Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå gir jeg snart opp, igjen. Markløft i går kveld, har tatt det ekstremt rolig og lett, løfter, kjenner ryggen sier kræsj, og nok en gang aua i lavere del av korsrygg. Heldigvis denne gang, var det ikke så alvorlig da jeg løfta ufattelig lett og gav meg med en gang det gikk åt skogen.

 

Men jeg står litt på sidelinja og lurer på om jeg snart skal innse at jeg ikke har en rygg som er laget for og tåle den øvelsen, jeg har, varmet godt opp, fått teknikksjekk, begynt veldig lett for og så og jobbe meg oppover i vekt. Det var snakk om 70kg.

 

Er denne øvelsen så sykt viktig som dere alle skal ha det til ? Jeg får jo ikke noe framgang på den, pga jeg ikke kan legge på vekt uten at det skjærer seg, så jeg vurderer snart kutte den ut, da den til stadighet heller blir til en hindring kontra hjelp mot og bygge en mer funksjonell kropp.

NEI. For all del, det er en knalløvelse som man bør trene om man kan, men det er ikke noe problem å bli diger uten den. Kjør andre øvelser, isoler eventuelt, tren rundt den hvis det er så kjipt som du sier. Finn alternative øvelser for å få trent ryggen så godt som mulig.

 

Det er ikke verdt å trene på seg skade på skade om du ikke vet hva som er årsaken - spør du meg. Finn andre øvelser som du kan kjøre som heller ikke er så gærne. :)

 

Min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. styrke/vektløfter... Det går for det samme, potato tomato :)

 

2. Men der ER mangel på progresjon ;)

3. Nææææ, du veier et tonn og løfter svakt til din kroppsvekt å være så tror ikke du kunne løfta mer enn jentene her nord :D

 

Hva er greia med å ta den frekke tonen / ta feil?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

1. styrke/vektløfter... Det går for det samme, potato tomato :)

 

2. Men der ER mangel på progresjon ;)

3. Nææææ, du veier et tonn og løfter svakt til din kroppsvekt å være så tror ikke du kunne løfta mer enn jentene her nord :D

 

Hva er greia med å ta den frekke tonen / ta feil?

 

e94sv.jpg

 

 

For å være noenlunde seriøs med en som bare brauter inn i en lek og tror han er #SJW... Det kalles "playful banter" og jeg tviler på at verken jeg eller Akse tar skade av det.

BIATCH!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ha videre svakheter i rumpe/hamstings som jeg vet om, men selvfølgelig det kan jo være årsak, men sliter som sagt ikke med og få opp rumpe fra løfteposisjon.
Jeg har noe noe anterior pelvic tilt, og mistenker at dette er noe av årsaken.
Teknikk er kontrollert av en meget oppegående pt/kompis på gymmet.

Samt jeg har alltid slitt med korsrygg etter at jeg falt ned en trapp på u-skolen.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ha videre svakheter i rumpe/hamstings som jeg vet om, men selvfølgelig det kan jo være årsak, men sliter som sagt ikke med og få opp rumpe fra løfteposisjon.

Jeg har noe noe anterior pelvic tilt, og mistenker at dette er noe av årsaken.

Teknikk er kontrollert av en meget oppegående pt/kompis på gymmet.

 

Samt jeg har alltid slitt med korsrygg etter at jeg falt ned en trapp på u-skolen.

Fysioterapeut neste. Jeg ville ikke gambla på rygghelsa basert på forumsinnlegg....

Lenke til kommentar

 

Trener du som styrkeløfter på maks hele tida? Det kan jo forklare svak progresjon.

Nå er jeg forvirret.

Hvis man skal øke styrken sin så skal man vel løfte tungt med få repetisjoner?

Ikke absolutt maks, men skal vel bli ganske utslitt etter noen sett?

Hva har jeg gått glipp av?

Du har gått glipp av en konkurranse i vittigheter bare.
Lenke til kommentar

Finnes det forskning på om langvarig bruk av proteinpulver har negativ innvirkning på kroppen/hjernen? Hva med arvematerialet som ens unger får? Er jo et hav av forskjellige stoffer i disse pulverne (ikke at dét nødvendigvis er negativt, men man blir jo nysgjerrig).

Endret av Avlatsbrev
Lenke til kommentar
 

Finnes det forskning på om langvarig bruk av proteinpulver har negativ innvirkning på kroppen/hjernen? Hva med arvematerialet som ens unger får? Er jo et hav av forskjellige stoffer i disse pulverne (ikke at dét nødvendigvis er negativt, men man blir jo nysgjerrig).

 

Såvidt jeg har forstått skal det ikke være "et hav" av forskjellige stoffer i kvalitetsprotein, kun mer eller mindre rent protein av samme type som du får i deg ellers i kosten. Det er vel nettopp derfor det er anbefalt å kjøpe ordentlige saker fra anerkjente norske (skandinaviske?) leverandører, så du ikke risikerer at pulveret er ubevisst forurenset eller bevisst tilsatt annen dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommentarfeltet.... Fylt med idioter... :lol:

 

Det der tror jeg på at kan ha blitt gjort uten dop. Han er i den beste alderen hva hormonkrig angår og har åpenbart genetikken på plass.

 

 

Tja... 11kg på 6 månad.

Dvs 2kg med kun muskler kvar månad? Med "lean-gains" også?

22kg/året? Skeptisk.

Lenke til kommentar

11kg på 36 uker er mistenkelig ja, men trenger ikke være 11kg muskelmasse selv om han er like definert, kan godt være 3-4kg vannvekt og 1kg fett samtidig.

 

Har en kompis som jeg vet 110% sikkert er ren som økte 15kg kv på ett år (65-80kg) samtidig som han var like/mer definert men mener ikke det betyr at han la på seg 15kg muskler, heller 8-9. 

 

Så lenge steroider er ulovlig har jeg ikke så mye imot at politiet tester sånne som karen over, tar de urintest av alle som øker så mye i kv og styrke så fort så vil de jo antagleligvis ta endel "dopere". Når et er sagt burde de vel heller ta blodprøver for å få ett mer nøyaktig svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...