Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

side2.no/m/?articleId=3342384

 

Eg synest det er på sin plass. Det er for mykje "stakkars deg" og aksept av overvekt og dårleg kosthald. Å la borna bli feite og usunne er bornemishandling. Det er bra at nokon tør snakke ut og få ting på dagsorden.

Eg har lese om fleire på Fitnessbloggen som er mobba og utstøytt av vener fordi dei har blitt så sunne og ikkje vil ete på McDonald's kvar dag. Kva feiler sånne folk?

 

Det ser ut som enkelte foreldre trur dei har fått ein hund. Som paret som kalte dottera Ynwa, etter Liverpool-songen You'll never walk alone. Ynwa er uvanleg, men det er jo "in" i dag og i så måte uproblematisk. At ho derimot har fått namnet fordi foreldra er LFC-fans er tragisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig Zeph. Når barnet bikker 80kg før de er 10 år burde barnevernet kobles inn ASAP.

 

Det som feiler folk som er sinte på de som nekter å noengang bli med på Mcdonalds o.l. er at de gir dem dårlig samvittighet for sine egne vaner. Jeg spiser gjerne drittmat med venner, hvertfall hvis jeg ikke er i oppkjøring til å stille (a joke), man skal da leve litt også.

 

 

Jeg har tilfeldigvis også fått navnet som en følge av at foreldrene mine er Liverpoolfans, og jeg er veldig fornøyd :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg syns det er hårreisende at foreldre lar barna sine bli så overvektige. Jeg kjenner flere som prøver å holde barna 100% sukkerfrie så lenge de kan, sånn at de fremdeles kan nyte frukt og ting uten sukker. Har de først fått smaken på sukker og McDonalds er det vanskelig å komme med frukt og speltlompe etterpå..

 

Kanskje det svir litt ekstra for moren, fordi hun vet at hun kanskje burde ha gjort noe for å unngå at hennes SYTTEN ÅR GAMLE datter søker slankeoperasjon?

Kari J. har jo gått hardt ut mot de overvektige før og det ble rabalder da også. Hvorfor vil ingen stå opp og si at joda, de bør kanskje ta ansvar for sin egen vekt?

 

Når det er sagt så har jeg sympati for mange overvektige pga. de sliter med f. eks mentale ting fra oppvekst o.l. som gjør at de spiser og ikke klarer å hjelpe seg selv, men det er for mange som også er "livsstilsovervektige", altså vet ikke/vil ikke trene eller spise sunt, og det burde vi klare å unngå!

 

Edit.

Kari skriver i bloggen:

Jeg har til gode å oppleve et veldig overvektig barn som har to normalt aktive, relativt slanke foreldre. Det er foreldrene som har lært barna den fete livsstilen. Hele familiekulturen må til livs. Jeg skulle ønsker familier kunne fått bistand i hjemmet lenge før det går så langt som det gjør for stadig flere.

JAAA!! :thumbup::thumbup::thumbup:

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Liker Kari mer og mer. Selv om hun får kjeft for det altfor ofte, fortsetter hun å ta bladet fra munnen og si det hun mener.

 

Fra kommentarfeltet til side2:

 

Med den holdningen Jaquesson har til overvektige tror jeg ikke hun er rette person til å redde verden fra fedme. Har man et budskap man ønsker å fremme, får man i det minste gjøre det med respekt. Det hjelper lite å få folk til å føle seg mindreverdig i utgangspunktet.

 

Ja la oss henge ut overvektige! De har lav selvtillit også skal de bli hengt ut i tillegg. Smart! La oss henge ut andre også. De med fregner pga mye sol, de som er for tynne. Også lar vi de som er "perfekte" være i fred! Idiotiskt!!

 

etc. etc. Det er mange innlegg som er positive til Kari også, men janteloven står sterkt.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Det sitatet til Antonsen er helt konge, han skrev det i en sms (!) til dagbladet etter at jøder hadde sutret over en eller annen spøk i Brille.

 

Gjengir hele sitatet for å spre det glade budskap:

 

- Dette oppslaget og denne framtvungne og meningsløse kritikken er et tegn på hvor dårlig stelt det er på komifronten i Norge om dagen. Vi har falt i tant og fjas-fella alle som en. Vi har åpenbart latt alle mulige grupperinger av forskjellige religioner og minoriter slippe altfor billig unna altfor lenge. Så lenge at noen stakkarer altså forsøker å analyserer en slags nedlatende og sjikanernede holdning ut av selv den platteste vits eller den tynneste stuppe av et harmløst poeng tatt fra toppen av hodet og servert av oss og meg i «Brille». Jeg er flau over at når jeg først skal beskyldes for å sjikanere noen' date=' ikke hadde et mye drøyere, friskere og mer raffinert poeng slå i bordet med, enn det jeg fikk ut av meg i «Brille». Jeg er ikke for jødehets spesielt, men hets generelt. Alle må få litt hver. Jeg tar som komiker, også på vegne av humorstanden, selvkritikk på at vi ikke har klart å gjøre både majo - og minoritetene, og diverse religiøse grupperinger og folk generelt, mer hardhudede og tolerante overfor slengbemerkninger og humoristisk småsjikane. Vi klovner må med andre ord ta oss sammen og brette opp ermene for de har tydeligvis blitt for godt vant alle der ute som trenger en vits om seg. Vi trenger flere vitser og mer humor om alle dem som vil ha seg det frabedt så de ikke begynner å tro at de er hevet over alle oss andre.

[/quote']

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Gjengir hele sitatet for å spre det glade budskap:

 

- Dette oppslaget og denne framtvungne og meningsløse kritikken er et tegn på hvor dårlig stelt det er på komifronten i Norge om dagen. Vi har falt i tant og fjas-fella alle som en. Vi har åpenbart latt alle mulige grupperinger av forskjellige religioner og minoriter slippe altfor billig unna altfor lenge. Så lenge at noen stakkarer altså forsøker å analyserer en slags nedlatende og sjikanernede holdning ut av selv den platteste vits eller den tynneste stuppe av et harmløst poeng tatt fra toppen av hodet og servert av oss og meg i «Brille». Jeg er flau over at når jeg først skal beskyldes for å sjikanere noen' date=' ikke hadde et mye drøyere, friskere og mer raffinert poeng slå i bordet med, enn det jeg fikk ut av meg i «Brille». Jeg er ikke for jødehets spesielt, men hets generelt. Alle må få litt hver. Jeg tar som komiker, også på vegne av humorstanden, selvkritikk på at vi ikke har klart å gjøre både majo - og minoritetene, og diverse religiøse grupperinger og folk generelt, mer hardhudede og tolerante overfor slengbemerkninger og humoristisk småsjikane. Vi klovner må med andre ord ta oss sammen og brette opp ermene for de har tydeligvis blitt for godt vant alle der ute som trenger en vits om seg. Vi trenger flere vitser og mer humor om alle dem som vil ha seg det frabedt så de ikke begynner å tro at de er hevet over alle oss andre.

[/quote']

Quoted for truth. Atle Antonsen er konge.

Litt tjukkere hud hadde ikke skadet. Det gjelder for øvrig ikke bare overvektige.

Lenke til kommentar

Såg ein smarting her ein dag som curla i knebøy-racket med olympiastang.

 

jackie-chan-wtf.png

 

Er flere der jeg trener som curler i knebøyracket.

De curler riktignok 60kg osv...

Kva er feil med det, så sant ingen skal bruke racket? Gjorde det sjølv, på grunn av større utbytte av å trene med olympiastang framfor EZ-stang.

På gymmen er det ikke alle som ikke er blottet for sjenanse som spør om det er ledig eller tilkjennegjør dette... Gjelder ikke meg da, jeg er ikke så redd for å prate me folk... :thumbup:

 

Uansett, hvis jeg skulle kjørt bøy og der sto en fjortis å curla der så hadde han blitt tyngre, tilsvarende den vekta han curla... Han hadde nemlig fått gratis jerntilskudd hos meg, analt... :mrgreen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...