Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør dere egentlig når dere når dere er på trening uten å ha energi? Hvordan motiverer du deg da? Hadde en slik dag idag selv om det ikke er vanlig for meg, ble ikke så bra trening

Er ikke ofte det er såpass dårlig med energi, men det skjer jo, og da er det bare å kjøre gjennom uten å tenke for mye på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva gjør dere egentlig når dere når dere er på trening uten å ha energi? Hvordan motiverer du deg da? Hadde en slik dag idag selv om det ikke er vanlig for meg, ble ikke så bra trening

No excuses, du går på gymmen fullfører det du skal, og tar deg en varm og go dusj nåe du kommer hjem.

Lenke til kommentar

 

noen som vet noen måter å tøye på så man kan bli fleksibel nok til å sitte i lotusstilling?

 

Lurer på det samme selv! Tror det er hoftene som er det største problemet hos meg.

 

tok feil, mente egentlig halv lotus, sånn her

 

R+S+22.jpg

 

får det til litt, men ikke ordentlig. Umulig å holde høyre låret horisontalt :p

Lenke til kommentar

Okei, heldige om dere får det til :) Får sjerpe meg litt

Hvorfor ønsker du å kunne det? :) Ble litt nysgjerrig, for kan da ikke være spesielt behagelig å måtte presse seg til en sittestilling?

Selv har jeg mer eller mindre aldri tøyd i hele mitt liv, men sitter lotus mer naturlig enn noen annen måte og kan lett ta begge føttene bak hodet

Lenke til kommentar

Trening er trening. Ligg du med 40 i feber så er det ein ting, men "lite energi" betyr ingenting. Du går på trening, gjer så godt du kan, og går heim igjen. Du kan til og med oppleve å ha veldig gode økter, sjølv om du kjenner deg som ein dass når du går på trening.

 

Du kan få energi av trening, så ein dårleg dag kan bli betre av å trene.

Lenke til kommentar

Hvorfor ønsker du å kunne det? :) Ble litt nysgjerrig, for kan da ikke være spesielt behagelig å måtte presse seg til en sittestilling?

Selv har jeg mer eller mindre aldri tøyd i hele mitt liv, men sitter lotus mer naturlig enn noen annen måte og kan lett ta begge føttene bak hodet

 

Driver og lærer meg sitar, og da er halv-lotus standard sittestilling. tenker det har sine fordeler i styrketrening også å være fleksibel mtp knebøy osv :)

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

 

Okei, heldige om dere får det til :) Får sjerpe meg litt

Hvorfor ønsker du å kunne det? :) Ble litt nysgjerrig, for kan da ikke være spesielt behagelig å måtte presse seg til en sittestilling?

Selv har jeg mer eller mindre aldri tøyd i hele mitt liv, men sitter lotus mer naturlig enn noen annen måte og kan lett ta begge føttene bak hodet

 

Nå mente jeg mest på svar til de som kan komme å ha en god økt selv om de føler seg tappet :) Jeg tror selv jeg kan sjerpe meg litt her så jeg slipper halveisøkter som det ble idag

Lenke til kommentar

Hva gjør dere egentlig når dere når dere er på trening uten å ha energi? Hvordan motiverer du deg da? Hadde en slik dag idag selv om det ikke er vanlig for meg, ble ikke så bra trening

Spiser et stort måltid en stund før trening, kan hende jeg bare utsetter det til neste dag (men det er bedre å bare dra, man angrer aldri på en trening).

Lenke til kommentar

 

 

Okei, heldige om dere får det til :) Får sjerpe meg litt

Hvorfor ønsker du å kunne det? :) Ble litt nysgjerrig, for kan da ikke være spesielt behagelig å måtte presse seg til en sittestilling?

Selv har jeg mer eller mindre aldri tøyd i hele mitt liv, men sitter lotus mer naturlig enn noen annen måte og kan lett ta begge føttene bak hodet

 

Nå mente jeg mest på svar til de som kan komme å ha en god økt selv om de føler seg tappet :) Jeg tror selv jeg kan sjerpe meg litt her så jeg slipper halveisøkter som det ble idag

 

Ah, beklager. Siterte feil person, men Bork Laser skjønte det :wee:.

Angående motivasjon er musikk uten tvil det aller viktigste for meg. Jeg må ha musikk som jeg virkelig trives med. Noen favorittsanger bidrar virkelig til at jeg tar i ekstra midt i en økt

Lenke til kommentar

Hva gjør dere egentlig når dere når dere er på trening uten å ha energi? Hvordan motiverer du deg da? Hadde en slik dag idag selv om det ikke er vanlig for meg, ble ikke så bra trening

Jeg prøver å ta meg litt sammen mentalt. Tar gjerne en kortere og mer effektiv økt. En liten sjokolade og noe energidrikk gjør ofte susen hvis jeg er sliten.
Lenke til kommentar

Jeg synes alltid det er gøy å drive med vektløfting og bøy, selv når jeg har en dårlig dag og lite energi, så trenger aldri motivasjon. Det som er vanskelig er alt assistansearbeidet etter hovedøvelsene, men jeg vet at ved å gjøre de så blir jeg sterkere, og bedre i vektløfting, og kjører alltid gjennom alt jeg skal gjøre.

 

Jeg tror det er viktig å ha en skikkelig grunn til å trene. Om det er fordi du vil ha en deilig kropp, bli bedre i basket, eller være frisk og sunn er det samme, sålenge det er noe som faktisk er viktig for deg.

 

Urelatert: Hva er vanlig forhold mellom smalbenk og vanlig benk? Jeg benker riktignok med støtgrep (litt bredere enn skulderbredde) men har 120 der, og 110 i smalbenk (så smalt jeg kan holde og fortsatt treffe brystet med stanga), og synes det virker litt unormalt, uten at jeg egentlig vet det. Siden bryststyrke er veldig lite viktig for meg personlig, så gjør det ikke meg så mye, men er nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Når man feks i programmer som 5x5 skal kutte 10% ved stagnasjon, er det ikke da egentlig bedre å kutte feks 3-4 økter tilbake?

 

Ta feks to eksempler.

Pers1 løfter 50kg i benk og stagnerer, han må da kutte 10% og havner på 45kg neste økt. Følger man standard 2,5kg økning vil det da altså ta 2 økter før personen er tilbake der han stagnerte.

 

Pers2 løfter 150kg i benk og stagnerer, havner da på 135kg. 2,5kg økning fører da til at han bruker hele 6 økter før han er tilbake på nivået ved stagnasjon.

 

Er det ikke egentlig bedre å si at man fast setter seg tilbake feks 3 økter? At man da får 3 økter på å deloade på og komme seg opp til samme nivå? Så pers1 starter på 42,5kg ved stagnasjon og pers2 starter på 142,5kg.

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Hva gjør dere egentlig når dere når dere er på trening uten å ha energi? Hvordan motiverer du deg da? Hadde en slik dag idag selv om det ikke er vanlig for meg, ble ikke så bra trening

 

Ha et program du følger og logg treningene. Jeg hater å ha "hull" i treningsloggen ;)

Jeg slet mer med motivasjon for å trene før, men med årene har jeg lært at godfølelsen du får etterpå er verdt det x1000 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...