Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

At akillessenen tar opp mye energi, som den er designet for å gjøre , sier seg selv.

At man da må utføre rep annerledes burde også si seg selv, ren fysikk.

 

At man fortsatt har lyst til å trene sånn som man pleier er jo greit også, for nå vet man jo hva man bør gjøre om resultatene uteblir ;)

 

Øke volumet kan man få til, beholde det over tid er værre, med så mye vekt en så liten gruppe kjøtt blir ustatt for i hverdagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skumma igjennom her (fantastisk tråd med fantastiske bidragsytere, som jeg har lært fantastisk mye av!) etter lengre tids fravær (satser tyngre på boksing igjen nå som noen kjipe skuldre begynner å komme seg, og da blir løftingen dessverre degradert fra mål til middel), og noterte meg at det å bruke reimer når man marker ikke står særlig høyt i kurs. Er det noen som har lyst til å fortelle meg hvorfor? Ja, det er juks. Ja, du løfter ikke det samme uten reimer, så man kan alltids argumentere for at man ikke reelt blir sterkere. Ja, det er i grunn litt som å bruke pussypad. Men, jeg gir katta i grepet mitt. Med reimer, så løfter jeg mer, samtidig som jeg kan dedikere fokuset mitt til riktig teknikk, og ikke det å holde den jævla stanga. Jeg ser egentlig ikke helt problemet?

 

Noen som har lyst..? :)

Lenke til kommentar

Siden jeg står i en stige kan jeg ta pussy-pad. 

Man får opp vekta, hurra, men tyngdepunkter blir så feil at det er direkte farlig. 

 

Hansker flytter også tungdepunkt nok til at det er ugunnstig. 

 

Men det største ankepunktet er nok at man koster under teppet grepstyrkemessig. 

Man blir iallefall ikke sterkere i grepet og vips trenger man reimer både her og der i div andre øvelser. 

Godt grep i hånda aktiverer også andre muskeler oppover armen og stabiliserer skuldre, så er man riktig uheldig kan man skade seg også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag var det tungt gitt. Har hatt magesyke i litt over en uke og avslutningen på dagens trening med interval fikk både blodsmak og kvalmen til å rope! Klarte ikke fullføre hvor jeg slapp for to uker siden.

 

Begynte å trene litt mer seriøst i november og det er moro å se hvor mye en uke uten aktivitet betydde i dag, sikkert enda verre for de som er skikkelig trent!

Lenke til kommentar

En uke uten aktivitet er den perfekte oppstarten på reduserte vekter, spesiellt volumdelen. 

Gikk du rett på gamle vekter nå, så hev du 4 uker fremgang ut i vasken satt på spissen, gå iallefall ned fra neste økt nå. 

 

Vil tippe en uke med sykdom tærer litt mer en normal deload hehe 

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvor målet er, vil tippe å holde på nåværende muskelmasse og redusere fettprosenten? 

 

Den samme vekten vil gro bindevev som beskytter kjøttet , uten å øke de med en kalkulert progresjon så vil bindevevet ta opp mye energi og ingen skade som må repareres og forsterkes i kjøttet skjer, da mister man hele fremgangen. 

 

For eks volummessig, å kutte 35-40% , løfte, gro bindevev, øke vektene så bindevevet rakner og kjøttet får stimuli igjen for å så gjøre dette hver trening eller ukentlig i 4-5 uker vil gi bindevevsrakning hver eneste trening/uke = resultater hele tiden om totale kcal er der. 

Lenke til kommentar

Siden jeg står i en stige kan jeg ta pussy-pad. 

Man får opp vekta, hurra, men tyngdepunkter blir så feil at det er direkte farlig. 

 

Hansker flytter også tungdepunkt nok til at det er ugunnstig. 

 

Men det største ankepunktet er nok at man koster under teppet grepstyrkemessig. 

Man blir iallefall ikke sterkere i grepet og vips trenger man reimer både her og der i div andre øvelser. 

Godt grep i hånda aktiverer også andre muskeler oppover armen og stabiliserer skuldre, så er man riktig uheldig kan man skade seg også. 

Takk for svar :) Du har forsåvidt et poeng det. Bruker også reimer under foroverbøyd roing (på ynkelige 70 kg - nå skal det dog sies at det kun er tykke stenger der jeg trener, ikke tynne som er lettere å holde).. 

Lenke til kommentar

.

Målet er å øke kondisjonen betraktelig og samtidig ikke miste så alt for mye muskelmasse. Om jeg går ned i fettprosent betyr ikke så mye siden det er ikke målet mitt. Trenger kondisjon og muskler som kan bære meg gjennom en vår, sommer og høst hvor jeg nesten er mer på fjellet og ute i naturen enn jeg er hjemme (satt litt på spissen). I disse periodene er det veldig vanskelig å skulle opprettholde stor muskulatur og jeg sliter litt med tanken på å måtte trene styrke på fjellet annet enn en tung sekk på ryggen. Har i tillegg fått stor interesse for løping og ønsker å delta i forskjellige konkurranser (Midnight sun maraton i Tromsø f.eks., hvor 1 mila står i fokus i år) for å pushe kroppen til det ytterste av hva jeg faktisk har trodd var mulig for min dvaske kropp!

 

Nå føler jeg at jeg har hatt grei progresjon siden jeg har økt vekter stort sett hver eneste uke i snart 7 uker, men tenkte i mitt hode at det var greit å ta det litt med ro i dag etter en lang tid med sykdom. Klarte som sagt ikke å prestere likt som jeg gjorde 9 dager før, så tror du det kan ha vært litt ødeleggende å brukt samme vekt? Hvis jeg forstår deg riktig så burde jeg ha senket tyngden for så å øke igjen neste gang for å bryte ned bindevevet? Har ikke alt for stor kunnskap om vektløfting!

 

E: antall uker med styrketrening var feil med én hel måned!

Endret av Espp
Lenke til kommentar

At akillessenen tar opp mye energi, som den er designet for å gjøre , sier seg selv.

At man da må utføre rep annerledes burde også si seg selv, ren fysikk.

 

At man fortsatt har lyst til å trene sånn som man pleier er jo greit også, for nå vet man jo hva man bør gjøre om resultatene uteblir ;)

 

Øke volumet kan man få til, beholde det over tid er værre, med så mye vekt en så liten gruppe kjøtt blir ustatt for i hverdagen.

Det er akkurat her vi er enige. At den kan trenes, men ikke nødvendigvis på samme måte som de andre musklene. 

Lenke til kommentar

Finner til min store fortvilelse ikke mutant mass sin peanut butter chocolate smak lengre  :cry: 
Noen som har smakt serious mass sin? Det meste jeg har smakt av gainere har smakt møkk, men syns mm sin har vært helt ok..


Edit; ser ON sin skal inneholde kreatin, men finner ingen opgitt mengde noen plass :p Noen som vet om jeg da kan kutte ut inntaket av "ren" kreatin?

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Akk!!! Nå er jeg helt dau etter en lang dag med tatoveringstimen min. Flere som har tatt tatovering her inne? Er litt nysgjerrig jeg :)

Har Michael Jackson, Rocky Balboa portrett, the joker i zombie-format, super mario theme sleeve med hele "gaming-verden" i bakgrunnen, samt en klassisk skull. :) 

Lenke til kommentar

Er det noen som har et tips om hvor man kan starte opp? Bør jeg gjøre som de fleste andre, ta et slikt grunn-PT kurs aller først? Eller har du tips om en helt annen vei å gå?

-Er i hovedsak glad i alternative veier å gå og alle tips tas imot med stor takk :)

 

Har ikke noen erfaring med norske kurs, men tenker at AFPT sikkert er relevant, de har jo fått godkjent så man får studiepoeng for å ta studiet også? :) Uansett er det jo bare et utgangspunkt, jeg merket godt på både PT-kurset jeg tok og på bacheloren min at nivået er veldig sprikende blant studentene, rett og slett på bakgrunn av hva man er interessert i og gidder å fordype seg i.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har et tips om hvor man kan starte opp? Bør jeg gjøre som de fleste andre, ta et slikt grunn-PT kurs aller først? Eller har du tips om en helt annen vei å gå?

-Er i hovedsak glad i alternative veier å gå og alle tips tas imot med stor takk :)

 

Har ikke noen erfaring med norske kurs, men tenker at AFPT sikkert er relevant, de har jo fått godkjent så man får studiepoeng for å ta studiet også? :) Uansett er det jo bare et utgangspunkt, jeg merket godt på både PT-kurset jeg tok og på bacheloren min at nivået er veldig sprikende blant studentene, rett og slett på bakgrunn av hva man er interessert i og gidder å fordype seg i.

 

 

Takk Juliess :)

Det blir til det, det er oppe og avgjort. Ved siden av fulltidsjobb. Starter opp så fort som mulig.

 

Hører ihvertfall mye godt om det og papirene derfra er gull verdt i tillegg..Et sted må man uansett starte.

 

Er forøverig interessert i alt som har med dette å gjøre :wee:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...