Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Snaue tre måneder på bulk snart, er det på tide å deffe allerede? :O Jeg begynner å bli irritert på speilbildet.

 

Kjenner meg så alt for mye igjen i det der. Men jeg har kasta bort alt for mye tid på å jojo-deffe :p Så nå skal jeg faen meg bare bli feit og svær! Deffe får man gjøre til våren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bulket i snart 4 år nå. Tanken på å deffe har ikke streifet meg. Jeg er overbevist om at hvis man klarer å øke kroppsvekten sakte og kontrollert samtidig som man holder en fettprosent som er sunn, men også en man selv er komfortabel med, så er bulking over lang tid det som er mest effektivt for å bygge muskelmasse. Det gjelder å stille realistiske forventninger til seg selv. Man kan ikke øke mye i muskelmasse over relativt kort tid uten å bli litt bløtere, og det må man ha en mental aksept for. Man kan heller ikke være skrapet året rundt som nybegynner, fordi da gror man saktere. Det gjelder å finne en balanse, ha kontinuitet og holde den over lengre tid. Da kommer merkbar fremgang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tanken min angående bulking fremover er at jeg tar det som det kommer. Først ser jeg an hvor sexylubben jeg har blitt i februar. Om jeg er misfornøyd med resultater fortsetter bulken utover, hvis jeg ser på det som godt nok så sikter jeg på sommerformen 2012. Så får jeg heller ta det skrittet tilbake deffinga blir, men jeg trener mye for å se bedre ut enn jeg gjorde, så...

Lenke til kommentar

Er klar over at mange er villige til å gå langt for å slippe å trene, men dette er bare håpløst. Har ikke blitt så oppgitt siden jeg leste dette.

Latterlig. Folk skal ha alt gratis, det er ikke snakk om å legge ned litt arbeid og viljestyrke i NOEN FORBANNA TING. :thumbdown: Selv om han ikke kan gjøre "løpetreningen" sin så finnes det fint andre måter å gå ned i vekt på. At han jobber i en butikk burde jo bare gjøre det enklere å spise sunn lunsj osv, han har jo faktisk alt tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Fant ut igår at jeg tydeligvis har trent markløft feil i alle år! :D

Har knota litt med markløft og knebøy sjølv dei siste treningane.

 

Markløft: Rompa høgare opp i startposisjon, meir bøy framover med overkroppen. Sjølve løftet er synkronisert der alt byrjar samtidig. Overkroppen løfter, beina retter seg opp. Eg har tidlegare gått alt for langt ned med rumpa og blitt for vertikal med overkroppen.

 

Knebøy: Som dei fleste blir det ofte ein dupp med overkroppen i begynnelsen av løftet opp igjen. Eg har no jobba med å begynne frå bunnposisjon ved å løfte overkroppen, blåse brystet fram og opp. Når eg er kome litt opp er det lettare å få lårene i gang. Om det kun er lår og rumpe som jobbar frå bunn vil overkroppen ha problem med å halde følge. Eit bevisst løft med overkropppen samtidig som lårene, eventuelt at overkroppen får ein liten tjustart ser ut til å fungere.

 

På vei ned er det stort sett lårene som jobbar, men når ein kjem heilt ned har og overkroppen bøyd seg litt, noko ein kan sjå heilt nederst på ryggen, der den krummar seg litt i bunnposisjon. Den bevegelsen må reverserast, difor må overkroppen aktivt gjere eit løft ala i markløft for å koma opp igjen. I feil rekkefølge vil overkroppen få ein dupp.

Lenke til kommentar

Er klar over at mange er villige til å gå langt for å slippe å trene, men dette er bare håpløst. Har ikke blitt så oppgitt siden jeg leste dette.

 

Hvis man ikke får i seg noe fett vil kroppen gjøre ALT for å holde på det som allerede er lagret. Disse diettene gjør jo absolutt det motsatte av hva som trengs. :thumbsdown:

Så du anbefaler med andre ord at folk spiser potetgull med rødfilla dipp etter trening for å få i seg fett?

Lenke til kommentar

Er klar over at mange er villige til å gå langt for å slippe å trene, men dette er bare håpløst. Har ikke blitt så oppgitt siden jeg leste dette.

 

Hvis man ikke får i seg noe fett vil kroppen gjøre ALT for å holde på det som allerede er lagret. Disse diettene gjør jo absolutt det motsatte av hva som trengs. :thumbsdown:

Så du anbefaler med andre ord at folk spiser potetgull med rødfilla dipp etter trening for å få i seg fett?

Jeg vil iallefall ikke anbefale å kutte fettinntaket til 0% slik som han som bare lever på 1 frukt om dagen. Bodybuildere har ofte 1 spisedag i uka noe som hjelper positivt til utvikling

Endret av hurts.when.IP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...