Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Perfekt på isolasjonsøvelsene ( ikke de store baseøvelsene) i kombinasjon med å holde spennet i reppen uten å senke helt ned eller ta vekten helt opp, men stoppe 5% før sammen med å løfte eksplosivt og senke i 3-4 sek.

 

Da får du 3 effekter samtidig , går under "volum"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjennes ut som en muskel egentlig, er litt på siden av ryggraden. Går sikkert over innen et par dager.

 

Kvar på ryggen? Oppe, korsryggen, midt på?

 

Number uno.

For å trene lats: Wide pull-ups vs Chin-ups?

 

Om eg ikkje hugsar feil så treff pronert grep (overhand) mest på lats, samt at grepsbreidda ikkje betydde alt for mykje. Når det er sagt så finnes det vel like mange meiningar som måtar å utføre det på, men etter mi oppfatning, så er dei fleste einige om at pronert treff lats meir.

 

http://articles.elitefts.com/training-articles/wide-or-narrow-grip-pull-downspull-ups-does-it-make-a-difference-needs-formatted/

Lenke til kommentar

Les denne artikkelen også, av Børge Fagerli.

http://fitnessbloggen.no/ny-kunnskap-muskelvekst/

 

Har testet det selv, og i likhet med mange andre som har kommentert (Både på forum og facebook) så har jeg hatt gode resultater. I øvelser jeg har slitt med å øke i har jeg hatt en stabil økning i når jeg trener på denne måten.

Dag 1: Myo-reps (20-25 + så mange 5-reps-sett man klarer)

Dag 2: Tunge baseløft (2-3 sett med 4-6 reps)

Bare disse to har gitt meg god framgang. Dag 1 blir som en oppvarming til dag 2. Så kan man også supplere med volumtrening (9-12 reps) dagen etter, eventuelt en hviledag i mellom dag 2 og 3.

Lenke til kommentar

Lavkarbo er nå en ting, ikke at det vil ha noe å si på resultatene, kun følesen den gir avhengig av insulinfølsomheten personen har. Men lavkarbo og styrketrening blir noe helt annet en lavkarbo og gåturer med rosa pannebånd og step-vekter i lysegrønn plast.

 

Med styrketrening trenger man karbohydrat som omgjøres til melkesyre som kan fylle opp ATP noe fett ikke kan. Når glykogenlagrene tømmes presterer man dårligere også.

Lenke til kommentar

Nå er jeg på mobil men kroppen kan fint adaptere seg til å i en stadig større grad å forbruke fett til muskelceller, via PPAR-metabolske endringer og da endret feno-utrykk. For mosjonister så går dette sannsynlig like effektivt ved styrketrening da dette stiller lavere krav til glykogenlagrene i forhold til eks utholdenhet. Med det sagt så fungerer fulle glykogenlagrene antageligvis som en "metabolsk sensor" og det lar seg nok ikke fylles helt opp ved et ketogent kosthold. En annen ting er at det mangler godt nok forskning på topptrente og det skyldes vel at ingen har lyst å potensielt ofre karrieren sin på noe som kanskje ikke fungerer like bra eller nesten like bra. KH er rett og slett en raskere form for energi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja fett må frigjøres fra fettvev, transporteres til muskelen, ta seg inn i muskelen så forbrennes. Så forsøke å omgjøre dette til melkesyre om mulig

Det er en langsom prosess i forhold.

 

"Normal karb" - lavkarb ca 100g - ketose , av de 3 ville jeg valgt den nr to om man løfter vekter, men har en insulonfølsomhet som gjør at man fungerer bedre med mindre karb som ca halvparten av oss gjør.

Endret av War
Lenke til kommentar

Drømte i natt at treningsloggen min ble stengt av Zeph. Var tydeligvis ikke bra nok løft der inne, så han mente det var unødvendig at jeg logget. Ble lei meg.

 

Tror jeg henger for mye på forumet.

 

Drømte forresten også at jeg var på et cruiseskip i Nord-Korea med min navnebror Kim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...