er forferdelig og kan ikke sammenlignes. Hvis du ser regnskapet til 10 bønder vil du forstå hvorfor de trenger støtten de får. Sluttproduktet i butikken koster mye mer enn den små andelen bøndene får for å lage produktene samt at import av mat til dyr osv gir høye produksjonskostnader, for ikke å snakke om at det er de er noen av de eneste som jobber ÅRET rundt.

 

EDIT: Hovedpoenget mitt er at det sløses overalt og man kan si noe er nødvendig og annet ikke, om vi trenger bønder eller ikke er noe jeg ikke bryr meg om, det er et yrke som alle andre og et valg man tar. Vi kunne like greit klaget på skatter og avgifter for at vi betaler sykehusopphold til andre, det er ikke det samme, men jeg foretrekker norskprodusert mat i forhold til import fra diverse land.

 

Flere ting som irriterer meg med PC/dataverden:

 

- Videoredigering, at man ikke kan overføre raskere enn realtid

 

- Alt unødvendig i Windows installen, takker for nLight (tror det var Simen1 som sa noe om det, kudos til vedkommende)

 

- Real Player og Real Media formatet

 

- Trådløst internett i storm :p

 

- Oppgraderinger til laptops

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Det som i haust har irritert meg mest er usaklege svar på relativt klare spørsmål til fora som dette. Eg var ein av dei verste i denne leiken før eg innsåg kor uendeleg irriterande det var. Eg har eit par eksempel frå dette forumet; eg spør t.d. om kva den minste LCD-skjermen på marknaden er som kan kjøyra 1600x1200 og får masse svar om at ein eigentleg må ha stor skjerm for å sjå teksten (snakk for deg sjølv seier eg då).

 

Veldig ofte får ein til svar: 'Kvifor vil du gjera det?', 'Det er jo dumt!' etc. Om ein kjem med eit spørsmål om korleis ein kan konfigurera SpamAssassin så får ein til svar 'bruk Procmail' eller 'Korleis kan eg gjera dette i WinXP' og får til svar 'bruk FreeBSD'.

 

Det har irritert meg i det siste, men som sagt var eg ein av dei verste sjølv så eg prøver i det lengste å ikkje la meg hissa opp (men no får eg det altså ikkje til lenger).

 

Randi A.

-som i årets (skriv berre eit i året omtrent) weblog-innlegg har ei historie frå bilkjøyring i England som eg kom i hug då eg for n'te gong på rad hadde fått svar på noko heilt anna enn det eg spurte om. Innlegget er langt, i kortversjon skulle eg frå A til B i England, hadde kjøyrt meg vill og då eg spurte om vegen svara dei: "Eg ville ikkje ha starta herifrå!" Veldig nyttig... Vevkjerring.no

Lenke til kommentar

1. At Norge har forbanna dårlige linjer i forhold til pris! Ta Sverige som eksempel; Fiber/10mbits linjer for samme prisen vi har for ADSL Basis her i Norge fra Telenor.

 

2. At hardware koster mer enn det burde i kongeriket Norge - så vel som resten av verden også -, dermed koster det flesk for en high end pc!

 

3. At nye ting som skjermkort, cpu'er og data-chiper generelt bruker lang tid på å komme til Norge, mens kommer tidlig i andre land!

 

4. At jo høyere klokkefrekvens, cache etc. - jo høyere effektforbruk. Dermed; mer varme :mad:

 

5. At man ikke kan starte en Intel vs. Amd / nVidia vs. ATi-tråd uten at folk kommer med usaklige innspill og bastante kommentarer. Det at folk favoriserer en leverandør/produsent gjør ikke saken bedre.

 

Er vel mer jeg irriterer meg over men ser ikke ut til at jeg kommer på noe mer!

 

God Jul - FosFat

Lenke til kommentar
Det kan vel ha noe med å gjøre at hardt arbeidende normenn i gjennomsnitt betaler adskillige tusenlapper i skatt som går dirkete til støtte for bondenæringen. Og her står skoler og helsevesen og råtner på rot og bøndene skriker etter at mer midler må taes fra skole og helse for å sponse dem ennå mer.. Nei, jeg stemmer for 10% kutt i støtten hvert år intill de gradvis skjønner at de må drive økonomisk for å klare seg og ikke bare snylte på andre innbygere.

Og jeg antar at du bor i by..?

 

Mer på hat lista:

- Sidemål (og jeg mener bokmål :))

- XP vs. win2000, ATI vs. GForce, AMD vs. Intel diskusjoner

- Folk med overdose av CS. (for pokker, det eksister noe utenom datarommet!)

- Ålesund... (sorry viss du er derfra...)

- At jeg må gå veldig off-topic for å finne på mer.

- Nok no? ok.

- At jeg måtte redigere pga. skrivefeil

Endret av ReWinD
Lenke til kommentar

Kanskje det jeg hater mest:

 

- Folk som ikke orker å sette seg inn i noe, eller prøve å løse et problem selv, men heller bare spør "han som kan alt" et idiotisk spørsmål. F.eks sitter på MSN, så kommer en og spør:

- Hvor kan du laste ned Opera!?!?!?!?!?!?!?!?

Herregud, tenk lengre enn nesetippen! OPERA.NO/COM .

 

Jeg bare irriterer meg grusomt over sånn. Generelt utenom dataverdenen også. For eksempel folk som aldri orker å følge med og skrive ned leksene vi får på skolen, men heller sender sms og plager meg med å spør om leksene.

Lenke til kommentar
Det kan vel ha noe med å gjøre at hardt arbeidende normenn i gjennomsnitt betaler adskillige tusenlapper i skatt som går dirkete til støtte for bondenæringen. Og her står skoler og helsevesen og råtner på rot og bøndene skriker etter at mer midler må taes fra skole og helse for å sponse dem ennå mer.. Nei, jeg stemmer for 10% kutt i støtten hvert år intill de gradvis skjønner at de må drive økonomisk for å klare seg og ikke bare snylte på andre innbygere.

Og jeg antar at du bor i by..?

Simen1: Skal ikke lage diskusjon over bondekulturen i norge samt hva midlene i norge brukes til, min mor er politiker og jeg har fått innsikt i hvordan midler brukes i kommunene, det er forferdelig og kan ikke sammenlignes. Hvis du ser regnskapet til 10 bønder vil du forstå hvorfor de trenger støtten de får. Sluttproduktet i butikken koster mye mer enn den små andelen bøndene får for å lage produktene samt at import av mat til dyr osv gir høye produksjonskostnader, for ikke å snakke om at det er de er noen av de eneste som jobber ÅRET rundt.

Hmm.. jeg skulle nok utlatt den diskusjonen herfra. Men for de som har lyst til å diskutere saken videre eller se litt dypere på hva som ligger bak den uttalelsen så kan dere gå inn på denne nyopprettede tråden: Bønder og statlig sponsing

 

Beklager at det så mye U.T. fra min side.

Lenke til kommentar

  • WMA, WMV
  • Utrykket "nabb" (blir uggen i magen når jeg hører folk si det / ser folk skrive det)
  • Microsofts markedsføring
  • Folk som kaller pcen for "harddisk" og skjermen for "data"
  • Warcraft 3 (ikke skyt meg)
  • Windowsbrukere som slenger drit om windows
  • Linuxbrukere som installerer linux for å emulere Windows
  • Folk som installerer linux for å kunne skryte av å ha linux
  • Folk som ikke kan bruke google.

Lenke til kommentar
Sorry man, but I think you live in the 80s.

Hva i all verden skal det bety?

 

Den eneste forskjellen på XP og 2k grovt sett, er alt tilldallet som følger med (Wizards, theme, Trådløs-plugin)

 

Når jeg føler at alt dette er bare i veien og gjør meg irritert, og når 2k har lik ytelse med XP, hvorfor skal jeg da bruke XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...