Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan ikke jeg trykke på customize? har nx 6800

Hei

 

du må trykke på install først :yes:

 

Mvh

 

Stoneheart

Har gjort det, se på bildet

oppss! sorry... trykke på drop-gardina, velg customize ;)

 

 

 

Stoneheart

drop-gardina, hvor finner jeg det?

Rett over customize knappen.... der står det... determine by VGA-bios. trykk på drop-knappen på siden, velg customize.... så kan du trykke på customize knappen.

 

Mvh

 

Stoneheart

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke jeg trykke på customize? har nx 6800

Hei

 

du må trykke på install først :yes:

 

Mvh

 

Stoneheart

Har gjort det, se på bildet

oppss! sorry... trykke på drop-gardina, velg customize ;)

 

 

 

Stoneheart

drop-gardina, hvor finner jeg det?

Rett over customize knappen.... der står det... determine by VGA-bios. trykk på drop-knappen på siden, velg customize.... så kan du trykke på customize knappen.

 

Mvh

 

Stoneheart

tusen hjertlig

Lenke til kommentar
Veldig n00b men here goes: "Hva er pipelines, og kan man ødelegge noe ved å låse opp pipelines med Rivatuner?"

 

*skamme seg*

romstert litt rundt, å fant dette på guru3d :

 

Let me explain briefly what happens in the pipeline for you to understand its importance, each pixel that is rendered on your screen goes through a pipe where it'll receive its complex color/effect etc. Each time that pixel is altered it'll pass through the pixel pipeline, one pass is one clock cycle. You can imagine going from 8 towards 12 or 16 pipes can bring you a dramatic performance increase. I have to note here that these are not theoretical pipelines as rumored by some websites prior to the product announcements. They are scalable though, each pipe is available at any time in sets of 4. Where NV35 was stereotyped as 4x2/8x0 architecture, the NV40 is 16x1/32x0 or in the case of the standard 6800 1x12.

 

Om kortet tar skade av å åpne disse?... Du skal nok ha veldig uflaks hvis kortet blir ødelagt av det. Dette gjøres på eget ansvar :yes:

 

Mvh

 

Stoneheart

Endret av Stoneheart
Lenke til kommentar
Veldig n00b men here goes: "Hva er pipelines, og kan man ødelegge noe ved å låse opp pipelines med Rivatuner?"

 

*skamme seg*

romstert litt rundt, å fant dette på guru3d :

 

Let me explain briefly what happens in the pipeline for you to understand its importance, each pixel that is rendered on your screen goes through a pipe where it'll receive its complex color/effect etc. Each time that pixel is altered it'll pass through the pixel pipeline, one pass is one clock cycle. You can imagine going from 8 towards 12 or 16 pipes can bring you a dramatic performance increase. I have to note here that these are not theoretical pipelines as rumored by some websites prior to the product announcements. They are scalable though, each pipe is available at any time in sets of 4. Where NV35 was stereotyped as 4x2/8x0 architecture, the NV40 is 16x1/32x0 or in the case of the standard 6800 1x12.

 

Om kortet tar skade av å åpne disse?... Du skal nok ha veldig uflaks hvis kortet blir ødelagt av det. Dette gjøres på eget ansvar :yes:

 

Mvh

 

Stoneheart

Det er vel bortimot umulig å ødellegge et kort med soft modding, men om så skulle skje så kan jo ikke nettbutikken du kjøpte det fra se det. Og du får nytt på garantien.

Lenke til kommentar
Hvis jeg åpner disse pipelinene vil det funke eller gå galt med en gang... eller kan det gå galt etter en tid? Og hvordan åpner jeg en og en? Utifra guiden så jeg bare to plasser jeg kunne åpne og da gikk man fra 8 pipes til 16

hei

 

Virker alle vil du ikke se artifacts og annet grafikk krøll når maskinen har rebootet og kjørt 3dmark03/05, spill etc... Om du ikke ser artifacts og kan klokke kortet med rivatuneren, coolbits, x-tool eller hva du nå en vil bruke, er alt i skjønneste orden of du kan sende noen varme tanker til shopen du kjøpte kortet hos.

 

Får du artifacts må du slå de av igjen, for så å åpne 1 av gangen for å se hvilken av quadene det er som lager krøll....

Samme med shaderne....

 

Hver av hakene som er disablet øverst er 4 pipes

De nederste er shaders, disse åpnes 1 og 1.

 

Lykke til :thumbup:

Endret av Stoneheart
Lenke til kommentar

OK regner med jeg skal teste ut dette... Skal bli en grafisk forbedring ja... Fra mitt Radeon 9600 PRO...

 

Får du artifacts må du slå de av igjen, for så å åpne 1 av gangen for å se hvilken av quadene det er som lager krøll....

Samme med shaderne....

 

Blir ikke kortet varig skadet da?

 

 

*krysse fingre*

Endret av Odland81
Lenke til kommentar

Det blir som når du klokker et kort for langt... artifacts!, klokker du ned igjen så forsvinner de.

 

Som sagt du skal nok ha max uflaks hvis du totalhavarerer kortet ditt ved å softmodde det.

 

Selv fikk jeg åpnet alt.... men da var kortet ikke mulig å klokke+ at det oppførte seg hakkete i Colin 04 og Richard Burns Rally... så jeg prøvde meg frem og er stabil å fin på 12x5 :thumbup:

 

Stoneheart.

Lenke til kommentar
Hva om jeg prøver dette på mitt geforce 4 ti kort ?

Har ikke prøvd..og vet ikke så mye om det heller...

Gf4 har alle pipene det kan ha enablet. Akkorat her er det snakk om kort basert på nvidia sin 6800 brikke og le og nu varianten. Gikk i sin tid også på ati sin 9500->9700 og 9800se->9800. I det hele tatt for at noe sånnt som dette skal være mulig så må kortet du ha kjøpt være basert på samme chip som det du prøver å låse det opp til.

Lenke til kommentar

Vel, om du leser gjennom tråden så finner du det ut. Eller så kan jeg bare si det med en gang: Om man har flaks og har medgjørlige komponenter på kortet, kan man låse opp slik at man går fra å ha 8 pipelines og 4 vertex (prosessorer?) til å få 16 pipelines og 6 vp´er.

 

Mao: Du kan få et kort som nesten er like kraftig som et 6800 Ultra (bortsett fra at du fremdeles har lavere klokkefrekvens og bare ddr1 minne)

Lenke til kommentar

måtte prøve dette jeg også :p

 

Test er tatt med 3Dmark03

 

Standard settings på skjermkortet: noe og 6600

12 Pipelines og 1,5 vp: noe og 8000

 

skal teste med 16 nå :) resultat kommer strax

 

back from testing..

 

med 16 pipelines og 1.6 vp: 8925 :) gikk jo ganske smertefritt dette

Endret av Roesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...