Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Studentlivet setter sine begrensninger.. :p Hvis ikke hadde jeg bare kjøpt nye. Skal dog sies at de Nike Air'ene jeg har (typen 5.0, mener jeg), er med de tynneste sålene de har.. Er fantastisk gode :) Er forøvrig omtrent bare kardio jeg "satser" og, så det går fint :)

 

Sjekket ut litt spesifikt angående det å vaske akkurat denne modellen i vaskemaskinen, og det ser ut til at om man putter de i et putetrekk og sammen med masse håndklær, så skal det gå bra.. Jeg tar sjansen. Tannbørsteopplegget var dog veldig bra for å få av en del, men det blir jaggu ikke helt rent.. 

 

Takk for tips! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tidligere brukt ketose som metode for å finne sommerformen raskt og enkelt  :wee:  men da ser man jo bare rippa ut i 1-2 uker før man er tilbake til normalen. Så i år hadde jeg tenkt å prøve å deffe som vanlige folk.

 

Ligger nå med stabil vekt på mellom 2800-3200 kcal per dag.

Er det logisk å følge dette i en månedes tid til for så og legge meg på 1 mnd på 2500, deretter 1 mnd på 2000 k og 1 mnd mellom 1500-2000 k med ekstra cardio. Estimerer fettprosent til 14-15 % og tenker meg ned til rundt 8-9 %.

Lenke til kommentar

Kreatin vs Kre-Alkalyn, pulver eller kapsler? Er det noe stor forskjell mellom disse produktene bortsett fra pris? Har brukt både Kreatin Monohydrate og Kre-Alkalyn i pulverform fra PF, kan vel ikke si jeg har merket noe forskjell, bortsett fra på vannopptak muligens.

 

Siste har vært Kre-Alkalyn, men nå er boksen straks tom, og lurer på om jeg skal fortsette eller kutte det ut å se om jeg merker noe.

Lenke til kommentar

Kreatin vs Kre-Alkalyn, pulver eller kapsler? Er det noe stor forskjell mellom disse produktene bortsett fra pris? Har brukt både Kreatin Monohydrate og Kre-Alkalyn i pulverform fra PF, kan vel ikke si jeg har merket noe forskjell, bortsett fra på vannopptak muligens.

 

Siste har vært Kre-Alkalyn, men nå er boksen straks tom, og lurer på om jeg skal fortsette eller kutte det ut å se om jeg merker noe.

Kreatin Monohydrat er nok kjent som det beste produktet. Spesielt Creapure. 

Lenke til kommentar

Heilt rett.

Kre-A og vann,,, det er pga det er liten dose kreatin i det. Hadde skjedd det samme om man halverte dosen kreatin m^^

Det er bare jalla opplegg for å prøve å skille seg ut i markedet.

Det hemmelige er basisk aske, som man liksom trenger pga magesyren... helt til det ble bevist at kreatin M klarer seg helt fint i den.

 

Creapure har en fordel med at de sjekker for biprodukter i 4 steg i prosessen, litt mer for pengene om man vil ha det beste, typisk resten av tysk industri hehe

Lenke til kommentar

Edit: Der fikk jeg vel egentlig svar på alt ja, takker @Akse og @War.

 

Så da virker det som Creapure er noe å teste.

 

Edit2: Forøvrig, dette greiene med oppladnings fase osv... har det noe å si? Har i utgangspunktet holdt meg til en scoop om dagen, mener jeg leste en plass at det skulle være mer enn nok, og noe man kan holde gående så lenge man ønsker.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Kanskje vanskelig for dere å svare på, men jeg har vondt i høyere armen. Jeg har slitt med det noen måneder nå og det virker ikke bli bedre til tross for at jeg har prøvd noen treningspauser, lengste på 1 uke.

 

Rotasjon av underarmen(begge veier) gjør vondt på oversiden av underarmen. Om jeg strammer biceps eller løfter noe når jeg har armen rotert mot ventre(tommel ned, reversegrip) så gjør det vondt i nedre del av biceps/feste mellom biceps og underarm.

En vanlig bicepscurl går greit på vei opp men jeg får vondt samme sted om jeg holder igjen på vei ned.

 

Er det noen måte for meg å kartlegge om det er muskel, sene, betennesle, strekk?  eller burde jeg bare tatt en tur til legen for lenge siden? 

Lenke til kommentar

Interessante nye data fra Stuart Phillips og publisert i prestisjetunge AJCN: Summerer raskt opp: 

- Bygge muskelmasse over 4 uker i et underskudd av energi
- Stats: Gjennomsnitt 23 år med 24% fettprosent 
- Proffe US fotballspillere som var off-season, altså ikke styrkeløftere (som kan være en begrensing for å overføre til mer trente) . 
- Full overkropp 2 x uke1
0 reps/set @ 80% 1RM; 3 sets med failure, ikke noe hvile mellom øvelsene, 60 sek hvile mellom settene.
- Supplementet med "kardio".  
-  Intervensjons-gruppen: 2,4 g pr kg vs kontroll 1,2 g pr kg. Meget bra at dette ble kontrollert (fikk forhåndslaget mat over 4 uker som trolig har kostet en del) 
- Begge gruppene gikk ned i vekt, opp i styrke, forberedt utholdenhet med ingen forskjell mellom de to gruppene. I fettfri masse gikk intervensjons-gruppen opp 1.2 kg +0.1 kg) og samtidig reduserte fettmassen med (-4.8 vs -3.5 kg) sammenlignet mot kontroll. Et eksempel er intervensjons gruppen som økte benkpress fra 107 til 147 (som tilsier at dette har vært en gruppe som tidligere har trent.) 

Dette står i kontrast med to nye som viser motsatte resultater, selv om denne er godt utført gjelder dette de andre, men varierer i eks lengde som igjen introduserer en del variabler. Interessant at selv med 1,2g per kg går det an å være i underskudd og øke i fettmasse. Et viktig funn i tillegg til at protein-inntak under vektreduksjon er viktig, er et godt designet treningsprogram som introduserer stress for musklene.


http://ajcn.nutrition.org/content/early/2016/01/26/ajcn.115.119339.abstract

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så kommer det som er verdt å se på , hva hadde skjedd om de tok hele runden på nytt. 

 

Dvs resultatene trente hadde fått, også etter 10 runder. 

 

Dabber effekten av? ol. 

Isåfall hvem kan dra nytte av dette ol. 

 

Nytrente får samme resultater som necnt også på kcal-overskudd. 

Lenke til kommentar
Snedig. Skal se om jeg finner artikkelen som sier det stikk motsatte med langt flere testsubjekter.

 

Xrossfitatleter har etter at "romwod" ble introdusert hatt mindre skader og fått langt bedre mobilitet.

Uten tap av styrke...

 

Jeg har og hatt særdeles god erfaring med yoga før trening, men egen empiri er lite verdt uten bekreftende data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...