Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Greit nok at enkelte har veldig god jobb og tjener mer enn enkelte og ikke vet hva man skal bruke penger penger på. 2 skjermkort til f.eks makse ut effekter på som Crysis 2 eller noe sånt eller kjøre 4 eller 6 skjermoppsett men det trenger man ikke engang 4 skjermkort til. Standard skjermer kjører jo i 60Hz og 3d skjermer i 120-144Hz men trenger ikke 4 skjermkort til det heller. Så det virker mer som om personen overkompanserer for noe her hehe. Men Men driter man penger så driter man penger.

Det er da vell pokker ikke snakk om hva man trenger. Ingen trenger en maskin til kanskje 40K. En maskin til kanskje 5-10K holder for så og si alle. Det er snakk om hva man er villig til og legge penger i og hva man er interisert i.

 

Hadde jeg hatt 40K til overs hadde jeg glatt brukt de på noe lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da vell pokker ikke snakk om hva man trenger. Ingen trenger en maskin til kanskje 40K. En maskin til kanskje 5-10K holder for så og si alle. Det er snakk om hva man er villig til og legge penger i og hva man er interisert i.

 

Hadde jeg hatt 40K til overs hadde jeg glatt brukt de på noe lignende.

Så og si alle uttenom entusiaster, krevende eller bare kresne. (De fleste med slike maskiner befinner seg nok også innenfor de tre siste kategoriene) 5-10k gir deg ikke mer enn en halvkjip opplevelse med et kjedelig skjerm-oppsett som er fremtidsrettet i 10 dager. Men ja, du har nok også helt rett i at det også har noe mer interesse. :)

Lenke til kommentar

Hvor mange kjenner f.eks du som kjører 3x skjermer i 2560x1600 i 120Hz?

Da snakker vi absolutt noe helt annet.

Nå er også slik oppsett like sjeldene å se også da. ^^

Derimot, så trenger du ikke så tung "last" for å få et vanlig SLI/CF oppsett til å knele.

 

Selv ikke GTX 690 klarer 60 FPS i tyngre spill med maks bildekvalitet og 5760x1080 i oppløsning.

For ikke å snakke om 120Hz skjerm eller 7680x1440!

http://hexus.net/tec...urround/?page=3

 

I en annen test:

Er det overkill å ønske mer enn 56 FPS average (som gjerne betyr at FPSen faller en del når du mest trenger den)?

bf3%205760.png

 

 

Eller ønskelig med mer enn 48 FPS i Crysis 2?:

crysis%205760.png

Listen er lang, og vanlig SLI holder ikke til noe mer enn det de fleste ville kategorisert som kraftig lagg med 3 stykk 2560x1440 monitorer, og langt fra optimal ytelse ved tre 1080p monitorer.

Det virker som om en middelverdi på moderne spill legger seg på rundt 40-50 FPS med SLI/CF i trippel-skjerm oppsett.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg sitter her og lurer på hva f**n EK tenkte da de endret design så blokkene begynte å ta opp to spor, det er et helt ubegripelig valg.

 

Du er ikke den eneste. Jeg mener også det er komplett tull av dem å endre GPU-blokkene til å alltid ta to slotter. Med referanse-GTX 680 forstår jeg hvorfor, og også med mange andre skjermkort varianter, fordi skjermkortene ofte ikke kan ta bare én slot om dagen heller.

 

Men jeg syns det er tull at f.eks HD 7970 (referanse-versjonen) tar to...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...