Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 
*Masse snip*

 

Edit: Når det er sagt har volumet SVÆRT LITE å si så lenge kostholdet ikke er på plass.

Ser at Sandvik har en føljetong nå som baserer seg på de "3 beste metodene for muskelbygging". Kostholdet/energioverskudd er ikke nevnt en eneste gang.

 

Har kjefta :)

 

 

Sandvik har lovt å skrive en liten oppfølgende artikkel til muskelmetodene sine - hvor energioverskuddet tas med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er den beste måten å få sterkere armer/bryst(?) på? (vet push ups går mest på bryst,, men ja, dere skjønner hva jeg mener?) Kan såvidt ta 6-8 push ups... Og det må jo endres på. Er den beste fremgangsmåten rett og slett å bare ta masse push ups - eller?

 

Du kan begynne med pushups til du tar 20+ stykk, så er det greit å gå videre med benkpress o.l. Er mange måter å gjøre pushups på for å treffe forskjellige muskler i bryst og armer i varierende grad.

 

Sjansen er vel ganske stor for at du ikke får restituert nok for å bygge muskler om du har sykkelturer på 150-200km.

Gjelder å spise og trene smart for å oppnå målene dine.

 

 

Men puhups er en god øvelse som også er snill med kroppen. Men etter egen erfaring, går den ikke så mye på brystkreft

 

Aldri hørt om forsøk med å kurere brystkreft med pushups  :hmm:  :rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Er vel like lurt som å kjøpe en agurk når man er tørst i stedet for en flaske vann.. :p

Må ha litt flere variabler for å svare ordentlig, men Mutant Mass er jo gjerne for de som vil opp i vekt raskt uten å bry seg nevneverdig om fettoppgangen.

Så om du vil være i underskudd og beholde muskelmasse vil det være litt bakvendt å kjøpe et pulver med lass av liksomsukker og litt proteiner.

 

Også kan du jo tenke selv hvor lenge en pose holder om du drikker 260g per dag (ikke at du måååå ha en hel porsjon om dagen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pump er sjeldan noko problem med Myo her. Kva repetisjonsområde brukar du? Er det utelukkande Myo eller andre ting òg? Følgjer du protokollen riktig?

 

Stølhet er ikkje noko mål i seg sjølv.

Har ikke gjort mer enn å "prøve meg frem" foreløbig, men gjorde dette på fredag:

- Nedtrekk bredt 20-6-7-6-5-5-5

- Roing Hantler - 20-5-5-5-4-5-5-5

- Brystpress hantler - 20-7-7-10-9-7-7-7

- Arnold press - 11-5-5-5-5-5

- Franskpress med EZ stang - 20-5-5-5-5-5-5-5

- Curl med Ez stang - 20-6-6-6-6-6-6-6

 

Følgende Sønndag, økte vekt på det meste:

- Arnold Press 18-5-5-5-5-4-5

- Brystpress Hantler - 16-5-5-5-4-5-5

- Franskpress med EZ stang - 15-5-5-5-5-4-5

- Nedtrekk Stang Bredt - 15-4-4-4-4-4-4-4

- Roing Hantler - 15-5-5-5-5-5-5

- curl med Ez stang - 13-4-4-4-4-4-4-2

 

Kan være vektene på noe av de er for lette?

 

Da første settet til det starter å bli vanskelig å ta mer (men kunne nok tatt en eller to til)

Stort sett 10 sec pauser, opp til 20-25 på det meste

 

Tok noe knebøy og mage "ikke myo" etterpå

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Følgjer du Countryman sin metode sidan du har så mange Myo-sett per øving? I så fall må han svare. Uansett vil eg anbefale å lese heile artikkelserien til Børge om Myo-reps for å forstå tankegang, prinsipp og utføring.

 

Har du tenkt å trene utelukkande Myo-reps eller vanlege sett på baseøvingar òg?

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følgjer du Countryman sin metode sidan du har så mange Myo-sett per øving? I så fall må han svare. Uansett vil eg anbefale å lese heile artikkelserien til Børge om Myo-reps for å forstå tankegang, prinsipp og utføring.

 

Har du tenkt å trene utelukkande Myo-reps eller vanlege sett på baseøvingar òg?

 

Er ikke "min metode" det der. Det er Børges metode. Alle har sin "egen variant" når et myo-sett skal gjennomføres - hvis ikke vil man risikere å ikke oppnå ønsket effekt.

 

"Min metode" dreier seg stort sett om hvordan du kan føre progresjon i det Børge skriver om - hvilken er noe annet.

Det er en litt annen sak å øke 2kg på hantlene når du skal kjøre 40 repetisjoner i en smekk - kontra når du kjører 10x3 og kan styre fremgangen ved å ta deg en "litt lengre pause" :dremel:

 

Du må klare å skille mellom hva folk "skriver for at leserne skal forstå" og "hvordan ting kan gjennomføres i praksis" :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

For to år siden gav Helsedirektoratet Nasjonal Råd for Ernæring oppdrag i å lage en rapport som skal bygge på kunnskapsgrunnlaget for bærekraftige kostråd. Idag ble disse lansert og jeg med jobben min var invitert. Flere av de som sitter i rådet har enten vært forelesere eller andre bekjente. Sjefen min fikk et ukast i August og gav detaljerte tilbakemeldinger til rapporten (et eksempel på kunnskaputvekskling mellom tverrfagelige miljøer). Hun sa også at jeg er sitert i den.

https://helsedirektoratet.no/nyheter/samsvar-mellom-sunt-og-berekraftig-kosthold
https://helsedirektoratet.no/publikasjoner/berekraftig-kosthold-vurdering-av-de-norske-kostradene-i-et-berekraftperspektiv

 

Som jeg har sagt tidligere, publiserte jeg min første forskningsartikkel i Juni, en systematisk oversiktartikkel hvor jeg påpekte at innholdet av "antioksidanter" i fullkorn var underrappotert og dermed underkommunisert/oversett. Og idag fikk jeg min altså første sitering i Hldir sin rapport. En liten milepæl for meg. :) Når jeg startet å studere ernæring for syv år siden hadde jeg aldri trodd at dette skulle bli mitt levebrød. Var egentlig nyskjerrig på "hva pokker mat inneholder og hvordan det funker" så tenkte å gi det et år, på lik linje som årstudiet i idrettvitenskap.

Sitering nr50. Det er mæg!  :w00t:  :w00t: 
 post-235098-0-11132300-1511890476_thumb.png



 

Endret av Dukien
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...