Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvakksalveruttalelser? ja jøss fysioterapeuten har nok rett det skal jeg ikke nekte på, men ingen reagerer likt på styrketrening, og hvorfor ikke forbedre teknikken din når du har muligheten, istedet for å fortsette slik du gjør og ha en enda større risikoprosent for skade? :hmm:

Jeg skal forbedre noe helsepersonell sier er greit i utgangspunktet?

 

Nå gjør du meg veldig usikker på hva du faktisk mener...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

. Jeg misliker bare veldig sterkt at folk bruker utstyr som en krykke.

Og der er vel hovedproblemet her... Makan til navlebeskuende holdning. Jeg blir matt. Signaturen din blir ganske morsom, i alle fall.

 

håper virkelig du mistolker utsagnet mitt! For et par sider tilbake ble en fyr latterliggjort fordi han curlet med belte på, MAO, bruker utstyr som en krykke.

 

Vennligst utdyp hvorfor du mener det er feil!!!

 

Det er en vesentlig forskjell på å bruke utstyr på en feil måte og/eller helt uten effekt, og å bruke utstyr som du ikke liker.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

. Jeg misliker bare veldig sterkt at folk bruker utstyr som en krykke.

Og der er vel hovedproblemet her... Makan til navlebeskuende holdning. Jeg blir matt. Signaturen din blir ganske morsom, i alle fall.

 

håper virkelig du mistolker utsagnet mitt! For et par sider tilbake ble en fyr latterliggjort fordi han curlet med belte på, MAO, bruker utstyr som en krykke.

 

Vennligst utdyp hvorfor du mener det er feil!!!

 

Det er en vesentlig forskjell på å bruke utstyr på en feil måte og/eller helt uten effekt

 

 

Noe som jo også var poenget mitt!!

Lenke til kommentar

 

:roll:

Hva i all verden er det for et svar?

Bruke signaturen min som et veikt argument syntes du var gøy, men å faktisk komme med et skikkelig svar blir for dumt!

 

Ehm, jeg har da svart. Du gjentar argumentet ditt, og det har jeg ikke stort å si til unntatt at jeg mener du bommer på sondringen mellom "feil/tåpelig bruk" og "jeg mener man ikke trenger dette utstyret".

 

Poenget mitt er altså at det å klage på andres måte å trene på og la denne provosere deg såpass mye er det stikk motsatte av oppfordringen i signaturen din, og uavhengig av signaturen din er det en ganske trasig holdning. Alle som ikke gjør ting slik jeg foretrekker det er teite og gjør meg skikkelig sinte, liksom.

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Buttwink er vel noko alle har som går heilt ned. Å eliminere den fullstendig veit eg ikkje om er så lett, eller i det heile tatt går an. Problemet med buttwink er at korsryggen mistar spennet og blir i for stor grad aktiv i løftet. Jo dårlegare spenn, eventuelt dårleg mobilitet, jo tidlegare og meir tydeleg blir rumpebevegelsen.

 

Oppi det heile, så er det vanskeleg å sjå på ein video kva som fungerer og ikkje fungerer. Folk er skrudd saman forskjellig, og ein person kan måtte jobbe meir med mobilitet enn ein annan. Nokon har ein kroppsbygning som er perfekt for knebøy. Andre er ikkje like heldige, og må gjerne droppe A2G. Det betyr at det som fungerer for ein person gjerne er fullstendig irrelevant for neste person.

 

Her ser du ein som har bortimot perfekt struktur og mobilitet for knebøy:

 

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=d8kqyCKdFtU#t=320

 

Han klarar fint A2G utan noko særleg bevegelse i baken. Dette er riktig nok utan vekter, men utgangspunktet er likevel svært bra.

 

Men det ser ut som enkelte ikkje evner å sjå forbi sin eigen oppfatning og erfaring om ting, og vel å prøve å latterliggjere andre for det.

 

Jeg håper virkelig du mistolker utsagnet mitt! For et par sider tilbake ble en fyr latterliggjort fordi han curlet med belte på, MAO, bruker utstyr som en krykke.

Vennligst utdyp hvorfor du mener det er feil!!!


Eg ser ikkje heilt samanlikningen med knebøy og vektløftarsko, som er ein heilt normal kombinasjon. Har belte i det heile tatt noko effekt på curl?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ehm, jeg har da svart. Du gjentar argumentet ditt, og det har jeg ikke stort å si til unntatt at jeg mener du bommer på sondringen mellom "feil/tåpelig bruk" og "jeg mener man ikke trenger dette utstyret".

 

Poenget mitt er altså at det å klage på andres måte å trene på og la denne provosere deg såpass mye er det stikk motsatte av oppfordringen i signaturen din, og uavhengig av signaturen din er det en ganske trasig holdning. Alle som ikke gjør ting slik jeg foretrekker det er teite og gjør meg skikkelig sinte, liksom.

 

 

Prøver du misforstå meg med vilje?

 

Smak på dette uttrykket: "Bruke utstyr som en krykke!"

Hva legger du egentlig i det? Trekker du konklusjoner utifra debatten vi hadde om vektløftersko?

 

Isåfall: Jeg mener at man ikke TRENGER vektløftersko for å kjøre knebøy, og ser ihvertfall ikke på det som et must for en nybegynner. Tydeligvis kontroversielt for noen. Jeg følte at Zeph ville ha vektløftersko "fordi da blir alt så mye bedre og rosenrødt". En feil-observasjon fra min side. Jeg har vel aldri sagt at jeg misliker vektløftersko som utstyr! Det herjer en usunn holdning blant flere som beveger seg inn på en gym, en stadig søken etter en "snarvei".

 

Fremdeles uenig i mitt standpunkt? Mener du at jeg HEMMER fitness-verdenen med et slikt utsagn og standpunkt?

 

Blir det for dumt å poengtere dette, eller blir det for dumt å bruke signaturen min som argument hver gang noen er uenig med meg?

 

 

 

Eg ser ikkje heilt samanlikningen med knebøy og vektløftarsko, som er ein heilt normal kombinasjon. Har belte i det heile tatt noko effekt på curl?

 

 

Huh?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Kvifor er det forresten så stor motstand mot å bruke hjelpemidler? Kva er poenget med å gjere ting vanskelegare enn nødvendig? Spesielt når det er snakk om tunge vekter, og eit vesentleg skadepotensiale.

 

Kva oppnår ein ved å drite i alt som kan hjelpe deg med teknikk og sikkerhet? Det er noko eg aldri heilt har forstått. Det blir klaga på at ein brukar utstyr som krykker, men kva ligg det i det? Kva er problemet med å bruke belte på markløft og vektløftarsko på knebøy? Det kan vere nyttige hjelpemiddel for å sikre god teknikk. Å nei så grusomt...

Jeg småtroller nok litt, men se nå litt på det "fra avstand".

Dere har et ekstremt fokus på alt anna enn det viktigste, som er løftinga.

Sko, rett tidspunkt å spise mat på. Helmelk er hellig, og whatnot...

 

Til tider har enkelte vikarierende holdninger når det blir snakk om eksempelvis estetikk og volum.

Det ser ut som om veldig få har konsekvente meninger her inne...

Lenke til kommentar

Jeg småtroller nok litt, men se nå litt på det "fra avstand".

Dere har et ekstremt fokus på alt anna enn det viktigste, som er løftinga.

Sko, rett tidspunkt å spise mat på. Helmelk er hellig, og whatnot...

 

Til tider har enkelte vikarierende holdninger når det blir snakk om eksempelvis estetikk og volum.

Det ser ut som om veldig få har konsekvente meninger her inne...

 

Kva i alle dagar veit du om kva me har fokus på? Det eg diskuterer her inne er ikkje det same som det eg har mest fokus på under trening. Løftinga går sin gang. Det er sjølvsagt det viktigaste oppi det heile, men det er nå mykje det same frå veke til veke. Ikkje så mykje nytt å diskutere frå dag til dag.

 

Eg kan faktisk diskutere kosthald utan å helle nedpå ein liter mjølk under trening og passe på å konsumere tre bananer før eg er ute av døra på senteret.

 

Og korleis er ikkje det å diskutere teknikk å fokusere på løftinga?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå generaliserer du bare Doofen, det var strengt tatt snakk om sko så vidt jeg forstår.

 

Angående buttwink har jeg ikke peiling om det er farlig eller ei, men det er jo noe man har lest om her inne på forumet og på andre "trenings sider". Og det blir en selfølge for meg å prøve og unngå det når jeg har hørt at det kan være uheldig - synes også det ser litt unaturlig ut.

 

Det går jo ikke ut over noe at jeg prøver å unngå buttwink. De lærde strides, men ingen sier at squatting er farlig uten buttwink så derfor er det mitt mål.

 

Herlig nivå her inne i dag, furtne og gretne menn :evil:

Lenke til kommentar

Jeg liker Rich Piana. Han er en av de eneste virkelig store gutta som er 100% ærlig, han kommer heller ikke med så mye sprøyt og broscience som jeg vet mange andre kommer med.

 

http://youtu.be/jp7EUvdFlaU

For å bidra til diskusjonen, som jeg helt ærlig ikke har lest..
Tren utstyrsfritt så lenge du klarer å trene utenom at teknikken eller det svakeste punktet svikter.
F.eks så trener jeg uten belte under knebøy og markløft helt til jeg kjenner at jeg ikke klarer å holde spennet oppe uten belte, først da tar jeg det i bruk.

Støttebånd rundt håndledd bruker jeg kun på de tyngste løftene i benkpress, om jeg har en dårlig dag.

Sko har jeg ikke, men jeg ser ikke noe problem med å bruke sko med oppbygning under helen til knebøy, da dette hjelper mot butwink og at man kan gå dypere med finere teknikk.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...