Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok at enkelte har veldig god jobb og tjener mer enn enkelte og ikke vet hva man skal bruke penger penger på. 2 skjermkort til f.eks makse ut effekter på som Crysis 2 eller noe sånt eller kjøre 4 eller 6 skjermoppsett men det trenger man ikke engang 4 skjermkort til. Standard skjermer kjører jo i 60Hz og 3d skjermer i 120-144Hz men trenger ikke 4 skjermkort til det heller. Så det virker mer som om personen overkompanserer for noe her hehe. Men Men driter man penger så driter man penger.

Lenke til kommentar

Greit nok at enkelte har veldig god jobb og tjener mer enn enkelte og ikke vet hva man skal bruke penger penger på. 2 skjermkort til f.eks makse ut effekter på som Crysis 2 eller noe sånt eller kjøre 4 eller 6 skjermoppsett men det trenger man ikke engang 4 skjermkort til. Standard skjermer kjører jo i 60Hz og 3d skjermer i 120-144Hz men trenger ikke 4 skjermkort til det heller. Så det virker mer som om personen overkompanserer for noe her hehe. Men Men driter man penger så driter man penger.

 

Kommer fra mannen med 1866 mhz minne? DET er overkill det. Samme med GTX 680 når GTX 670 yter omtrent det samme, men koster mindre. Dedikert lydkort... pfff, integrert duger vel i lange baner?

 

PC er gøy, stop hating!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Greit nok at enkelte har veldig god jobb og tjener mer enn enkelte og ikke vet hva man skal bruke penger penger på. 2 skjermkort til f.eks makse ut effekter på som Crysis 2 eller noe sånt eller kjøre 4 eller 6 skjermoppsett men det trenger man ikke engang 4 skjermkort til. Standard skjermer kjører jo i 60Hz og 3d skjermer i 120-144Hz men trenger ikke 4 skjermkort til det heller. Så det virker mer som om personen overkompanserer for noe her hehe. Men Men driter man penger så driter man penger.

Nå må du nok være forsiktig med å si hva som bortkastet eller hva som ikke lønner seg for en og en annen. Selv med ytelse som ligger et godt steg forran et GTX 680 i ytelse, så er det ikke i nærheten av å få god nok ytelse i moderne eller semi-moderne spill. Selv med EN 60 HZ skjerm så sliter den å ha en bunnstabil ytelse over 60zFPS i ALLE spill. Hadde jeg hatt tre stykk måtte jeg hatt minst 3 ganger så mye kraft. For ikke å snakke om 120FPS, selv i noe lavere oppløsning. Tenker ikke det er vits med noen beviser eller noe, da dette ikke er tråden for det, men jeg ser ikke noe i veien for slik maskinvare. Ikke er det dyrt i forhold til andre hobbyer heller. Jeg skjønner ikke hvorfor noen ønsker å putte penger i større hus,kraftigere bil etc. ;-)

 

Er uansett fett med HW. :-D

Endret av Andrull
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Greit nok at enkelte har veldig god jobb og tjener mer enn enkelte og ikke vet hva man skal bruke penger penger på. 2 skjermkort til f.eks makse ut effekter på som Crysis 2 eller noe sånt eller kjøre 4 eller 6 skjermoppsett men det trenger man ikke engang 4 skjermkort til. Standard skjermer kjører jo i 60Hz og 3d skjermer i 120-144Hz men trenger ikke 4 skjermkort til det heller. Så det virker mer som om personen overkompanserer for noe her hehe. Men Men driter man penger så driter man penger.

 

Selv sitter du med en pc til overakant av 15K, og så klader du? Noen bruker flere titalls tusen på pc, noen på racing-sykkel, noen på fiske-utstyr, og noen kjøper feite bmw'er og mercedes'er til en halv million. Alle er forskjellige med forskjellige interesser og viktigst av alt, prioriteringer! Man lever bare en gang, så hvorfor ikke unne seg noe spesielt hvis man har muligheten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Greit nok at enkelte har veldig god jobb og tjener mer enn enkelte og ikke vet hva man skal bruke penger penger på. 2 skjermkort til f.eks makse ut effekter på som Crysis 2 eller noe sånt eller kjøre 4 eller 6 skjermoppsett men det trenger man ikke engang 4 skjermkort til. Standard skjermer kjører jo i 60Hz og 3d skjermer i 120-144Hz men trenger ikke 4 skjermkort til det heller. Så det virker mer som om personen overkompanserer for noe her hehe. Men Men driter man penger så driter man penger.

 

Jeg sitter på et 6990 klokket til 2x6970, og jeg sitter også på 3 stk 1080p/60Hz i Eyefinity. Uten Tessellation pack og Texture Pack vil jeg si det går ok å spille med alt på max. Med disse tilleggspakkene har jeg framedrops nede i 0,5-2 FPS. Selv med 1 skjerm sliter jeg med disse tilleggspakkene.

 

DVS 2x6970 + 1 stk 1080p/60Hz +Crysis 2 Med tilleggspakker = unplayable framedrops.

 

Det kan være oppsettet mitt det er noe rart med, men det jeg har lest om problemet viser seg å være realitet. Det er ikke nok kraft.

Lenke til kommentar

Selv sitter du med en pc til overakant av 15K, og så klader du? Noen bruker flere titalls tusen på pc, noen på racing-sykkel, noen på fiske-utstyr, og noen kjøper feite bmw'er og mercedes'er til en halv million. Alle er forskjellige med forskjellige interesser og viktigst av alt, prioriteringer! Man lever bare en gang, så hvorfor ikke unne seg noe spesielt hvis man har muligheten.

Ja det er sant. En god spillemaskin med tanke på pris og ytelse. Feite bmw og mercedes koster mye mer en halv million hehe. Dette er en helt annen pris klasse og ikke akkurat rett og sammenligne det sånn synes jeg. men men
Lenke til kommentar

Jeg sitter på et 6990 klokket til 2x6970, og jeg sitter også på 3 stk 1080p/60Hz i Eyefinity. Uten Tessellation pack og Texture Pack vil jeg si det går ok å spille med alt på max. Med disse tilleggspakkene har jeg framedrops nede i 0,5-2 FPS. Selv med 1 skjerm sliter jeg med disse tilleggspakkene.

 

DVS 2x6970 + 1 stk 1080p/60Hz +Crysis 2 Med tilleggspakker = unplayable framedrops.

 

Det kan være oppsettet mitt det er noe rart med, men det jeg har lest om problemet viser seg å være realitet. Det er ikke nok kraft.

Er nok noe gale med oppsettet ditt. Har selv kjørt 6970 med 3 24" skjermer i Eyefinity og det var akseptabel framerate men 2 skjermkort da ville vært bedre. 4 skjermkort er overkill og det er bare for å vise seg fram.
Lenke til kommentar

Ja det er sant. En god spillemaskin med tanke på pris og ytelse. Feite bmw og mercedes koster mye mer en halv million hehe. Dette er en helt annen pris klasse og ikke akkurat rett og sammenligne det sånn synes jeg. men men

 

Du ser deg blind på den konkrete summen, noe som blir helt feil i denne sammenhengen. De fleste som lusker rundt på denne delen av forumet er her fordi de har dette som en hobby, og da måler man ikke lenger i kroner og øre, men i glede og morro :)

 

Hva er vel noen tusenlapper i året all den tid det er snakk om kvalitetstid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...