Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Hmm, leste ikke gjennom hele posten her, men har noen prøvd dette på PCI-E utgaver? Funker det?

 

Er litt gira på 2stk 6800LE/NU til mitt kommende A8N SLI.

Hviss ikke må jeg bite i det sure epplet, og kjøpe 2stk 6800GT/ULTRA isteden.

Nå kommer 6800LE i PCI-e utgave :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vel, har fått et Gainward LE kort. Greide 16 Pixel units og 5 vertex units. Har klokka det til 360/920. Ser ut til å funke helt fint. Testet nettopp Doom 3 på 1280x1024, High Quality og 4X Anti Aliasing. Gikk perfekt. Får over 11000 poeng i 3D Mark 2003. Jeg er meget fornøyd. Den ene Vertex uniten var gåen. Hvor mye ytelse taper man på at en Vertex unit ikke er der? Slik jeg har forstått det er det viktigste at man får aktivert mest mulig Pixel pipelines.

Lenke til kommentar
kortet mitt er nå på 16x1.6vp, hvilket kort vil det vært?

Vel.

 

da har du aktivert like mange piplener og vertex uniter som 6800 Ultra og GT har. Bortsett fra at du sikkert kjører lavere klokkefrekvens. Men om du klokker det litt så blir det nesten like kjapt som storebrødrene. Og siden gddr1 minne som du har på ditt LE kort kjører med kjappere latency/timings enn gddr3 minne som GT/ultra har så vil du oppnå høy hastighet på lavere klokkefrekvenser.

 

Koz deg

Lenke til kommentar
Fikk Skjermkortet mitt i går, og fikk modda det til 12x1.6

Ganske så fornøyd ;)

fikk 6500 i 3dmark03 med 8x1.4 og 7600 med 12x1.6.

fikk artifacts på 16x1.4 :hm:

Jeg var heldig og fikk åpnet 16 pipes på mitt og uten artifacts. Fikk dog bare åpnet 5 Vertex units. Den ene ga atrifacts. Men vertex units har ikke så mye å si for ytelsen som pipelines. Hvor høyt fikk du klokket ditt forresten? Mitt kan klokkes til ca. 240/800 core/mem. Trodde tidligere det kunne klokkes mye høyere. Men var ikke stabilt etter flere timers looping med 3DMark. Core clock har mest å si for ytelsen på disse kortene. Siden minnebåndbredden allerede er mer enn nok.

Lenke til kommentar

jeg får ikke til og flashe biosen med nvflash.er der nogen andre måter og gøre det på?har fået åpnet pipes(16x1.6)core 360mhz og minne 865mhz.

tenkte og hæve volten til 1,4v

 

fik det til skalle bare bruke nvflash 4,46.kom nu til core 400mhz og minne 938mhz :D

Endret av monster11
Lenke til kommentar
Fikk Skjermkortet mitt i går, og fikk modda det til 12x1.6

Ganske så fornøyd ;)

fikk 6500 i 3dmark03 med 8x1.4 og 7600 med 12x1.6.

fikk artifacts på 16x1.4  :hm:

Jeg var heldig og fikk åpnet 16 pipes på mitt og uten artifacts. Fikk dog bare åpnet 5 Vertex units. Den ene ga atrifacts. Men vertex units har ikke så mye å si for ytelsen som pipelines. Hvor høyt fikk du klokket ditt forresten? Mitt kan klokkes til ca. 240/800 core/mem. Trodde tidligere det kunne klokkes mye høyere. Men var ikke stabilt etter flere timers looping med 3DMark. Core clock har mest å si for ytelsen på disse kortene. Siden minnebåndbredden allerede er mer enn nok.

240/777 er mitt klokka til ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror det ikke er noe særlig å bekymre seg over, men likevel er det mulig å få problemer med kortet etterpå...

det har skjedd et par ganger ettersom jeg har hørt...

 

Har nå hørt at det går helt fint å få igjen på garantien hvis det skulle skje...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...