Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

hvor finner jeg fastwrite? og jeg tror det er et eller annet galt på maskinen min eller noe sånt. kjørte 05, med defaults på kortet 8x1.4 og uten overklokk - jeg fikk 2705! NOE er galt? hadde  i starten 17fps, og det ble aldri høyere!

er ikke feil det.... le du har ja? ut av eska er det ikke stort bedre enn\like bra som 9800pro som har det samme som du sier.

fastwrites finner du i bios når du starter opp skal vell ligge under chipset settings elns gjør det her iallefall.

modd det uten å klokke det og du vil se et betydelig bedre resultat mitt nu @16x1,6 fikk nesten 3900 uklokka

 

nå har jeg 4355 skal klokke lengre men foreløpig inntil jeg har bedre kjøling og voltmod så kjører jeg 385/885

 

med mod og klokking kan du forvente fps økning på rundt 10 ekstra fps i begynnelsen når de står inni det skipet sitt

Endret av F-14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på følgede:

 

Skal ikke Gainward 6800LE ha 12 pipes i utganspunktet?

 

(dette er hva jeg fikk frem i Riva Tuner: )

 

http://128.39.14.14/~lotw/RivaTuner02.jpg

 

Dette var det jeg fikk fram da jeg skulle sjekke hva som var deaktivert:

 

http://128.39.14.14/~lotw/RivaTuner01.jpg

 

 

 

Jeg har nå aktivert det som var deaktivert og har nå følgende...

 

http://128.39.14.14/~lotw/RivaTuner03.jpg

 

 

jeg er nå litt nerve for at jeg har gått for langt i min tweaking....

 

 

Men vis det er slikt at kortet skal ha 12 Pipelines men bare har 8 grunnet resten er disabled fra produsent (mest sannsynelig grunnet de er defekte), er ikke dette en reklamasjons grunn?

 

PS. fikk noen små feil i 3DMark03 etter jeg åpnet de resterende pipes'n og har en kjerne temp på 66 grader C (og jeg har enno ikke klokket kortet...)

 

"Whats a guy to do?"

Lenke til kommentar

6800LE har 8 pipes som standard.

 

Jeg klarte 12x1,5vp på mitt Gainward 6800LE kort. Laber OC også: 340/800 (ikke helt makset).

 

Kortet ble bestilt på komplett 23.12.04.

 

EDIT: noen som har prøvd en VGA-silencer på dette kortet? Lurer på om minnekjølingen går under denne. Ikke at kortet blir spesielt varmt, men jeg liker ikke bråk...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Jeg har Gainward 6800gt (alle pipelines allerede aktivert fra produsent). Det jeg lurer på er om det går ann å åpne flere vertex shadere, eller er disse også aktivert fra produsent? Takk, takk for svar!

PS. Expert tool ruler!

 

Før overklokking 11256 poeng i 3dmark03

Etter overklokking 12903 poeng i 3dmark03

 

Håper jeg treffer 13000 med rivatuner! :D

Lenke til kommentar

Har fått en GF 6800 LE for par uker siden. Åpnet 16x1,6vp. Ser ut som om alt funker bra foreløpig. Har ikke hatt tid til å laste ned noen av de 3Dmark test programmene, men prøvd å spille UT og det gikk fint. Eneste ting jeg syns er merkelig er at meny vinduet i UT blinker litt på kantene. Selve spillet går glatt. Kan jeg si at alt er i orden? eller må få bort det blinkingen i meny vinduet i UT?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Var nettopp til en kompis som hadde bestilt et Club3d 6800LE

Funka fint på 16x1,6vp :w00t: !

Fikk veldig svake blåe sirkler i 1 scene i 3dmark03. Det var da kameraet går oppover mot trærne etter frosken. Og så fikk vi veldig småe blåe prikker i MENYENE i spill, men ikke når vi starte spillene. Funka kjempebra da!

Så vi holder det sånn :):thumbup:

 

Specs: 2,53 Ghz P4. 768 Mb Ram, og vi fikk 8432 3dmarks03 :)

Endret av Kilko
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd å åpne det jeg kan på mitt Gainward GeForce 6800 LE og jommen gikk det ikke fint på 16x1,6vp gitt! :thumbup: Det ser i all fall bra ut i de spillene jeg har testet med hittil i tillegg til 3dMark programmene, så da regner jeg med at alt er i orden.. Gikk opp nesten 3000 poeng i 3dMark03 og rundt 1000 i 3dMark05.

 

Men man er jo alltid sugen på mer. ;) Derfor tenkte jeg å undersøke litt nærmere på hvilke overklokkingsmuligheter dette kortet har. Hvor mye kan man egentlig tyne ut av kortet med orginal kjøler og vifte?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått Gainward 6800 LE .. jeg får bare 12x1.5vp hvis jeg har noe høyere så får jeg noen røde prikker i 3dmark. Jeg har heller ikke enabla der det står HW masked yes.. er det riktig? når jeg ikke har enable disse så får jeg ikke røde prikker.. Men i HL2 og i 4 gametest på 3dmark03 så får jeg noen svarte streker som flasher rundt i bildet. På HL 2 får jeg masse skit som blinker rundt omkring. det får jeg forøvrig når jeg har default settings i rivatuner. Og når jeg tester Far Cry autodetect settings kan jeg bare ha Low på advanced settings... stemmer dette? eller er det noe galt med kortet?

 

Hva er galt?

 

P4 2,4

512 mb ddr

abit a17

Gainward 6800LE

Lenke til kommentar

kjøpte et club3d 6800 (vet ikke om det er LE eller NU.. siden det har 12 pipes er det vel NU?)

 

har hatt aldri hatt artifacts bortsett fra en litt for bresk klokk på 410 mhz core og 810 mhz minne.. med 16 pipes og 6 shadere...

 

3dmark03 - 10343 p 370mhz/790 16x6vs

3dmark05 - 4300 p 370mhz/790 16x6vs

 

dette er med stock kjøling... hadde litt problemer i begynnelsen med klokking... den ville liksom ikke klokke i det hele tatt... fant ut at det som gjaldt var å klokke kortet uten å ha pipsene og shadern åpne..og deretter åpne de... noen andre som har det slik?

har nesten ikke hatt artifacts i det hele tatt, det som regel har skjedd når det har vært ustabilt er at 3dmark03/05 har bare låst seg og bidlet har stått stille...tror kanskje jeg har kommet til steget der jeg må øke volten på core?... noen som vet hvilket program jeg kan bruke til dette?

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Fikk låst opp mitt XFX 6800 dual dvi til 12x1.6vp, fikk ingen artifacts i 3dmark :D, men testen hopper automatisk ut når den kommer til cpu test :p alt annet fungerer.. spille i lengre tid osv.

 

edit: fikk det tilslutt til å funke 4221 poeng, bittelittoverklokket(blir veldig varmt, varmt i kabinettet mitt fra før av :p ca 82 grader nå).

 

amd 64 3400+

1024 ddr-ram

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...