Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Valgte det fordi jeg ikke trenger noe større, ett grafikkort holder i lange baner, og jeg monterer inn ett trådløst nettverkskort som man finner i laptoper, samt to disker, en SSD og en lagringsdisk.

Strømforsyning er noe mange overvurderer hva de har behov for, på full guffe bruker jeg ikke mer enn 290 watt. Jeg har da enda 210 watt igjen å gå på, siden det er en 500W strømforsyning i denne modellen.

Litt varmt blir det, men at grafikkortet har referansekjøler er avgjørende i ett lite kabinett, for å få varmen ut. Neste blir trolig vannkjøler, Asetek har en modell med 92mm radiator som passer fint inn her, men den havner på drøye tusenlappen, så det får vente litt. Men du må definitivt tenke litt over valgene av komponenter! Kunne ha putta inn en K-modell, men overklokking er lite aktuelt for meg, så det droppa jeg.

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bygger litt om dagen selv, ble selvfølgelig LD Cooling kabinett med full EK vannkjøling.

 

utstyr:

 

i7 3930K

Rampage 4 Extreme

ASUS GTX680 SLI vmoddet med HotWire 1.3-1.35v load.

Corsair 1600Mhz 4x4GB

XFX 1000W BE

Kingston 240GB SSD

 

Vann:

EK Coolstream 420 + 280

EK Supremacy Copper

EK GTX680 Copper - Plexi (noen som er keene på disse? vil helst ha CSQ).

EK DCP 4.0

EK Single Bay White Acetal CSQ

EK Ekoolant Lime Green

DIV nipler.. 3/8 med 45 og 90gradere

Primoflex hvit slange.

Fractal 140mm black/white vifter

 

Bedre bilder kommer når alt er 100% ferdig.. her er starten:

post-88790-0-85838600-1355906574_thumb.jpg

post-88790-0-79637700-1355906584_thumb.jpg

post-88790-0-41441000-1355906596_thumb.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på antallet og størrelsen på radiator(er), det. Du vil uansett få bedre temperaturer enn en luftkjøler, men spørsmålet er om det er verdt bryet, da det er mye mer jobb med vannkjøling.

Har dårlig med peiling, men tenkte på en toppmontert radiator av passende størrelse i et 800D kabinett, regner med det er nok til å kjøle ned en CPU? Kom gjerne med forslag hvis du har peiling :)
Lenke til kommentar

D-14 holder lenge hvis du ikke skal overklokke :)

 

Antar han skal overklokke. Ellers er det selvfølgelig ikke noe poeng å skaffe seg vannkjøling.

 

Jeg vil si at med D14- så kan du overklokke :p

Hvis D14 bare holder ved stock hastighet, hva vil stockkjøler holde?

 

Det å si at D-14 holder hvis man ikke skal overklokke er ikke det samme som å si at man ikke kan overklokke med D-14.

 

Har dårlig med peiling, men tenkte på en toppmontert radiator av passende størrelse i et 800D kabinett, regner med det er nok til å kjøle ned en CPU? Kom gjerne med forslag hvis du har peiling

 

Det blir en 3x 120mm radiator, ikke sant? Det holder nok, ja. Forresten, så er ikke 40 grader under load på langt nær farlig temperatur. Når du kommer opp til 70-80 kan du begynne å tenke på bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...