Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må få gjort det etterhvert, ja! Da må hovedkortet oppdateres også da det jeg har nå ikke støtter 1600MHz/1866MHz :( Så mer eller mindre alt skal byttes ut bare jeg er ferdig med å betale ned bilen som ikke er så alt for lenge til heldigvis.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Ja, se der ja. Fint, og gir julestemning til og med.

Litt spent på hvor mye de Minnebrikkene lyser, var litt overeksponert/mye lys i bildet der, samt såpass uklart at det er vanskelig å bedømme.

Må få gjort det etterhvert, ja! Da må hovedkortet oppdateres også da det jeg har nå ikke støtter 1600MHz/1866MHz Så mer eller mindre alt skal byttes ut bare jeg er ferdig med å betale ned bilen som ikke er så alt for lenge til heldigvis.

Trodde det bare var Sandy Bridge og Ivy Bridge som ikke takler å gå utenfor spesifikasjonene (fordi de nesten ikke takler noen overklokking av bussen)?

Når DDR3 først kom på markedet, så støttet ingen/få av de frekvensene med mindre man overklokket, så det var jo rimelig vanlig.

Selv mitt gamle 1336 hovedkort klarer langt over dobbelt så høy frekvens som det står i spesifikasjonene, ettersom BCLK bussen kan overklokkes laaaangt, og vil da bestemme frekvensen uansett om den satte maks multipliplieren til RAM'en ikke kan økes.

 

Eller er det slik at du ikke kan overklokke AMD sine hovedkort?

 

Funker ofte like bra med en stol, pringlesboks eller noe annet når det er snakk om enklere fotoshot av kabinett. ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo ta en titt, om du er litt kjent med BIOS. ;)

 

 

Edit: Etter litt kjapp googling så ser det ut som om det er godt med rom for litt overklokking. Ser de som klarer over 60 % på FSB (front side buss, som da er hovedkortbussen til AM3+), som da også betyr at du kan øke frekvensen på minnet 60 % over det hovedkortet spesifiserer. ;)

In theory, i hvert fall.

 

På MSI sine sider om MSI 870A-G54, så støtter hovedkortet opp til 1333 MHz, og garanterer minst 1600 MHz med overklokk. Av erfaring så klarer du nok langt over det de garanterer, og opp til 2000 MHz tror jeg ikke skal være noe problem. 2133 MHz (60 % OC) er mulig, men da med litt mer avanserte overklokking som innebærer øking av spenning osv. For så lenge du ikke rører spenningen så er det jo også forholdsvis rolig og grei overklokking, som nok tvilsomt kommer til å utvikle så alt for mye mer varme. ;)

 

Ikke at du strengt talt vil få bruk for noe mer enn et godt sett med 1600 MHz og lave timings. Har selv 1600 MHz-minne med 7.7.7.21.1, og det yter like godt som et minnesett i dag som kjører på rundt 2000 MHz og Casl 10 etc..

 

 

Lenke til kommentar

Du har helt sikkert rett, kan lagt i fra alt når det kommer til det der. Jeg bare pratet utifra det som sto på spesifikasjonene til hovedkortet, man lærer noe nytt hver dag! Takk :D

Det er muligens et problem at en Phenom II-prosessor sin minnekontroller stort sett stopper et sted mellom 1600MHz og 1866MHz, eller at minnekontrolleren ikke skalerer så voldsomt bra med høyere frekvenser (mye som tyder på at DDR3-støtte i Phenom II var en ettertanke.)

Et annet problem er at hovedkortet er rimelig svakt på VRM-siden, og ikke noe særlig å overklokke på.

Lenke til kommentar

Det er muligens et problem at en Phenom II-prosessor sin minnekontroller stort sett stopper et sted mellom 1600MHz og 1866MHz, eller at minnekontrolleren ikke skalerer så voldsomt bra med høyere frekvenser (mye som tyder på at DDR3-støtte i Phenom II var en ettertanke.)

Et annet problem er at hovedkortet er rimelig svakt på VRM-siden, og ikke noe særlig å overklokke på.

Om minnekontrolleren er såpass svak så kan dette være en begrensning ja. Tipper dog 1866 MHz burde være mulig, siden 1600 MHz er garantert. (sjelden de legger inn i spesifikasjonene noe som er på grensen)

VRM'en har vel ikke så mye å si så lenge han ikke overklokker CPUen. (altså at han justerer ned multiplieren på CPUen)

Lenke til kommentar

Det er litt luft, men kan hende fargen også har blitt litt lys. Skal se om jeg kan fikse det etterpå. Sliter litt med å få ut all luft da det er nesten umulig å vende på kabinettet.

 

Noen tips?

Det er litt luft, men kan hende fargen også har blitt litt lys. Skal se om jeg kan fikse det etterpå. Sliter litt med å få ut all luft da det er nesten umulig å vende på kabinettet.

 

Noen tips?

Det er litt luft, men kan hende fargen også har blitt litt lys. Skal se om jeg kan fikse det etterpå. Sliter litt med å få ut all luft da det er nesten umulig å vende på kabinettet.

 

Noen tips?

Jeg klarte få de småboblene (som hang igjen) ved å klemme på slangene slik at trykket blir større og dermed "blåser" vannstrømmen boblene vekk. Prøv det :)
Lenke til kommentar

En liten update fra meg, fått på sleeva extension til ATX og PCI-kabelen :) Synes det ble ganske bra, tips til noe annet jeg kan gjøre i tiden fremover av små ting?

 

Ikke det beste bilde dessverre men prøvde så godt jeg kunne med speilreflekskameraet til brodern!

 

img21477.jpg

 

img2172cc.jpg

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Kliss ny maskin fra meg, har kun hatt en MacBook Pro siden April.

8275649580_02e4fb05f6.jpg 8275650672_a5bf7dd094.jpg

 

8275653814_7d5e79ffb9.jpg 8275653630_f9d3f5a8fb.jpg

 

8275652942_10cbb105d9.jpg

 

Dette er en Shuttle SZ77R5, med Intel Core i5-3470, Corsair XMS3 2x8GB, EVGA GTX670, Samsung 830 256GB og WD GreenPower 2TB.

Jeg venter på Intel 6300N trådløst nettverkskort og antenner til denne, for å få den på trådløst nett, og kvitte meg med USB-dingsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Endelig en her som har skjønt at hvis man skal kjøre enkel gpu så er shuttle en mulighet, elsker barebonene dems, men de kan ikke levere nok psu kraft for det jeg skulle hatt i den(og modder man in mer til psu, f.eks en ekstra eller en større blir det ikke nok plass til kjølingen jeg skulle hatt :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...