Gå til innhold

Doom filmen tar form

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere lest denne DOOM-anmeldelsen? Av 1up.com.

Blodig slakt (av filmen). Slik vi liker det :p

If you're unfortunate enough to still be seated in the theatre by the film's climax, you'll be treated to the often talked about first-person sequence. Switching to the view of one of the Marines, the film attempts to emulate its namesake by trying to fluff its way into something that's actually exciting for once. But what should have been an intense, adrenaline-fueled tour-de-force of blood and action ends up being about as enthralling as Mr. Toad's Wild Ride. Poorly edited and doused in cheesy 80's synth-metal, the grand finale of Doom is about as arousing as picking your nose, and a lot less stimulating.

Jeg har fremdeles tro på at dette blir en kosli no-brainer, tho :D

Skrevet
Den kommer på kino i Norge den 25. November

5105249[/snapback]

Hmm da får vi utdelt hjemmeeksamen :!:

5105309[/snapback]

Eid! :p

5106525[/snapback]

So true, so awfully true :innocent:

Skrevet

Filmen går i boka mi som dårligste Action film noen gang.

Da jeg selv jobber med effekter for film synes jeg at dette var skuffende.

Litt som Alien Vs Predator..så bra grunnlag/Historie og så dårlig directing!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nå har jeg settet filmen. Og jeg må si jeg synes den var bra. Skjønner ikke helt de som sier den var crap. Men alle har lov til sine egne meningen.

Doom - The Movie:

5/6

Skrevet

Har ikke sett filmen, men jeg spår at den blir type TvNorge film som sendes kl 3 på en lørdags natt bare for å fylle sendeskjemaet.

Mitt grunnlag:

Spill -> film

Aldri et godt grunnlag vis ikke regisøren er meget tørr bak ørene

"The rock" som hovedskuespiller

Han er like godt skuespiller som en murstein. Beklager, men synes fyren er totalt talentløs innenfor skuespilling, og han skulle aldri forlatt wrestling ringen.

Total forandring

Rom virus i stede for hell spawns?

Jada, her har man jo forandret nok allerede. Noen som kan hoste en "ripoff" her? Det er jo nesten Resident evil.

Nei, en good Doom film er en Doom film som aldri blir laget. Doom er et spill, lets keep it that way. Desverre ser det ut som Hollywood har et oppdrag med å ødelegge gode spill bare for å få litt av spilleindustriens kake.

Skrevet
Har ikke sett filmen, men jeg spår at den blir type TvNorge film som sendes kl 3 på en lørdags natt bare for å fylle sendeskjemaet.

Mitt grunnlag:

Spill -> film

Aldri et godt grunnlag vis ikke regisøren er meget tørr bak ørene

"The rock" som hovedskuespiller

Han er like godt skuespiller som en murstein. Beklager, men synes fyren er totalt talentløs innenfor skuespilling, og han skulle aldri forlatt wrestling ringen.

Total forandring

Rom virus i stede for hell spawns?

Jada, her har man jo forandret nok allerede. Noen som kan hoste en "ripoff" her? Det er jo nesten Resident evil.

Nei, en good Doom film er en Doom film som aldri blir laget. Doom er et spill, lets keep it that way. Desverre ser det ut som Hollywood har et oppdrag med å ødelegge gode spill bare for å få litt av spilleindustriens kake.

5444185[/snapback]

Vet ikke om TVN ville sent denne, den er kjip. Uff jeg blei skuffa.

Filmen er grei hvis du føler for å skvette og bare se på skyting rett og slett...

Skrevet (endret)

Her er en dementi fra siste PC Zone. Og dette er nærmest religiøse Doom-fanatikere som skriver:

"It seems we've got some apologising to do. Somehow, in stark defiance of our better judgement, we suggested in a previous issue that the Doom movie wasn't going to suck. We were wrong. It does (big time). By way of recompense, if you actually paid for it based on our (tentative) recommendation, you can send in your Doom ticket stub and, provided it's dated before December 8th, we will almost certainly redeem it for a PC Zone goodie bag. And to be honest, even if you only get a damp tea bag and a soiled copy of Railway Sim 2006, its going to be better than Doom.

So what's so bad about it? Well, not everything. In its defence, the film does feel like the games. It's unmistakingly Doom-ish, from the weapons to the monster, and the lack of proper dialogue. Unlike every other game film ever made, it understands - and more importantly respects - the source material, and for this reason alone it is a small step in the right direction for Hollywood.

But having said that, it's still a very, very bad film. The dialogue and acting are stunningly shit in places, even from people we know can act like Rosamund Pike, who looks thoroughly out of place and embarassed throughout. Worse still, the monster are completely wasted, appearing so infrequently they may as well have stayed home.

As for horror elements, forget about it. They promised us an R-pluys, but they've delivered a kid-friendly action film that makes Tremors look like Cannibal Holocaust. It's a bland, plodding and by-the-numbers film whose badness only deepens as it proceeds, and the 'goodness will prevail' plot twist is frankly offensive. Game over man, game over."

Endret av Bitex
Skrevet

The Rock ja :p

Jeg vet ikke alt for mye om denne filmen, men jeg likte ikke helt spillet ...

Dette er en slags "no brain" film. Du tenker ikke, som i saw2, og bare ser på uhyggelige scener med masse blod.

Skrevet

Så den igår og må si det var den dårligste filmen jeg har sett på lenge.

Forskere har oppdaget levninger på Mars med 24 Kromosomer mens vanlige mennesker har 23 Kromosomer. Med 24 kromosomer så gjør man ett menneske om til ett monster om man er ond eller til en superhelt om han er god . Herlig story ikke sant ?

Det som feilte Doom 3 feilte filmen her også, jeg feiler til å skjønne hva som er skummelt med monstre som står der bare og tar imot skudd ?

Klassiske FPS scenen hvor det ser ut som man spiller var oppskrytt, eneste det viste var hvor banalt enkelt Doom 3 var .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...