Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg personlig tar sånn der hendene bak en benk og ned med rompa, opp igjen osv.

Den øvelsen fungerer ein periode, men du får fort nok styrke til at du kan ta 15+ repetisjonar, då byrjar effektiviteten å gå ned. Eg tok den øvelsen ein periode, men til slutt hadde eg beina høgt oppe og tok likevel over 15 reps, difor gjekk eg over til øvelser med vekter som ein kan auke.

 

Triceps press med armane bak hovudet er ganske grei. Smalbenk, kabelpress, skull crusher etc.

Eg tar JM-press, i tillegg blir triceps belasta under benkpress, push-ups og litt på skulderpress.

 

Det betyr ikkje allverdens kva øvelse du tar, så lenge den er effektiv og har progresjon.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

For å øke motivasjonen mye mer og gjøre treninga litt mer interessant, tenkte jeg å skrive dagbok, der jeg velger å trene 3 ganger i uka, og notere hvor mye jeg klarer uke for uke.

Noen som gjør dette?

Ja, og det burde imo absolutt alle som trener styrke også gjøre :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

For å øke motivasjonen mye mer og gjøre treninga litt mer interessant, tenkte jeg å skrive dagbok, der jeg velger å trene 3 ganger i uka, og notere hvor mye jeg klarer uke for uke.

Noen som gjør dette?

Ja, og det burde imo absolutt alle som trener styrke også gjøre :)

Absolutt enig. Du får så mye mer struktur på treninga. Du vet akkurat hvilke øvelser du skal ta (dette kommer jo ikke bare av at du logger, men også å ha et ordentlig program du følger og ikke bare læffer rundt og trener litt på det du føler) og hvor mye du tok forrige gang og dermed hvor mye du skal ta denne gang. Mao er det lettere å følge med på progresjonen.

 

Personlig logger jeg alle øvelsene med Android-programmet JeFit og i tillegg på Fitocracy når jeg kommer hjem. Det å vite at noen kompiser og noen forum-dudes titter innom på hva jeg driver med på gymmen gir litt ekstra motivasjon samt at poengsystemet og achievementene er en ekstra faktor.

 

 

Edit:

 

Tenker dette gjelder de fleste, venstrearmen min er mye svakere enn sin høyre venn :hrm:

Hvordan får man rettet opp dette ?

Jeg er venstrehendt og har det motsatt (kanskje ikke så overraskende). Klarer stort sett alltid en eller kanskje til og med to reps flere på venstre arm i biceps curls. Bryr meg ikke nevneverdig om dette, spesielt ikke siden det er ikke er noen synlig forskjell på armene.

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Tenker dette gjelder de fleste, venstrearmen min er mye svakere enn sin høyre venn :hrm:

Hvordan får man rettet opp dette ?

Runk med venstre hånd og styr datamusen med høyre hånd.

 

Hvis du løfter det samme med venstre som med høyre jevner det seg ut etter en stund. Ikke ta bicepscurl med tyngre manual i høyre enn i venstre hånd, det er en super vei til fiasko. Vær obs på teknikk i øvelser der du bare har "èn" belastning (push downs, benkpress osv) slik at du benytter begge armer like mye.

Endret av miicard
Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg ALLTID '' Jeg har en kneskade så kan ikke ta knebøy'' når jeg spør gutter som går/har gått på fotball om de kjører knebøy? Får nesten alle som spiller fotball kneskader?

 

Tjaaaaaaa.. Jeg har selv spilt fotball (spiller ennå, men ikke så mye som før), og husker jeg prøvde litt knebøy når jeg begynte trene vekter. Knærne føltes veldig tighte ut, føltes som di er et lite sekund fra å ryke. Men nå når jeg tar knebøy er stølheten borte og jeg har ingen problemer med knærne.

 

Skal ikke si noenting for sikkert, men jeg antar det er denne "tighte" følelsen + eventuelle andre faktorer som gjør at fotballspillere viker fra denne øvelsen. Noe som er synd igrunnen for jeg har blitt en mye bedre og sterkere fotballspiller etter jeg begynte trene beina slik jeg gjør nå.

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg ALLTID '' Jeg har en kneskade så kan ikke ta knebøy'' når jeg spør gutter som går/har gått på fotball om de kjører knebøy? Får nesten alle som spiller fotball kneskader?

Alle som spiller fotball er noen fittetryner som er mer opptatt av frisyren enn spillet så ja...

 

De eneste unntakene jeg er villig til å la passere som menn på fotballbanen er Vinnie Jones og Eric Cantona, men de spiller jo ikke lengre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...