Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om det finnes flere farger enn det vi kan se!?

Den som hadde funnet opp dette, hadde blitt rik...

 

Evt sperra inne i en militærbase for evig og alltid + at oppfinnelsen "aldri hadde funnet sted"

 

En god begynnelse, er jo å finne opp et stoff som ikke reflekterer lys....

Lenke til kommentar
Hvorfor heter det Biff "Stroganoff"?

Grev Alexander Sergeievich Stroganoff (1733-1811) var livsnyter på sin hals. Overklassefestene i grevens slott utenfor St. Petersburg var berømt over hele Europa for sin nærmest vulgære overdådighet.

Selv da greven ble gammel og tannløs, fant kokkene hans en løsning: Biff Stroganoff, en lett-tyggelig og gommevennlig gryterett basert på mørnet biffkjøtt (ytrefilet), sopp, sennep, tomatpure og rømme.

 

358769.jpeg

 

fra NRK.no ;)

Lenke til kommentar
Bare å sette i gang... :p

 

Tror sort er et godt utgangspunkt, ettersom det ikke er en farge... (?)

 

For det er vel faktisk bare de fargene som er i regnbuen som kan kalles farger ? Og en blanding av noen av de fargene, vil gi resten av fargene vi kjenner til.. Eller no...

Alt er farger, men sort og hvit er ukulørte farger, mens alle andre kalles kulørte farger. :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mye Pepsi Max eller annen sukkerfri brus man tåler før man tar virkelig skade av det, ala Davy Vatne. Drikker _MYE_ Pepsi Max, 3 liter dagen :(. Har ikke funnet ut av dette.

 

EN kamerat av meg gidde meg mange tabletter som viste seg og være svært lakserende. Han gjorde dette enda han visste det. Han gidde meg trippel dose som var anbefalt :(.

Spm er som følger: kan mad dø av avføringsmiddel? Har ikke lyst til å drepe kameraten min, men gi han et helvete han ikke kommer til å glemme. Gir jeg han anbefalt dose skulle man bare tro man bare begynner å "småfise"..

EDIT: Er dette lov? Blir det sett på som forgifting?

 

Noen formeninger?

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
Spm er som følger: kan mad dø av avføringsmiddel? Har ikke lyst til å drepe kameraten min, men gi han et helvete han ikke kommer til å glemme. Gir jeg han anbefalt dose skulle man bare tro man bare begynner å "småfise"..

EDIT: Er dette lov? Blir det sett på som forgifting?

Ja, en kan absoluttt dø av avføringsmiddel: diaree kan lett føre til uttørring av kroppen, og det er dette som dreper mange av de overlevende etter naturkatastrofer der de sanitære forholdene er elendige (kloakk i drikkevann osv).

 

I tillegg er de aller fleste stoffer giftige i store nok doser, det inkluderer også rent vann.

 

Om det er lov å drepe kamerater? Tviler, til tross for mye besynderlig juss i dette landet...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...