Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Hairspray - 2007

John Waters har en cameo som blotter. John Travolta er gift med Chris Walken. Tidenes søteste lille jente (som er langt ifra liten) smelter samtlige hjerter i kinosalen. Sangene får foten til å trampe i takt enten du vil eller ikke, teksten er hysterisk politisk ukorrekt men samtidig oppriktig og ærlig og alltid med de beste intensjonene. Dette er den perfekte musikalen, og jeg tør påstå noe meget dristig:

 

Hairspray slår til og med Grease.

 

9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen :shrug:

9539412[/snapback]

 

Jeg driter i den subtile meningen, samfunnskommentaren eller hva det er han prøver på. Filmen er elendig. Det er et teknisk makkverk, et misbruk av mediet. Og hvis du ikke klarer å se det, så er det hos deg problemet ligger.

Lenke til kommentar
Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen :shrug:

9539412[/snapback]

 

Jeg driter i den subtile meningen, samfunnskommentaren eller hva det er han prøver på. Filmen er elendig. Det er et teknisk makkverk, et misbruk av mediet. Og hvis du ikke klarer å se det, så er det hos deg problemet ligger.

9539434[/snapback]

"Deg" blir litt misvisende, han er ikke akkurat den eneste i hele verden som er uenig med deg her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen :shrug:

9539412[/snapback]

 

Jeg driter i den subtile meningen, samfunnskommentaren eller hva det er han prøver på. Filmen er elendig. Det er et teknisk makkverk, et misbruk av mediet. Og hvis du ikke klarer å se det, så er det hos deg problemet ligger.

9539434[/snapback]

"Deg" blir litt misvisende, han er ikke akkurat den eneste i hele verden som er uenig med deg her.

9539466[/snapback]

 

Jeg skjønte hva han mente med filmen. Det gjør likevel ikke at jeg forandrer mening. Filmen funker ikke på noen premisser, den er kjedelig, dårlig gjennomført og hvis Pasolini ville spre ideologien sin, så burde han ikke pisse bort sitt tilsynelatende gode navn på en så makaber og latterlig historie.

 

Poenget mitt er at det er en rævdårlig film. Jeg kan godt "svelge" avføringsmetaforer og bunnløs ondskap, så lenge det er velgjort. Salò er alt annet enn velgjort.

 

Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen :shrug:

9539412[/snapback]

 

Forklar. Du som alltid reagerer på amputerte innlegg som saboterer all form for diskusjon.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

1408

 

John Cusack, Samuel L. Jackson og et rimelig fiendlig innstilt hotellrom er ingrediensene i denne psykologiske thrilleren basert på en Stephen King historie.

 

Når det gjelder filmer basert på King's verker (som svinger fra å være rene makkverk til helt geniale) plasserer denne seg ganske fint inn blant de bedre. Cusack gjør en god rolle her (størsteparten av filmen er et one man show for hans del), og filmen byr på underholdende plot twists og mye skrekk og gru.

 

Absolutt severdig!

 

8/10

Lenke til kommentar
Det er bare du som ikke makter å se de implisitte og symptomatiske meningene i filmen :shrug:

9539412[/snapback]

 

Forklar. Du som alltid reagerer på amputerte innlegg som saboterer all form for diskusjon.

9539506[/snapback]

Poenget var at jeg ga en gulrot: Jeg fikk fram begrunnelser til en påstand som i utgangspunktet bare var, ja, en påstand. På den måten har jeg fått mer innsikt og kan si meg fornøyd i denne omgang.

Lenke til kommentar

Die Hard

 

Skammer meg over at jeg ikke har sett denne før... Tar litt tid før filmen virkelig begynner, men når det begynner tar det virkelig av.

Dette er uten tvil en av de beste action filmen jeg har sett. Et fantastisk tempo, eksplosjoner og ikke minst de vittige kommentarene til John McLane. Skuespillet var også på topp.

 

9/10 uten tvil.

 

 

 

 

Die Hard 2

 

Tja. I forhånd til den første så var dette en skuffelse. Eksplosjonene og action-scenene var generelt gode, men jeg følte handlingen manglet.

At det skal være så enkelt å lamme en flyplass det tviler jeg på (selv om det var på begynnelsen av 90-tallet). Diverse forræderi likte jeg, ga meg litt mer mersmak.

 

7/10

 

 

Men tar det virkelig 15-20+ sekund for en granat til å gå av? Eller kastet de først granater med "pinnen" i og så en for å detonere de andre? :hmm::blink::hm:

 

 

Gleder meg til å se 3'en nå. Håper at den er litt bedre enn 2'en.

Lenke til kommentar

Anmeldelse av Shooter:

 

Qms7LX8zTDU

 

Pros:

- Good entertainment

- Nice plot twists and plot in general

- Very realistic depiction of snipers

 

Cons:

- Danny Glover is lischping his ass off.

- Very "guy film", not much for the people who wants something other than realistic sniping and conspiracy theories.

- Mark Wahlberg mumbles way too much to the point where it's hard to hear what he's saying at normal volume level.

 

Verdict:

Very good action film, perfect is you just want to relax with a good film. Can be a bit of a guy film though.

Recommended for all action fans.

 

8/10

 

P.S: I'm aware that I'm pronouncing "Glover" wrong, but I can't stop doing it!

Lenke til kommentar

Airplane! (1980)

 

En av tidenes største komedier, som jeg må innrømme at jeg hadde litt forventninger til. Så oppfølgeren for en stund siden, og holdt på å le meg i hjel. Her er det litt flere dødpunkter, men selvfølgelig en lang rekke gullkorn. Jeg elsker Zucker-humoren, og storkoste meg med replikkvekslinger som denne:

 

Hanging Lady: Nervous?

Ted Striker: Yes.

Hanging Lady: First time?

Ted Striker: No, I've been nervous lots of times.

 

Filmen starter bra, og er jevnt morsom fram mot slutten, da ble det litt lenger mellom latterkulene. I tillegg har vi tidenes mest irriterende og morsomme filmkarakter som da dukker opp, og jeg er snill når jeg ikke trekker ned filmen mer pga ham. Dessuten må jeg legge til at noen av vitsene var kanskje en smule dårlig utført.

Men alt det veies opp for av de fantastiske replikkene og den herlige tørre humoren.

 

6.5/10

Lenke til kommentar

The Bourne Ultimatum

 

 

Kort sagt kunne denne filmen vært aldeles nydelig, men det er den ikke. Historien er nydelig, men filmingen er rett og slett bare drit.

Her har vi en film som gjør som altfor mange andre filmer, nemlig at de driter i å ansette en skikkelig koreograf og heller bare rister så mye på kameraet at man ikke ser hva som egentlig skjer under action-sekvensene.

Jeg ble dritlei allerede etter 15 minutter, men historien fikk meg til å bli sittende i kinosetet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...