Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TOP 5 WORST EXERCISES (Stop Doing These!!)

 

 

Hvor bullshit er det? Jeg bruker å trene med flyes, som han fyren mener er ikke bra for oss?

 

 

Han sier jo ikke direkte at flyes er piss, men at hvis man har armene strekt ut, noe som er logisk.; Man bør jo ha litt knekk i armene.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål.

 

Trener mye sykling for tiden og der blir det mange kalorier per tur.

 

Hvis jeg sykler og bruke 3000 kalorier på en sykkeltur og spiser 3000 kalorier samme dag. Går jeg da i null? Burde jeg få i meg mer kalorier?

3000 kalorier er veldig mye, det skal være en virkelig virkelig lang tur for å bruke så mye. I tillegg så forbruker du energi på andre ting, som å holde kroppsvarmen f.eksempel. Du forbruker energi mens du sover, så du forbruker mye mer energi enn det du har som inntak.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som at det er vanskelig å følge 2200kcal? Også det er slitsomt å prøve finne ut hvor mye jeg spiser, kanskje dårlig tidspunkt når det er så fint vær ute. Spise ute? umulig å vite kcal! Det er så stressende ass...

 

 

 

Beyma, 3000kcal... Er du sikker på det?

Lenke til kommentar

For at beta-oksidasjon skal skje så må det være oksygen til stede. Beta-oksidasjon betyr kort og godt fettforbrenning/fettkatabolisme.

Det er minimale forskjeller mellom i molekylene og for karbohydrat- og fett-katabolismen (B-oksidasjon) så kan man hente respektivt 5.05 og 4.73 Kcal/L o2.

Med andre ord kan 1 liter oksygen bruke rundt 5 kalorier og derfor vi kan bruke max v02 og formler for å beregne oss til forbruket. Pulsklokker bruker også formler men mange av disse synes jeg beregner ei heller dårlig. Tenker automatisk på elixia lovnadene om å svi av "500 kalorier på 30 minutt". Dette vil da tilsvare : 100 L O2 fordelt på 30 min og for å klare å dra inn 100 liter da må du ha et opptak på 50 ml/kg/min. (Referanseperson 70kg) Siden vi snakker om sykling her så vil det innebære å konstant sykle rundt 30 km hele tiden.

Til slutt så kan faktisk intensiviteten ha litt å si og da type substrat under intensiviteteten; jo høyere denne er jo mer karbohydrater må brukes på bekostning av fett. Dette er forholdet mellom O2 og co2. Jo mer c02 jo mer karbohydrater. I tillegg kan høy treningfrekvens gi en liten etterforbrenning ved at cellene har "oksygengjeld" og energirike molekyler som laktat blir resirkulert og brukt til sukker.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Er det bare meg som at det er vanskelig å følge 2200kcal? Også det er slitsomt å prøve finne ut hvor mye jeg spiser, kanskje dårlig tidspunkt når det er så fint vær ute. Spise ute? umulig å vite kcal! Det er så stressende ass...

 

 

 

Beyma, 3000kcal... Er du sikker på det?

Jeg tror periodisk faste er svar på alle mine problemer for sommeren. Skippe tørr brødskive og melk, for å munche grillmat, is og drikke øl et par timer senere.

Lenke til kommentar

 

Er det bare meg som at det er vanskelig å følge 2200kcal? Også det er slitsomt å prøve finne ut hvor mye jeg spiser, kanskje dårlig tidspunkt når det er så fint vær ute. Spise ute? umulig å vite kcal! Det er så stressende ass...

 

 

 

Beyma, 3000kcal... Er du sikker på det?

Jeg tror periodisk faste er svar på alle mine problemer for sommeren. Skippe tørr brødskive og melk, for å munche grillmat, is og drikke øl et par timer senere.

 

Vurderer det samme i sommer ass. Gjør livet enklere.
Lenke til kommentar

 

 

Er det bare meg som at det er vanskelig å følge 2200kcal? Også det er slitsomt å prøve finne ut hvor mye jeg spiser, kanskje dårlig tidspunkt når det er så fint vær ute. Spise ute? umulig å vite kcal! Det er så stressende ass...

 

 

 

Beyma, 3000kcal... Er du sikker på det?

Jeg tror periodisk faste er svar på alle mine problemer for sommeren. Skippe tørr brødskive og melk, for å munche grillmat, is og drikke øl et par timer senere.

 

Vurderer det samme i sommer ass. Gjør livet enklere.

 

Trenger da ikke kjøre PF for å spise hva en vil? Jeg gjør det hver dag. Må bare passe på kaloritotalen.

Lenke til kommentar

Trenger da ikke kjøre PF for å spise hva en vil? Jeg gjør det hver dag. Må bare passe på kaloritotalen.

Trenger ikke nei, men det blir lettere. "Spise hva en vil" og "passe på kaloritotalen" funker dårlig sammen når kaloritotalen er 2000/dag. Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

 

 

Er det bare meg som at det er vanskelig å følge 2200kcal? Også det er slitsomt å prøve finne ut hvor mye jeg spiser, kanskje dårlig tidspunkt når det er så fint vær ute. Spise ute? umulig å vite kcal! Det er så stressende ass...

 

 

 

Beyma, 3000kcal... Er du sikker på det?

Jeg tror periodisk faste er svar på alle mine problemer for sommeren. Skippe tørr brødskive og melk, for å munche grillmat, is og drikke øl et par timer senere.

 

Vurderer det samme i sommer ass. Gjør livet enklere.

 

 

Joda, men når du er ute da kan du jo ikke vite hvor mye kcal en mat har. F.eks. spise på en restaurant, det er det som gjør livet mitt vanskeligere :( For mange uforutsibare faktorer når man er mye ute, argh!

 

Da har jeg meldt meg inn på nytt treningssenter. Crossfit Haugesund, for å ha tilgang til olyløft og lignende. Og nei, det blir ikke crossfithippie av meg :wee:

 

Edit; Det kan doofen ta seg av!

 

Det får vi håpe ;) Om halvt år har du kanskje likevel blitt bitt av crossfit-basillen

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...