Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ah, fikk mitt msi 6800 i posten i dag. Prøvde straks å åpne pipesene, men neida. Fikk masse lilla flekker i return, men fikk åpne alle vertex shaderne uten problemer. Kjører nå kortet på 400/900 og må si meg stor fornøyd.

Når man åpner alle vertex shaderne, har det noe for ytelsen og si?

Lenke til kommentar

Hei! Fikk mitt Gainward 6800LE fra komplett igår, og jeg prøvde umiddelbart å åpne pipesene på kortet. Etter litt testing fant jeg ut at Pixel Unit 2 var ødelagt.(16x1.6 = artifax, 16x1.5 artifax osv..) Om jeg kjører 12x1.6 er det stor forskjell fra 12x1.5?

Mulig å "reparere" Pixel Unit 2?

 

Når jeg kjører med Pixel Unit2 også så får jeg veldig mye artifacs. Tenkte å teste å klokke ned kortet med 16x1.6 og se om det var bedre enn 12x1.6 overklokket. Men problemet er, jeg kan ikke klokke opp eller ned! :thumbdown:

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Har et geforce 6800gt goes like hell kort. Er det no visst og prøve og låse opp pipelines på korte mitt? Vett ikke helt hva pipelines er ogsånt. Anyone ? Har veldig lyst å få mest muligt ut av korte :) Har nå nyligt prøvd og sette meg inn i klokking av skjermkort.

Du kan kun klokke det. Alle 16 pipelines fungerer som de skal :)

Og vertex-shaderene :)

Finnes masse svar på denne delen av forumet :D

Lenke til kommentar

Naboen fikk et 6800le kort fra komplett og vi åpnet alle pipelines, klarte elegant 3925 i 3dmark05 uten prob. med en 2.8 P4.

 

? mitt er hva tilsvarer det når man åpner alle pipelines på et LE kort? blir det et ultra eller Gt, vi var noe uenige :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser at noen har klokket kortene sine ganske bra. Men lurer på en ting jeg.. Jeg kan bare klokke med gainward xpert tool eller noe sånnt, og kan dra en maksimal klokk på 350/850, hvorfor går det ikke mer?

 

Desutten fikk jeg en bedre score på 330/800 enn ved 350/850(ikke noen artifacs nei), hva kan dette skyldes?

 

kjører 12x1.6 ...

 

3dmark05 3880 Poeng..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kjører kortet mitt på 16x1.5 uten artifacts. Jeg får det til å overklokke, men skjønner ikke hvordan dere får overklokket så mye. Skjermen min blir svart når jeg kjører 3Dmark05 med for eksempel 340/800 og generelt sett blir ikke score noe bedre av å overklokke. Gjør jeg noe feil? :dontgetit:

 

Har foresten en Gainward gf 6800 LE

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har ett Asus V9999GE som hadde 12/5 pipelipper som standard men med rivatuner fikk jeg åpnet opp til 16/6 pipelines ... Ikke noe tull med grafikken, heldigvis. :) Overklokker det til 440/1300 helt greit med standard kjøling, og greier 5800 i 3Dmark05 ...

 

Er mildt sagt fornøyd ja ... :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har ett Asus V9999GE som hadde 12/5 pipelipper som standard men med rivatuner fikk jeg åpnet opp til 16/6 pipelines ... Ikke noe tull med grafikken, heldigvis. :) Overklokker det til 440/1300 helt greit med standard kjøling, og greier 5800 i 3Dmark05 ...

 

Er mildt sagt fornøyd ja ... :yes:

Hmm.... hvis det er DETTE kortet du har, har jeg samme. og da ha jeg et par spørsmål? merket du noen varmeforskjell når du softmoddet kortet? Og hvis du klokket det til 440/1300 (!) fra orginalt, hva ligger tempen din på da?

Lenke til kommentar

Hei, Wazu!

 

Beklager, litt treig reply, men jeg er på jobb så da går det litt treigt.

 

Jepp, det er det kortet! :)

 

Merket ikke noe varmeforskjell etter at jeg softmoddet det faktisk. Tempen ligger på rundt 65 på max load over 40-45min.

Jeg har to 120mm kraftig vifte som går på max som jeg har plassert vertikalt rett over skjermkortet og over CPUen. Det hjelper drastisk på tempraturen men det bråker litt da ....

30dB fra hver 120mm ...

I tillegg har jeg 3stk 80mm vifter som går, og kabinettet er ikke stort heller, så det er jo rene stormen inni der. :)

 

Vurderer å kjøpe meg den nye Thermalright-saken for grafikkort får å få ned tempraturen ytterligere. (Her en en test av den, lekker sak: http://www.ocia.net/reviews/v1/page1.shtml )

 

440/1300 greier jeg ja ... hva greier du da? Har sett tester på nettet der de ikke greier mer enn ca 390 på core helt opp til 470, så det er ganske stor forskjell på dem. Jeg fikk ny strømforsyning for 10-12 dager siden. Med den gamle greide jeg ikke mere enn 420/1200 og da var det ustabilt i tillegg. Men nå med den nye thermaltake PSU'en så greier jeg 440/1300 da, og det helt dønn stabilt også. Sitter bare og gliser og er så fornøyd atte .... :)

Lenke til kommentar

Låste nettopp opp alle pipelines'ene, og de kjørte fint uten artifacts. kjørte 3dmark 91 og 03, men resultatene var ikke helt det jeg hadde håpet. gikk opp fra 16700 til 17000 i 01 og fra 9100 til 10100 i 03. klokket jeg opp til 375/1100, gik 03 scoren opp til 10500. Men da jeg skulle kjøre 05 etter å ha gjort alt dette, fikk jeg bare 2900 i score, mens jeg vanligvis ligger på 4100. Dette er jo litt merkelig, så får se om jeg kan finne ut om det er softmodden eller klokkingen som forårsaker det.

 

Kan nevnes at jeg bare har en 250W PSU (shuttle), så tviler sterkt på at jeg får klokket til noe i nærheten det du har.

 

Kan forøvrig nevne at med en AC Silencer ligger tempen på ca 49 grader idle, og maks 64 under load. merket ikke forskjell fra før og etter softmod/klokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...