Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Newbie sp.mål: Artifacts er når det kommer opp litt rare trekanter og slikt i grafikken i f.eks. spill? Spesielt nær lyseffekter og skygge kanskje?

Klarte å får mitt Gainward 6800LE til 12 pl og 6 vp...er det hensiktsmessig å beholde dette, eller er det like greit å skru tilbake til default for å unngå potensielle skader på kortet. Vil ikke ha det ødelagt.

Takk!

Lenke til kommentar

Tenkte på å bytte ut mitt gamle gode 9800pro med vga silencer og xt bios med et 6800le. Men ser ut som det er mye tull med disse kortene. Først bios problemer, så video encoding som ikke fungerer som ønsket, og nå problemer med blackouts. Litt av vitsen med å bytte til 6800le er jo for meg å prøve å få det låst opp. Ellers så er jo kortet ikke noe særlig bedre enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Fått låst opp kortet mitt til 16x1.6vp men får ikke klokket det overhodet. Er det noe som må gjøres først?

Hvilket kort har du? Ikke det at jeg vet noe om klokking, men jeg vurderer å kjøpe meg et nytt kort.

Jeg har Gainward 6800LE som så mange andre her. Ikke hørt noe om at det er noe man må gjøre før man begynner å klokke kortet, men mitt vil ikke klokke overhodet. kan ikke klage for får jo over 9000poeng i 3dmark03 med kortet, men skulle gjerne likt å vite hvorfor det ikke får klokket!

Lenke til kommentar
Fått låst opp kortet mitt til 16x1.6vp men får ikke klokket det overhodet. Er det noe som må gjøres først?

Hvilket kort har du? Ikke det at jeg vet noe om klokking, men jeg vurderer å kjøpe meg et nytt kort.

Jeg har Gainward 6800LE som så mange andre her. Ikke hørt noe om at det er noe man må gjøre før man begynner å klokke kortet, men mitt vil ikke klokke overhodet. kan ikke klage for får jo over 9000poeng i 3dmark03 med kortet, men skulle gjerne likt å vite hvorfor det ikke får klokket!

Er en del som har problemer med klokking etter å ha åpnet pipes... desverre...

Lenke til kommentar

Kortet gjør en intern test (altså ikke noe du kan se på skjermen) på om det kan kjøre på den hastigheten du spesifiserer, og denne feiler tidligere eller er litt rar hvis du har 16 pipes. Prøv å klokke med 8 pipes først, så gjør det samme for 12. Med 12 skal du kunne klokke ganske bra.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Virker som om alle med gainward kort har hatt en vellyket åpning av pipene.

Kan det stemme? :)

 

Edit: Venter foresten et Gainward 6800le kort i posten snart. :tease:

Edit2: skrive feil

Nei, jeg hadde Gainward og fikk ødelagt kortet mitt. Selv etter at jeg hadde gått tilbake til default og avinstallert Rivatuner, fikk jeg svart skjerm under tunge 3d spill. 1900 spenn ut vinduet =(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...