Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aaaarg! Hater å ikke bulke. I dag har jeg kun spist:

Noen egg med 150g pytt i panne.
300g karbonadedeig med litt ris
Og en liten skål havregryn med mandler, rosiner og blåbær.

Jeg er super sulten, og har allerede nådd "taket" på ca 3000kcal.. Hater å ha matlyst.
Høsten kan ikke komme fort nok! :woot:

Lenke til kommentar

Ikke si det du!

Første måltid bestod av 6 egg og 150g pytt i panne, pluss en liter melk. +-85g. ca1200kcal
Andre måltid var 300g karbonadedeig og ca 100g ris, +-65g. ca700kcal
Siste måltid med havregryn osv inneholdt vel ca 25g og ca 600kcal.
Dette blir ca 2500kcal, også legger man til diverse småspising og en proteinshake (som jeg enda ikke har tatt) så blir det rundt 3000kcal +
å da er jeg oppe på ca 175g (før proteinshaken) som er over 2g pr kg kroppsvekt. Det må da være bra nok det, dicktator! :)

Edit. Det er noe feil med infoen om det første måltidet der, jeg har glemt noe av det jeg har spist.. *Tenke tenke*

Edit nr 2. Glem det. Egg, melk og pytt i panne endte opp på ca 1050kcal, pluss en liten smørklatt, så da blir nok 1200 ganske riktig alikevel.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Med tanke på at man krever 500kcal for treningen om den er ny og 200kcal i overskudd så burde det bli samma som før + ett måltid til. Burde nesten gå av seg selv pga matlysten som øker pga treningen.

Men når man teller fra første måltid og tenker gainz så blir det psykisk mye

Lenke til kommentar

Hvordan funker periodisk faste når man trener mellom 18-21 på kvelden?

 

Tenkte å dele opp i 3 måltider, 2 små tidligere på dagen - 13-ish og 17-ish - så et større i 20-21 tiden etter trening.

Ingenting å si det, spis når du føler for det. :)

Selv spiser jeg kun frokost i 10-tiden og kvelds i 23-tiden, det viktigste er at man trives med det.

Endret av aspirev5
Lenke til kommentar

Hvis man spiser 15000 kcal på et par dager, må man da gå 15000 kcal i underskudd for å fjerne dette? Eller vil ikke alt bli lagret? (ja det er påske... :p)

Som et paradoks så er kroppen utrolig ineffektiv men samtidig nådeløs når det kommer til å nyttegjøre seg av energien. På folkemunne så er det vel det som går som "høy forbrenning".

 

Spiser du 500 kcal hver dag i 7 dager så vil de fleste legge på seg rundt 0,5kg +/-. Om du presterer å ha et overskudd i løpet av 15000 i løpet av et par dager så vil mye gå tapt som varme og sannsynlig også noe i feces. For å gjøre det lettest mulig så har vi mekanismer i tarmen som er så effektive at dem prøver å "støvsuge" molekyler for energi uten å selv bruke energi (diffusjon). Om det er høy fluks (altså mye samtidig) så kan den eks ved glukose og galaktose i tillegg til dette også bruke aktiv transport (koster energi) for å igjen "støvsuge" så mye som mulig. Opptaket av fruktose går kun ved hjelp av diffusjon og om det er mer inni i tarmveggen, så kan noe passere videre til tykktarmen og der kan det blant annet danne gasser. Sukker inneholder 50% fruktose.

 

Personlig drar jeg til TG imorgen med usedvanlig mye smågodt og forventer å legge på meg 0,5g +/- i ren fettmasse i løpet av de fire dagene jeg skal være der. Men ærlig talt - det verste er at når påsken er over og man kommer til sine vanlige rutiner så går disse vekk av seg selv i løpet av en uker eller to. Jeg skal spise godteri og game WOW, jeg. :)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

 

Hvis man spiser 15000 kcal på et par dager, må man da gå 15000 kcal i underskudd for å fjerne dette? Eller vil ikke alt bli lagret? (ja det er påske... :p)

Som et paradoks så er kroppen utrolig ineffektiv men samtidig nådeløs når det kommer til å nyttegjøre seg av energien. På folkemunne så er det vel det som går som "høy forbrenning".

 

Spiser du 500 kcal hver dag i 7 dager så vil de fleste legge på seg rundt 0,5kg +/-. Om du presterer å ha et overskudd i løpet av 15000 i løpet av et par dager så vil mye gå tapt som varme og sannsynlig også noe i feces. For å gjøre det lettest mulig så har vi mekanismer i tarmen som er så effektive at dem prøver å "støvsuge" molekyler for energi uten å selv bruke energi (diffusjon). Om det er høy fluks (altså mye samtidig) så kan den eks ved glukose og galaktose i tillegg til dette også bruke aktiv transport (koster energi) for å igjen "støvsuge" så mye som mulig. Opptaket av fruktose går kun ved hjelp av diffusjon og om det er mer inni i tarmveggen, så kan noe passere videre til tykktarmen og der kan det blant annet danne gasser. Sukker inneholder 50% fruktose.

 

Personlig drar jeg til TG imorgen med usedvanlig mye smågodt og forventer å legge på meg 0,5g +/- i ren fettmasse i løpet av de fire dagene jeg skal være der. Men ærlig talt - det verste er at når påsken er over og man kommer til sine vanlige rutiner så går disse vekk av seg selv i løpet av en uker eller to. Jeg skal spise godteri og game WOW, jeg. :)

 

 

Du er fortsatt TG-mann ja? :p

Ja, nei tar det ikke så ille selv, spiser godis og tenker ikke på det så lenge jeg er sunn resten av månedene frem til sommern.

 

Kompisgjengen min har faktisk vurdert TG en siste gang, muligens neste år, men føler jeg da, 29 år er litt vel gammel :p

Lenke til kommentar

28 år og min 14 strake TG. Nekt å gi opp! :p Men ærlig så blir det "verre" for hvert år å dra på TG. Når jeg var 15 sov jeg på bar betonggulvet og våknet opp med hybelkaniner i nesa og var uthvilt av 3 timer søvn per dag. Nå er jeg sulten, kvalm og sliten om jeg sover 6 timer i madrass og underlag på tribunen.

Men det er den fordømte feelingen av å være kid igjen som lokker meg der, for etter at jeg startet å studere så har jeg knapt rørt noen games og jeg er og blir en geek rett og slett. Så neste år så får du slenge deg på, med meg og War. :) Jeg har til og med en gedigen påskeegg med smågodt hvert år! Sharing is caring!

 

TG er faktisk det eneste gangen i året hvor jeg har deload uke, selv om det har blitt to-tre økter på treningsentrere der de siste årene.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...