Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på din egen seksualitet, eller?

 

Jeg kan ikke si at jeg føler meg ambivalent når jeg ser dette

https://www.youtube.com/watch?v=nv5T1RuohUk

og dette

 

For to dager siden trente jeg mageøvelser i en saltime og nå gjør det satans vondt i magen. Det føles ut som at jeg har slått meg veldig hardt på begge sidene og i midten av magen, og bare det å reise meg opp fra en stol er veldig smertefullt. Er dette noe jeg bør sjekke opp, eller er det vanlig å ha en så intenst stølhetsfølelse i magen?

 

mrbarys.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor ofte vil dere si er fornuftig å bytte ut joggesko? Har et 15 måneder gammelt par som jeg bruker innendørs på mølle. Av disse månedene så har de blitt løpt med i kanskje 8-9 måneder (eget par for løping ute) gjennomsnittlig 1 gang i uka. Jeg har også brukt disse skoene under styrketrening, men det er jo da ikke annen slitasje enn at jeg går. Paret er av merket Nike og er et dyrere par med god stabilisering. Jeg kan ikke si at jeg føler skoa er nedslitt, men er vel kanskje greit å bytte før jeg merker det. Ka du tru?

Lenke til kommentar

Ærlig talt..

 

 

"Slik fikk eg 10-pack"... VG Pluss artikkel dog så ikke sikkert noen får lest men likevel.. vil virkelig ikke ha en slik 10 pack

 

http://pluss.vg.no/2014/04/03/1578/1578_22869736#xtor=CS1-1-22869736%5BSlik+fikk+jeg+10-pack%21%5D

 

Får ikke lest artikkelen, men det står vel det samme som alltid.

Hvis den påståtte hemmeligheten hans er trening og kosthold og ikke dopingmidler så lyver han. Forståelig nok, for hvis han er ærlig så innrømmer han kriminalitet og inviterer politiet til å komme og ta friheten hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er knekk i ei skulder på vei opp og ned ved press over hovudet noko som kan vere problematisk? Kjenner ikkje noko smerte, men det knekk for kvar repetisjon. Det er kanskje som med knekk i kne som enkelte har.

 

Har ikke svar, men har fått det samme selv. Merker at det blir mindre når jeg varmer grundig opp, inkludert tøying med strikk. Har en bekjent som fikk skulderen ut av ledd av press, så er litt lettskremt på den øvelsen. :p

Lenke til kommentar

Syntes litt synd på en kar ista, armene var under 25cm i omkrets også drev han med iso øvelser, triceps/biceps. Jeg vurderte å si ifra til han at burde starte med compound øvelser og spise mye mer. Men siden det er så mange andre folk som allerede stirrer stygt på meg så gidder jeg ikke late som jeg er noen ekspert.

 

Deilig følelse når jeg løfter mer enn folk som 2 ganger min størrelse.

 

Det her er ikke mye men i november tok jeg 150kg mark, etter 6 måneder med løfting. Hadde menisk/korsbånd operasjon 27. januar, hvor de tok scene fra hamstring. Idag tok jeg 120kg 5x4 også 140kg 4 reps på marken. Rimelig bra i mine øyne iforhold til situasjonen.

Lenke til kommentar

 

Tenkte jeg skulle tipse om denne her : http://tv.nrk.no/program/koid25000512/eg-hatar-kroppen-min

 

Jeg har ikke fått sjansen til å se den selv, men skal se den nå etter å ha spist massive-mengder-fettstimulerende-karbohydrater.

Mye shady fakta som blir presentert i hvert fall.

 

"Små vekter gir stramme muskler". :hmm:

 

Jeg reagerte på eksakt det samme og strider imot vårt eget pensum. Tror det var en uheldig formulering som glapp, håper jeg!

 

Edit: Fatter ikke at de setter de to tynne på 6500 kcal. Det er absurd mye med tanke på aktivitetsnivået demmes og blir for en brutal overgang fra vanlige rutiner. Her må man ta hensyn til individuelle faktorer.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Syntes litt synd på en kar ista, armene var under 25cm i omkrets også drev han med iso øvelser, triceps/biceps. Jeg vurderte å si ifra til han at burde starte med compound øvelser og spise mye mer. Men siden det er så mange andre folk som allerede stirrer stygt på meg så gidder jeg ikke late som jeg er noen ekspert.

 

Deilig følelse når jeg løfter mer enn folk som 2 ganger min størrelse.

 

Det her er ikke mye men i november tok jeg 150kg mark, etter 6 måneder med løfting. Hadde menisk/korsbånd operasjon 27. januar, hvor de tok scene fra hamstring. Idag tok jeg 120kg 5x4 også 140kg 4 reps på marken. Rimelig bra i mine øyne iforhold til situasjonen.

Har røket bakre korsbånd, røk du fremre eller bakre? Måtte du vente lenge på operasjon, og kunne det ikke gro av seg selv?

Lenke til kommentar

Er knekk i ei skulder på vei opp og ned ved press over hovudet noko som kan vere problematisk? Kjenner ikkje noko smerte, men det knekk for kvar repetisjon. Det er kanskje som med knekk i kne som enkelte har.

 

Bare sånn generelt ville jeg passet på at teknikken i press over hodet er bra, at du varmer opp veldig godt, og at du passer på å trene rotator-cuff øvelser.

 

For teknikk kan du jo kikke på:

 

Lenke til kommentar

 

 

Tenkte jeg skulle tipse om denne her : http://tv.nrk.no/program/koid25000512/eg-hatar-kroppen-min

 

Jeg har ikke fått sjansen til å se den selv, men skal se den nå etter å ha spist massive-mengder-fettstimulerende-karbohydrater.

Mye shady fakta som blir presentert i hvert fall.

 

"Små vekter gir stramme muskler". :hmm:

 

Jeg reagerte på eksakt det samme og strider imot vårt eget pensum. Tror det var en uheldig formulering som glapp, håper jeg!

 

Edit: Fatter ikke at de setter de to tynne på 6500 kcal. Det er absurd mye med tanke på aktivitetsnivået demmes og blir for en brutal overgang fra vanlige rutiner. Her må man ta hensyn til individuelle faktorer.

 

Min teori er at de gjør det slik at de faktisk skal gå opp vesentlig i vekt gjennom innspillingen av programmet, for ellers er det ganske absurt. Jeg spiser ikke så mye en gang.

Lenke til kommentar

Enig, for med tanke på at aktivitetsnivået høyde/vekt uansett ikke ville ha forsvart helt opp mot 7000kcals i en periode. Så da har man vel sikret seg at noe skulle skje for programmets skyld. Føler meg litt stereotypisk-dømmende men det kom ikke som en sjokk at mr xbox-fiskelue-forventer-mirakler undervurderte treningen og hadde generell en ganske så lat holdning til det meste. Og det er faktisk realiteten for mange som ønsker å legge på seg muskelmasse. Her må mange rett og slett gå ut av komfort sonen for du verden hvor mange som trener tror at dem trener hardt og reelt aldri presser seg; "Nå starter det å bli litt tungt, på tide å stoppe nå"

 

Edit: Ja haha! Sett i lys i hans tidligere konkurranseinstinkt så viste jo at det var akkurat dette som ville skje. Og jeg tror også at dem håpet at dem ville at det skulle skje. Men det viser igjen hvor mye 3 måned kan gjøre, både for vektoppgang og vektnedgang.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...