Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derav opprinnelsen av spørsmålet. Hvis man vet man ikke kan trene på noen dager, ergo ekstra hviledager, kan man da kjøre det?

Hva er vitsen? Du gainer ikke mer av det... Se hva War skrev, du krasjer bare CNS. Hvilket ALDRI er gunstig...

 

Eller, jo du kan trene sånn. Om du bruker dop, da kan du tyne kroppen til du selv ikke tør mer...

Lenke til kommentar

God damnit! Kjørte 4x4 intervall idag også, presset meg ganske hardt som sist. Forskjellen er at denne gangen var jeg kjappere å spise etterpå. Fikk dog likevel migrene. Uaktuelt å ta det med ro på løpingen, da jeg synes jeg er treg nok fra før av. Så jeg får vel bare leve med hodepine hver gang jeg presser meg maks :p.

 

Noen som har erfaring med å trene med hoppetau? Vet boksere bruker det en del, og frister å teste litt selv. God kondistrening. Er det slitsomt for knærne?

Jeg er elendig, men med litt trening får man vel inn teknikken, og kan få god kondistrening av det.

Lenke til kommentar

Nervesystemet blir så belastet at hvilen som trengs betyr å kutte treninger/ lenger hvile/recovery.

Ingen hensikt for 99,99% av oss.

 

This.

 

+ At sjanse for teknisk svikt er til stede, og dermed høyere sjanse for skade. Når det er sagt: Det er stor forskjell på og trene tungt og trene seg helt til failure!

 

Det er ikke alltid noe vits og trene for og vise hvor sterk man er, men heller trene for og bli sterkere!

Lenke til kommentar

Hva er vitsen? Du gainer ikke mer av det... Se hva War skrev, du krasjer bare CNS. Hvilket ALDRI er gunstig...

 

Eller, jo du kan trene sånn. Om du bruker dop, da kan du tyne kroppen til du selv ikke tør mer...

 

Sentralnervesystemet er hjernen og ryggmargen. Du skal virkelig trene til failure for å stresse annet enn det motoriske og perifere nervesystemet nok til å påvirke restitusjonen etter en økt negativt. Her snakker vi ikke et sett eller to til utmattelse, da snakker vi en kettlebell i trynet eller stor prolaps. Men uansett failure trening krever mye lenger hvile tid en ved medium/tung trening - så er helt bortkastet med mindre man er på et stevne.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele konseptet kommer fra kroppsbyggere på bol som kjører pyramide ved å ta av vekter og fortsette helt til de sitter kun med stanga og ligger i kramper på gulvet.

Med bol er det andre regler, og selv om de trener "helt feil" så vokser de uansett, de vokser uten å trene også.

 

Det som er tabben til 70% av folka jeg ser som har printet ut noe fra bodybuilding.com eller fra bladet FLEX.

 

De store gutta blir avbildet med produkter fra sponsorer, og programmene de bruker egner seg kun med bol, så å kopiere noe som helst vil garantere fail.

Har noen på 3t der jeg trener 1x i mnd som trener 16 sett i alle øvelsene, og de bærer faktisk rundt på en FLEX-magasin fra 1996.

Lenke til kommentar

Finnes det en tråd for treningsklær/sko?

 

Ja for eks xlife.no

 

Jeg bruker

http://www.x-life.no...210-silver-blue

Disse har 3mm/ tynn såle og er perfekt til baseøvelser og godt grep/ sklir ikke.

 

Så går det mye GASP hos meg ( kaliber gym ) :dremel:

 

http://www.x-life.no...mProdusenter=12

 

Better bodies, den siden har alt man trenger og er norsk.

 

Hvordan vil man se ut på trening?

post-64596-0-75673500-1359554354_thumb.png

post-64596-0-46284400-1359554362_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...