Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Wordpad dokument på ~900 kB? Neppe.

Prøv igjen ved å ta et screenshot med ALT+PrintScrn, åpne mspaint, lim inn og lagre som JPG.

 

EDIT: Beklager at jeg er uhøfflig, men slik er det bare i situasjoner som dette.

 

EDIT2: Siden jeg er i fart kan jeg også nevne at settninger skrives med stor førstebokstav, utropstegn brukes ikke som punktum og at rettskrivning også blir satt pris på på forumet.

 

EDIT3: Er du sikker på at du ikke har ett av de nyere 6800 kortene som ikke har 16x4 tilgjengelig? Hva er navnet på kjernen din?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
eg får ikke de till!

eg kan ikke hukka av de som hann har hukket ev på guiden fordi eg ikke har de!

se bilde!

noen som vet ka eg må jøre?

7170559[/snapback]

Har du prøvd å restarte datamaskina etter at du har huket av? Det er lenge siden jeg har gjort dette her, så jeg husker ikke hvordan det skal se ut etter enabling av extra pipelines. Her er bildet av hvordan det ser ut etter at jeg har huket av det som skal hukes av og restartet PCen. Jeg har foresten 6800LE

post-58106-1162056598_thumb.jpg

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Satt sammen den gamle maskina mi nå, for å sjekke hvordan det er med mitt kort. 6800LE kortet mitt har et Blackscreen problem, jeg får svart skjerm hele tiden, prøvde å fikse det med å lodde på noen kondensatorer istedenfor de gamle og nå kan jeg såvidt boote inn i Windows. Kortet skal i søpla, lei av den BS problem nå.

Naits_89, det er rart at det står N/A på nr. 4 og 13, kanskje du har en nyere utgave som har pipsene lasrkutet? Vet ikke.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Satt sammen den gamle maskina mi nå, for å sjekke hvordan det er med mitt kort. 6800LE kortet mitt har et Blackscreen problem, jeg får svart skjerm hele tiden, prøvde å fikse det med å lodde på noen kondensatorer istedenfor de gamle og nå kan jeg såvidt boote inn i Windows. Kortet skal i søpla, lei av den BS problem nå.

Naits_89, det er rart at det står N/A på nr. 4 og 13, kanskje du har en nyere utgave som har pipsene lasrkutet? Vet ikke.

7176610[/snapback]

 

Eg vet heller ikke, Eg har vel et nyere kort!

Det er fra 04/05 tipper eg!

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar
Hendig guide! Mitt Gainward geforce 6800LE kjører nå 16 pipes og 5 vp, endelig går F.E.A.R. greit i 1024x768. Her var det bare vertex unit 4 som laget artifacts.

5958763[/snapback]

Etter at jeg installerte kortet på en annen maskin er visst alt tilbake til det gamle igjen. Hvordan får jeg det tilbake? Ser ikke ut som det er mulig å trykke på "customize" sånn at moroa kommer opp..(sånn som det står i første post i tråden). :hmm:

 

EDIT: Fikk det til. Jeg måtte trykke på "uninstall" først på samme skjermbilde og restarte maskinen. Så kunne jeg låse opp pipelines som normalt igjen.

Endret av Tor79
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg testet denne guiden på et 6800LE i en eldre maskin:

 

Før: 8pp, 4vp

Etter: 12pp, 6vp

 

Klokket også opp fra 2,4 til 2,6Ghz (Intel S478).

 

Prøvde 3DMark05 før og etter: 2400 -> 3800 !! :D

 

Men så kommer noe underlig: 3DMark05 viste en enorm forbedring, og etter klokkingen føler maskinen også raskere å bruke i Windows XP, men i Battlefield 2/2142 reduseres ytelsen og alt ender opp i en laggefest. :S

 

Noen som kan gi en mulig forklaring på dette? :S

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...