Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Mitt Club3D 6800 kjører nå på 16pp,6vp og oc til 400/900(kan mer, men holder der).

Prøvde dette på mitt Club3D 6800, men fikk mange artifacts på skjermen ved reboot, så jeg kjørte raskt tilbake igjen. Ingeting nå. Hvor skadelig er det for kortet å forsøke på nytt, evt. bare med pp eller vp? Er det noe poeng og åpne kun den ene?

Lenke til kommentar

Ettersom ingen svarte, får jeg svare selv:

 

Uten vertex unt åpnet: 8420 i 3DMark03

Med vertex unit åpnet: 8544 i 3DMark03

 

Ser i alle fall å ha en viss betydning ved benchmark, men er usikker på hvor mye det har å si i praksis. Synd at jeg ikke får åpnet de fire siste pipelinene i tillegg. Er det ikke noe håp om å få åpnet disse når jeg får artifacts, eller kan jeg prøve å justere andre innstillinger?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat satt opp en sekundær maskin med et Gainward 6800LE. Ser foreløpig ut til at den ene Pixel Uniten er gåen. Fikk små små grafikkfeil og noen andre rare symptomer. Det kan se ut som det kun er denne som er gåen. Slik at jeg har 12x1,6vp. Dette er jeg faktisk meget fornøyd med. Har fått mer enn jeg betalte for.

 

Hadde et likedant kort i en maskin jeg solgte. Dette greide 16x1,5vp. Og har en jeg jobber sammen med som også har dette gainward kortet. Og han greier 16x1,6vp.

 

I det hele tatt så skal man være fornøyd om man får 12 pixel units. Da betaler man samme pris som det koster for et GeForce 6600GT og samtidig får bedre ytelse. Og om man ikke får åpnet noe så er det bare å klokke det litt og man har samme ytelse som 6600GT. Dermed kan man ikke gjøre noe dårlig kjøp.

 

Edit: Var litt for snar å konkludere. Det viste seg at den den siste pixel pipen også var røket. Det kom bittesmå prikker i 3DMark 05. Prikker som ikke skulle være der. Så nå har jeg kun de 2 ekstra Vertex shaderne aktivert. + at jeg har klokket det endel.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

He, he.

 

Har henta meg bra inn igjen til tross for bare 8 pipeliner. Det har jeg gjort ved pur klokking. Greide nemlig å klokke som faen etter å ha flasha bios til 1.5 Volt. Standard er 1.1 Volt. Kjører jo vannavkjøling så det er ingen fare.

 

Greier nemlig ca. 430MHz på kjerna nå! Og 900MHz på minnet. Og denne klokkingen resulterte i over 9800 Poeng i 3DMark 2003, 61000 i AguaMark3 og 3963 poeg i 3DMark2005!! Og sistnevnte er like mye og litt mer enn en kompis greier på et likedant kort med alle pipeliner åpnet! Men han greier ikke å klokke særlig mye!

 

Men jeg lurer på om ikke disse ekstra pipliner vil vise sin styrke mer når man kjører høy Antialiasing.

 

Jeg har iallefall hentet meg fint inn til tross for min uflaks med dette kortet. Doom3 kjører kjempefint på 1280X1024, High med 2x Antialiasing. Men jeg lurer på om ikke dette spillet benytter seg av mye Vertex grafikk. Disse fikk jeg jo åpnet. Slik at jeg har alle 6 :) .

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har problemer med mitt MSI 6800 np. Etter at jeg formaterte kan jeg ikke kjøre 12x1,6vp lengre, det resulterer kun i masse striper og artifacts. Har Rivatuner 15.7 om det skulle han noe å si. Noen som kan skjønne problemet? Ville vært meget takksam da.

 

Btw, noen som har hatt noe luck med et "umoddbart" og den alternative måten og åpne pipes på? Den måten der du lager ei batch file?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
He, he.

 

Har henta meg bra inn igjen til tross for bare 8 pipeliner. Det har jeg gjort ved pur klokking. Greide nemlig å klokke som faen etter å ha flasha bios til 1.5 Volt. Standard er 1.1 Volt. Kjører jo vannavkjøling så det er ingen fare.

 

Greier nemlig ca. 430MHz på kjerna nå! Og 900MHz på minnet. Og denne klokkingen resulterte i over 9800 Poeng i 3DMark 2003, 61000 i AguaMark3 og 3963 poeg i 3DMark2005!! Og sistnevnte er like mye og litt mer enn en kompis greier på et likedant kort med alle pipeliner åpnet! Men han greier ikke å klokke særlig mye!

 

Men jeg lurer på om ikke disse ekstra pipliner vil vise sin styrke mer når man kjører høy Antialiasing.

 

Jeg har iallefall hentet meg fint inn til tross for min uflaks med dette kortet. Doom3 kjører kjempefint på 1280X1024, High med 2x Antialiasing. Men jeg lurer på om ikke dette spillet benytter seg av mye Vertex grafikk. Disse fikk jeg jo åpnet. Slik at jeg har alle 6 :) .

4942120[/snapback]

 

Har du flashet biosen på skjermkortet?

I så fall hvordan gjør man det?

Har Gainward 6800GT, men det sier stopp på 409mhz core, så jeg lurte på om de hjalp å flashe bios og så øke volt (kjøper meg ny kjøler i samme slengen) :hmm:

 

BTW, så får jeg 13 588 poeng i 3dmark 03 (klokket), så det holder nok ikke bare å løse opp pipelines nei. (Gddr3 ram) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...