Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

...

Jeg vet ikke hva det snakkes om i denne tråden eller hva som er vedtatt i denne tråden. Men nå er det enda slik at spesielt nybegynnere, men mange andre har problemer med mobilitet, og akkurat knebøysko hjelper deg til å ha bedre knebøyteknikk om dette er et problem. Samtidig er de utrolig gode å ha på, gir godt grep og bedrer teknikken i 8/10 tilfeller. Så selv om det selvfølgelig er mulig å ta uten så ser jeg ikke hvorfor det er vits i å ikke ha knebøysko av prinsipp... Er jo heller gjengen med converse sko som føler seg som strongmanutøvere, ikke akkurat vektløfterskogjengen - ettersom vektløftersko ikke er noe man bruker i strongman. ;)

 

Selv om du kanskje føler det er mye "fuzz" om knebøysko/vektløftersko i det siste så er det jo ikke sånn at det er et nytt fenomen - vektløftere har trent med vektløftersko i et halvt århundre. Når man har litt høyere frekvens på knebøyinga er det også veldig godt å bøye i skikkelige sko for å ikke få så vondt i føttene - ser at du ligger ganske lavt på frekvensen og vektene nå - så da kan det hende det går greit for deg, men det betyr ikke at det ikke går greit for alle andre.

 

Så ja, jeg mener at det er ingenting galt i å kjøpe sko om en har penger til det. Det er kjekt å kjøpe seg noe treningsutstyr, det hjelper med teknikken, det føles godt ut - så hvorfor ikke? :)

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med siste her. Det spiller jo virkelig ingen rolle om man er nybegynner eller ikke. Man kjøper utstyr som kan forbedre treningsopplevelsen, uavhengig av hvor mye man løfter.

 

Faktum er jo at svært få har god nok mobilitet til å gjøre bøy perfekt, inkludert meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva det snakkes om i denne tråden eller hva som er vedtatt i denne tråden. Men nå er det enda slik at spesielt nybegynnere, men mange andre har problemer med mobilitet, og akkurat knebøysko hjelper deg til å ha bedre knebøyteknikk om dette er et problem. Samtidig er de utrolig gode å ha på, gir godt grep og bedrer teknikken i 8/10 tilfeller. Så selv om det selvfølgelig er mulig å ta uten så ser jeg ikke hvorfor det er vits i å ikke ha knebøysko av prinsipp... Er jo heller gjengen med converse sko som føler seg som strongmanutøvere, ikke akkurat vektløfterskogjengen - ettersom vektløftersko ikke er noe man bruker i strongman. ;)

 

 

Jeg snakker vel ikke om "å ikke ha vektløftersko av prinsipp", men heller at det strengt tatt ikke er nødvendig for å bli en vellykket hobby-vektløfter. Og det faktum at enkelte er så naive at di går til anskaffelse av slike sko/annet utstyr og misbruker det.

 

Og poenget med converse var at det er billige, gode nok sko, ikke hvilket forbund som eventuelt bruker det :)

 

 

 

Selv om du kanskje føler det er mye "fuzz" om knebøysko/vektløftersko i det siste så er det jo ikke sånn at det er et nytt fenomen - vektløftere har trent med vektløftersko i et halvt århundre. Når man har litt høyere frekvens på knebøyinga er det også veldig godt å bøye i skikkelige sko for å ikke få så vondt i føttene - ser at du ligger ganske lavt på frekvensen og vektene nå - så da kan det hende det går greit for deg, men det betyr ikke at det ikke går greit for alle andre.

 

Så ja, jeg mener at det er ingenting galt i å kjøpe sko om en har penger til det. Det er kjekt å kjøpe seg noe treningsutstyr, det hjelper med teknikken, det føles godt ut - så hvorfor ikke? :)

 

 

Har ingenting med "fuzz" å gjøre, folk får gjøre akkurat hva di vil, jeg lurte bare på hva motivasjonen og målsetingen til Zeph for å gå til anskaffelse av slikt utstyr var. Og etter litt konversering ble det oppklart hva motivasjonen hans var.

 

Ellers fullstendig enig i resten av det du skriver. Jeg misliker bare veldig sterkt at folk bruker utstyr som en krykke.

Lenke til kommentar

 

. Jeg misliker bare veldig sterkt at folk bruker utstyr som en krykke.

Og der er vel hovedproblemet her... Makan til navlebeskuende holdning. Jeg blir matt. Signaturen din blir ganske morsom, i alle fall.

 

 

Jeg håper virkelig du mistolker utsagnet mitt! For et par sider tilbake ble en fyr latterliggjort fordi han curlet med belte på, MAO, bruker utstyr som en krykke.

 

Vennligst utdyp hvorfor du mener det er feil!!!

Lenke til kommentar

Mulig jeg har misforstått hva buttwink er, men for meg ser det ut som du har litt Doofen. Men det så egentlig veldig bra ut i mine øyne.

 

Jeg kjøpte adidas powerlift 2 for 750. Det er en drøm å ta knebøy nå og det har kanskje blitt min favorittøvelse. Men har aldri hatt vekterløftersko før så har ikke peiling om de er gode i forhold til andre. Jeg bruker normalt adidas str 42, men måtte gå ned til 41 1/3 på løfteskoene, og selv da er det kanskje pittelitt store.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Buttwink??? :lol: :lol:

 

Bwahahahahahahahahahahahahaaa...

 

Om jeg er frempå på hælene så er det pga lette vekter. Jeg løfter langt mer "korrekt" når det drar til.

Jeg vet ikke om andre opplever dette? At man løfter bedre med arbeidsvekter altså?

Endret av Doofen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Buttwink??? :lol: :lol:

 

Bwahahahahahahahahahahahahaaa...

 

Om jeg er frempå på hælene så er det pga lette vekter. Jeg løfter langt mer "korrekt" når det drar til.

Jeg vet ikke om andre opplever dette? At man løfter bedre med arbeidsvekter altså?

Auda da er det sikker jeg som driver med buttwink og tror jeg løfter riktig :cry:

Lenke til kommentar

 

 

Buttwink??? :lol: :lol:

 

Bwahahahahahahahahahahahahaaa...

 

Om jeg er frempå på hælene så er det pga lette vekter. Jeg løfter langt mer "korrekt" når det drar til.

Jeg vet ikke om andre opplever dette? At man løfter bedre med arbeidsvekter altså?

Auda da er det sikker jeg som driver med buttwink og tror jeg løfter riktig :cry:
Buttwink er bare tøv!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Buttwink??? :lol: :lol:

 

Bwahahahahahahahahahahahahaaa...

 

Om jeg er frempå på hælene så er det pga lette vekter. Jeg løfter langt mer "korrekt" når det drar til.

Jeg vet ikke om andre opplever dette? At man løfter bedre med arbeidsvekter altså?

Auda da er det sikker jeg som driver med buttwink og tror jeg løfter riktig :cry:
Buttwink er bare tøv!

 

 

Buttwink er bare tøv? Gå og legg deg, greit du ikke kjenner noe av det når du trener med 60kg, men si du har 150-200kg knebøy med buttwink, da kommer skadene fortere enn du kan blunke!

 

post-135988-0-12399200-1396038921_thumb.jpg

 

Hvilken teknikk vil du bruke når du har 200kg på ryggen? :)

 

Endret av Tommsern92
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Buttwink??? :lol: :lol:

 

Bwahahahahahahahahahahahahaaa...

 

Om jeg er frempå på hælene så er det pga lette vekter. Jeg løfter langt mer "korrekt" når det drar til.

Jeg vet ikke om andre opplever dette? At man løfter bedre med arbeidsvekter altså?

Auda da er det sikker jeg som driver med buttwink og tror jeg løfter riktig :cry:
Buttwink er bare tøv!

 

 

Buttwink er bare tøv? Gå og legg deg, greit du ikke kjenner noe av det når du trener med 60kg, men si du har 150-200kg knebøy med buttwink, da kommer skadene fortere enn du kan blunke!

 

attachicon.gifbuttwink.jpg

 

Hvilken teknikk vil du bruke når du har 200kg på ryggen? :)

 

 

Samme som nå, bøyer 150kg atm og vil ikke akkurat påstå at buttwink er et problem.

Det er en konstruert teknikkfeil for å ha en unskyldning å komme med når man ikke vil ha progresjon... just sayin... :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Buttwink??? :lol: :lol:

 

Bwahahahahahahahahahahahahaaa...

 

Om jeg er frempå på hælene så er det pga lette vekter. Jeg løfter langt mer "korrekt" når det drar til.

Jeg vet ikke om andre opplever dette? At man løfter bedre med arbeidsvekter altså?

Auda da er det sikker jeg som driver med buttwink og tror jeg løfter riktig :cry:
Buttwink er bare tøv!

 

 

Buttwink er bare tøv? Gå og legg deg, greit du ikke kjenner noe av det når du trener med 60kg, men si du har 150-200kg knebøy med buttwink, da kommer skadene fortere enn du kan blunke!

 

attachicon.gifbuttwink.jpg

 

Hvilken teknikk vil du bruke når du har 200kg på ryggen? :)

 

 

Samme som nå, bøyer 150kg atm og vil ikke akkurat påstå at buttwink er et problem.

Det er en konstruert teknikkfeil for å ha en unskyldning å komme med når man ikke vil ha progresjon... just sayin... :roll:

 

 

Sier ikke at det ER et problem, men at du vil få et problem etterhvert, skjønner ikke hvorfor du vil skade deg og bruke lang tid på hvile når skaden først har skjedd, når du kan forhindre det med bedre teknikk?

 

Sett kverulanter som deg før på treningssenteret som fortsetter å trene feil på knebøy og blir borte i ukesvis pågrunn av skader de KUNNE har forhindret med noe så enkelt som en teknikkendring.

Men hey, din rygg ikke min! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier ikke at det ER et problem, men at du vil få et problem etterhvert, skjønner ikke hvorfor du vil skade deg og bruke lang tid på hvile når skaden først har skjedd, når du kan forhindre det med bedre teknikk?

 

Sett kverulanter som deg før på treningssenteret som fortsetter å trene feil på knebøy og blir borte i ukesvis pågrunn av skader de KUNNE har forhindret med noe så enkelt som en teknikkendring.

Men hey, din rygg ikke min! :D

 

Spurte du de som skada seg om det var buttwink som tok de? ;)

 

Men du er ikke helt SIKKER altså?

Kan du utdype hva det er du mener med faglig bakgrunn?

Endret av Doofen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sier ikke at det ER et problem, men at du vil få et problem etterhvert, skjønner ikke hvorfor du vil skade deg og bruke lang tid på hvile når skaden først har skjedd, når du kan forhindre det med bedre teknikk?

 

Sett kverulanter som deg før på treningssenteret som fortsetter å trene feil på knebøy og blir borte i ukesvis pågrunn av skader de KUNNE har forhindret med noe så enkelt som en teknikkendring.

Men hey, din rygg ikke min! :D

 

Spurte du de som skada seg om det var buttwink som tok de? ;)

 

Men du er ikke helt SIKKER altså?

Kan du utdype hva det er du mener med faglig bakgrunn?

 

 

Trenger vel ikke utdype det mer, går på erfaringer fra folk og se hva andre driver med og sammenligne det med riktig teknikk i forhold til feil! Men hvis du skal sitte å tviholde på at buttwink er kongen, så skal jeg ikke nekte deg det :D

Lenke til kommentar

Nei det skal jeg ikke tviholde på, men spurte av ren nysgjerrighet broren til ei venninne som er fysioterapeut og svaret hans var at om man ikke har kjent noen som helst slags tilløp eller antydninger til tilløp til smerter eller ubehag så var det bare å se bort fra alle slags kvakksalveruttalelser om temaet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...